SoriaMoria Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hvorfor heter det seg at den bærbare PCn ikke skal være i bruk når man lader batteriet? *undrende* 0 Siter
Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Aldri hørt om noe sånt. Bruker den hele tiden. 0 Siter
citoyen Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Har jeg aldri hørt om. Hvor har du fått beskjed om dette? 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Skrevet 15. juni 2005 Har jeg aldri hørt om. Hvor har du fått beskjed om dette? Eieren av den bærbare PCn jeg bruker nå sa det til meg. Og så fikk broren min samme beskjed da han kjøpte bærbar for tre år siden. På expert. Det - samt at man helst skal ta ut batteriet dersom man kjører på nettstrøm... Ingenting er bedre enn om jeg er feilinformert - synes det er styrete å holde på sånn jeg! mvh 0 Siter
citoyen Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Eieren av den bærbare PCn jeg bruker nå sa det til meg. Og så fikk broren min samme beskjed da han kjøpte bærbar for tre år siden. På expert. Det - samt at man helst skal ta ut batteriet dersom man kjører på nettstrøm... Ingenting er bedre enn om jeg er feilinformert - synes det er styrete å holde på sånn jeg! mvh Høres merkelig ut. Batteriet i en bærbar PC skal tåle at maskinen står på nettstrøm, og at maskinen står på mens den lades. Hvis ikke er batteriet av uakseptabelt dårlig kvalitet, etter min mening. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Høres merkelig ut. Batteriet i en bærbar PC skal tåle at maskinen står på nettstrøm, og at maskinen står på mens den lades. Hvis ikke er batteriet av uakseptabelt dårlig kvalitet, etter min mening. Den som har sagt dette, er nok en petimeter... Batteriet har nok sikkert noe lengre levetid om man styrer slik,- men det får jo være grenser :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det har jeg aldri hørt om. Mine to bærbare står på lading hele tiden og den ene er i bruk 7 timer pr. dag. Det har aldri vært noe galt med dem, så dette tror jeg du kan ta med ei klype salt. 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har hatt bærbar PC i maaange år, og har aldri tatt ut batteriet når jeg har brukt den på nettstrøm. Jeg pleier også ofte å bruke den mens jeg lader batteriet. For noen år siden, sa man at man burde lade ut batteriet minst en g. pr år, vet ikke om det gjelder lenger. Det er mulig at batteriet får LITT lenger levetid hvis man tar det ut når man bruker nettstrøm. Hvis man bruker PCen mens man lader, vil det ta lenger tid å lade opp batteriet. Noen andre konsekvenser vet i hvert fall ikke jeg om! 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Sier det samme som alle andre her; min står med strømmen i hele tida, og jeg bruker den maaaaange timer for dagen. Aldri hatt noen problemer. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Sier det samme som alle andre her; min står med strømmen i hele tida, og jeg bruker den maaaaange timer for dagen. Aldri hatt noen problemer. Min har vært konstant påslått og tilkoblet strømnettet i snart et år, den har ikke eksplodert enda, for å si det sånn. Om det har forringet kvaliteten på batteriet aner jeg ikke, bruker den aldri på batteridrift... 0 Siter
tiliti Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har hørt at dette gjelder den aller første ladingen, dersom batteriet ikke er ladet fra fabrikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.