Gjest absolutt ingen kokk... Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Har nettopp bakt et sukkerbrød og smurte formen med soyaolje. Pleier å bruke margarin, men hadde ikke det i dag. Kom plutselig til å tenke på om det blir rar smak av kaken nå? Eller går det greit å bruke soyaolje? Noen som vet? 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Det går bra det. Har gjort det selv, men olivenolje ville nok ikke vært så bra. 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Enig med Cityrella - velger du en smaksnøytral olje er det ikke noe problem! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Soyaolje smaker jo ikke så sterkt uansett,da. Går nok helt fint. Jeg pleier forresten å legge et bakepapir i bunnen av springformen, og ikke smøre kantene. 0 Siter
flisa Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Soyaolje smaker jo ikke så sterkt uansett,da. Går nok helt fint. Jeg pleier forresten å legge et bakepapir i bunnen av springformen, og ikke smøre kantene. Samme her - og avkjøler den "på hodet" - perfekt hver gang. 0 Siter
Gjest absolutt ingen kokk... Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Samme her - og avkjøler den "på hodet" - perfekt hver gang. Avkjøler den på hodet? Altså rett etter at den er ute av ovnen? Blir den høyere da eller? 0 Siter
flisa Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Avkjøler den på hodet? Altså rett etter at den er ute av ovnen? Blir den høyere da eller? i og med at den har "klatret" opp og festet seg på de usmurte kantene . . så unngar man også at kaka synker sammen på midten under avkjøling . .den henger i fasong 0 Siter
Katt-ja Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Samme her - og avkjøler den "på hodet" - perfekt hver gang. Hmm..det pleier ikke jeg. Men min er ofte høyere enn kanten (når jeg først skal lage bløtekake, er det en stor, til mange mennesker), så det ville nok ikke funket... (Syntes forresten jeg så deg, med kaken balanserende på hodet :-)) 0 Siter
flisa Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hmm..det pleier ikke jeg. Men min er ofte høyere enn kanten (når jeg først skal lage bløtekake, er det en stor, til mange mennesker), så det ville nok ikke funket... (Syntes forresten jeg så deg, med kaken balanserende på hodet :-)) åjasånn! hehehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.