Gjest Shira12 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har så vondt inni munnen! Har en visdomjeksel som er på vei opp, ser den halveis, resten er dekker med tannkjøtt ( de 3 andre har jeg trekt) Det gjør så vondt!!! Sårt og ømt, verker i kjeven og ned i halsen, er ømt og ta på halsen. Noen gode råd???? Er desperat så jeg tar i mot alle råd! Er det no vits i og ringe tannlegen? Må jeg vente til j****skapen er kommet helt opp? AU AU 0 Siter
Gjest Fortanna Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Du kan gå til tannlegen og få den operert ut før den har kommet helt opp. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Slik "jævelskap" kan fjernes når den er helt dekket med tannkjøtt, halvt oppe eller helt oppe. Unntaket er hvis det er betent, da vil gjerne tannlegen få bort evnt. betennelse først. Så løp og ring tannlegen din 0 Siter
margerita1365380476 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Skyll med corsodyl munnskyllevann. Det hjelper på betennelsen. Har selv hatt betente visdomstenner/tannkjøtt og da hjelper det med corsolyl. Tannlegen anbefaler det. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det beste å er gå til tannlegen. Men du kan også gå på apoteket og be om noe som heter Hibitane. Dette har fått nytt navn nå, men de vet hva du skal ha. Jeg husker ikke det nye navnet. Det kan i alle fall være forsøket verdt hvis du ikke ringer. Men bruk en Q-tips når du har det på, du kan skyllde med det i munnen også, men brukes det endel så kan tennene dine bli gule. Derfor Q-tips:-) Dette er ikke godt og tilslutt vet man ikke hvor det er vondt en gang, bare vondt i hele hode. 0 Siter
margerita1365380476 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det beste å er gå til tannlegen. Men du kan også gå på apoteket og be om noe som heter Hibitane. Dette har fått nytt navn nå, men de vet hva du skal ha. Jeg husker ikke det nye navnet. Det kan i alle fall være forsøket verdt hvis du ikke ringer. Men bruk en Q-tips når du har det på, du kan skyllde med det i munnen også, men brukes det endel så kan tennene dine bli gule. Derfor Q-tips:-) Dette er ikke godt og tilslutt vet man ikke hvor det er vondt en gang, bare vondt i hele hode. Tennene blir ikke gule etter en ukes skylling, ikke smaker det verre enn vanlig munnskyllevann heller. Virker som du prøver å skremme dama. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Tennene blir ikke gule etter en ukes skylling, ikke smaker det verre enn vanlig munnskyllevann heller. Virker som du prøver å skremme dama. Var dette så veldig skremmende da? Så lettskremt kan vel ingen være. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Han sa det at jeg skulle skylle og pensle med Corsodyl i første omgang. Merket jeg ikke bedring etter noen dager skulle jeg komme inn og skylle munnen hos han, evnt sjekke om det var betennelse. Han ville vente litt før han vurderte og fjerne tanna, hvis den nå bryter igjenom, er det enklere og trekke den. Takk for gode råd! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Var dette så veldig skremmende da? Så lettskremt kan vel ingen være. Ble nok ikke skremt, tåler det meste, men ikke tannverk, snufs. Tannlegen sier også at jeg skal bruke q-tips, pga at jeg skal jo bare behandle ett lite område, kommer bedre til også da. Han nevnte også dette med at en kunne få gule tenner. 0 Siter
mrxx Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Ble nok ikke skremt, tåler det meste, men ikke tannverk, snufs. Tannlegen sier også at jeg skal bruke q-tips, pga at jeg skal jo bare behandle ett lite område, kommer bedre til også da. Han nevnte også dette med at en kunne få gule tenner. Det burde som sagt ikke være stort å bli redd av det jeg skrev. Det jeg sa er ikke annet enn det tannlegen sier og er helt i tråd med hva du selv sier også:-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det burde som sagt ikke være stort å bli redd av det jeg skrev. Det jeg sa er ikke annet enn det tannlegen sier og er helt i tråd med hva du selv sier også:-) Ble nok ikke redd, kremt, mer redd for og måtte opp i tannlegestolen, har en grusom tannlegeskrekk, men har heldigvis funnet en tannlege som er kjempeflink! Akkurat nå gir jeg blaffen i gule tenner, jeg vil bare lindre smerten ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.