Gå til innhold

Skatt/aksjer

Gjest Usikker på hvordan det går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt noen aksjer, som jeg i fjor tapte. Disse er nå ført opp som tap på min selvangivelse i år. Og jeg skal jo da få tilbake "penger" på disse... Jeg har ikke høstet noe overskudd av de når jeg har hatt de. Kan jeg da regne med at jeg får utbetalt en hyggelig sum på grunn av dette? Noen som vet mer om dette enn meg?

Skrevet

Såvidt jeg vet kan tap på aksjer kun føres til fradrag for gevinst på aksjer. Altså ikke som fradrag mot lønnsinntekt.

Skrevet

Såvidt jeg vet kan tap på aksjer kun føres til fradrag for gevinst på aksjer. Altså ikke som fradrag mot lønnsinntekt.

Regner egentlig med at den biten burde være i orden, i og med at jeg fikk regnskapsfører til å hjelpe meg med den biten... Men man er jo aldri helt sikker før pengene står på konto!

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

En får nok fradrag slik at nettoinntekten blir redusert. Hadde selv et stort fradrag etter dot.com bølgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...