Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Men likevel skjønner jeg ikke at menn ser at de bør gjøre noe for å fremkalle lysten mer spontant hos sine kvinner. De må vise segb fra sin beste side på andre områder så får de det igjen i senga, tror nå jeg" Jeg var nok enige med deg/dere til jeg kom til det siste du skrev her. Dette blir helt feil. Fullt ut enig med Baguette. Les svaret mitt under. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Men likevel skjønner jeg ikke at menn ser at de bør gjøre noe for å fremkalle lysten mer spontant hos sine kvinner. De må vise segb fra sin beste side på andre områder så får de det igjen i senga, tror nå jeg" Jeg var nok enige med deg/dere til jeg kom til det siste du skrev her. Dette blir helt feil. Fullt ut enig med Baguette. Nei, det er noe sant i det. Få som gidder å ha sex med en man oppfatter som en lat tulling av en drittsekk. Man skal være åpen og vise sin sanne side, men samtidig er det viktig å vise at man er bedre enn alternativene på banen. Ikke bare gi blaffen og tro man fortsatt er attraktiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nei, det er noe sant i det. Få som gidder å ha sex med en man oppfatter som en lat tulling av en drittsekk. Man skal være åpen og vise sin sanne side, men samtidig er det viktig å vise at man er bedre enn alternativene på banen. Ikke bare gi blaffen og tro man fortsatt er attraktiv. Det er sant det, men det gjelder vel for begge parter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er sant det, men det gjelder vel for begge parter. Yepp! Gresset på den andre siden må fremstå som gulbrunt i forhold, ellers lever man farlig, he-he! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er viktig å ha et vellfungerende sexliv. Har en ikke det kan det velte hele forholdet. Mister man den seksuelle spenningen er veien til utroskap eller å bryte ut kort. Selvfølgelig må man også fungere mentalt. Dårlig kommunikasjon fører også ofte til utroskap eller brudd. Det kan du lese i svært mange av innleggene her inne. Men hvem skal bestemme hva som er riktig type og mengde kommunikasjon? Det er ikke alltid at mye er best. En kan lett prate ihjel ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er viktig å ha et vellfungerende sexliv. Har en ikke det kan det velte hele forholdet. Mister man den seksuelle spenningen er veien til utroskap eller å bryte ut kort. Selvfølgelig må man også fungere mentalt. Dårlig kommunikasjon fører også ofte til utroskap eller brudd. Det kan du lese i svært mange av innleggene her inne. Men hvem skal bestemme hva som er riktig type og mengde kommunikasjon? Det er ikke alltid at mye er best. En kan lett prate ihjel ting. "Men hvem skal bestemme hva som er riktig type og mengde kommunikasjon? Det er ikke alltid at mye er best. En kan lett prate ihjel ting." Enig med mye av det du skriver, men: hvem skal bestemme hva som er riktig type og mengde sex? Det er ikke alltid at mye er best. Går det an å se det sånn også? Eller er det en kvalitativ forskjell på sex og "kommunikasjon"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Men hvem skal bestemme hva som er riktig type og mengde kommunikasjon? Det er ikke alltid at mye er best. En kan lett prate ihjel ting." Enig med mye av det du skriver, men: hvem skal bestemme hva som er riktig type og mengde sex? Det er ikke alltid at mye er best. Går det an å se det sånn også? Eller er det en kvalitativ forskjell på sex og "kommunikasjon"? Det jeg leser ut av det du skriver er at du har en mann som maser om sex, du vil helst ikke ha så mye. Lysten din er liten fordi du ikke mener mannen din kommuniserer bra nok. Rett? Du mener så at det ikke er du som må få mer lyst på sex, men heller han som må jobbe med kommunikasjonen, slik at forholdet blir bra, og du kanskje får mer lyst. Problemet er da kanskje at ikke han vet hva du vil, siden du heller ikke kommuniserer så bra? Kommunikasjon er toveis da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det jeg leser ut av det du skriver er at du har en mann som maser om sex, du vil helst ikke ha så mye. Lysten din er liten fordi du ikke mener mannen din kommuniserer bra nok. Rett? Du mener så at det ikke er du som må få mer lyst på sex, men heller han som må jobbe med kommunikasjonen, slik at forholdet blir bra, og du kanskje får mer lyst. Problemet er da kanskje at ikke han vet hva du vil, siden du heller ikke kommuniserer så bra? Kommunikasjon er toveis da. Tro meg, han vet hva jeg vil:) Og nå er heldigvis situasjonen ikke så ille hjemme hos meg som du kanskje har oppfattet. Skriver litt ut fra tidligere erfaring. Har vært gjennom diverse faser i et langt forhold, og synes en del mennesker har et litt for enkelt syn på hva som er viktig i et forhold. Det å ha god sex blir liksom et kvalitetsstempel. sjelden jeg leser om folk som skryter av forholdet sitt fordi de snakker så vanvittig bra sammen f.eks. For min del er det den dypere delen av forholdet som er utslagsgivende for om forholdet er "liv laga". God sex kan jeg ha med så mange, men det er langt fra alle som kan være en god hjertevenn og partner på et mentalt nivå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusken Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du skriver mye av det jeg selv har tenkt etter å ha lest en del innlegg her inne. Min mening er at sex er viktig i ett forhold. Den dagen man ikke _vil_ ha sex med partneren sin lenger, er det noe annet fundementalt galt. Men med det sier jeg ikke at sex er ALT. Tvert i mot. Jeg tror mediene er med å skape oss en verden hvor man skal ha full tenning på partneren hele tiden, alt annet vil si at det er noe galt. Hva med de som i perioder mister potensen eller lysten, kanskje pga. sykdom eller annet? Er man mindre kjærester da? Noen her svarer at har man "kun" vennskapet i gjen er det likestilt med annen familie. Jeg er uenig, hva med en skikkelig romantisk middag med vin og levende lys. Stirre hverandre dypt inn i øynene og virkelig være glad i hverandre. En sånn kveld må vel ikke ende med sex for at man er kjærester? Jeg tror kommunikasjon, vennskap og sex går hånd i hånd for å ha en skikkelig godt forhold. Men ikke nødvendigvis alt samtidig. Jeg mener altså at man kan i perioder ha mindre sex, eller mindre kommunikasjon men likefullt ha et godt forhold over tid. Jeg tror at mange "blåser" seg opp for fort hvis sex mangler, og tenker umiddelbart NOE ER GALT! Hva med å ta tiden til hjelp, forsøke å finne kjernen til manglende sex. Kanskje det bare er at man er sliten e.l. for en periode? Og kanskje det i perioder er ok å "bare" være gode venner i et forhold også? For meg er sex svært viktig, men ikke alt. Jeg kan godt "tåle" å være uten sex en periode så lenge vi har det godt ellers og tar vare på hverandre. Jeg kan også godt tåle at vi i perioder ikke kommuniserer like bra pga. mye jobbing e.l. Jeg tror mange kan være tjent med å se hvordan forholdet er over lengre tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Tro meg, han vet hva jeg vil:) Og nå er heldigvis situasjonen ikke så ille hjemme hos meg som du kanskje har oppfattet. Skriver litt ut fra tidligere erfaring. Har vært gjennom diverse faser i et langt forhold, og synes en del mennesker har et litt for enkelt syn på hva som er viktig i et forhold. Det å ha god sex blir liksom et kvalitetsstempel. sjelden jeg leser om folk som skryter av forholdet sitt fordi de snakker så vanvittig bra sammen f.eks. For min del er det den dypere delen av forholdet som er utslagsgivende for om forholdet er "liv laga". God sex kan jeg ha med så mange, men det er langt fra alle som kan være en god hjertevenn og partner på et mentalt nivå. "Det å ha god sex blir liksom et kvalitetsstempel. " Ja, for om forholdet fungerer på ALLE måter får man jo god sex. "sjelden jeg leser om folk som skryter av forholdet sitt fordi de snakker så vanvittig bra sammen f.eks." Dette er vel en selvsagt del va forholdet, å komme overens å like hverandre og snakke sammen. Man blir vel ikke sammen med noen hvor dette mangler... "For min del er det den dypere delen av forholdet som er utslagsgivende for om forholdet er "liv laga". God sex kan jeg ha med så mange, men det er langt fra alle som kan være en god hjertevenn og partner på et mentalt nivå." Der er du kanskje forksjellig fra mange andre? Jeg kunne ikke knullet hvem som helst og likt det. Jeg har best sex med en jeg elsker og en som jeg har det fint med i forholdet. Å være en god venn kan man være med mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du skriver mye av det jeg selv har tenkt etter å ha lest en del innlegg her inne. Min mening er at sex er viktig i ett forhold. Den dagen man ikke _vil_ ha sex med partneren sin lenger, er det noe annet fundementalt galt. Men med det sier jeg ikke at sex er ALT. Tvert i mot. Jeg tror mediene er med å skape oss en verden hvor man skal ha full tenning på partneren hele tiden, alt annet vil si at det er noe galt. Hva med de som i perioder mister potensen eller lysten, kanskje pga. sykdom eller annet? Er man mindre kjærester da? Noen her svarer at har man "kun" vennskapet i gjen er det likestilt med annen familie. Jeg er uenig, hva med en skikkelig romantisk middag med vin og levende lys. Stirre hverandre dypt inn i øynene og virkelig være glad i hverandre. En sånn kveld må vel ikke ende med sex for at man er kjærester? Jeg tror kommunikasjon, vennskap og sex går hånd i hånd for å ha en skikkelig godt forhold. Men ikke nødvendigvis alt samtidig. Jeg mener altså at man kan i perioder ha mindre sex, eller mindre kommunikasjon men likefullt ha et godt forhold over tid. Jeg tror at mange "blåser" seg opp for fort hvis sex mangler, og tenker umiddelbart NOE ER GALT! Hva med å ta tiden til hjelp, forsøke å finne kjernen til manglende sex. Kanskje det bare er at man er sliten e.l. for en periode? Og kanskje det i perioder er ok å "bare" være gode venner i et forhold også? For meg er sex svært viktig, men ikke alt. Jeg kan godt "tåle" å være uten sex en periode så lenge vi har det godt ellers og tar vare på hverandre. Jeg kan også godt tåle at vi i perioder ikke kommuniserer like bra pga. mye jobbing e.l. Jeg tror mange kan være tjent med å se hvordan forholdet er over lengre tid. Så enig, så enig. Godt skrevet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du skriver mye av det jeg selv har tenkt etter å ha lest en del innlegg her inne. Min mening er at sex er viktig i ett forhold. Den dagen man ikke _vil_ ha sex med partneren sin lenger, er det noe annet fundementalt galt. Men med det sier jeg ikke at sex er ALT. Tvert i mot. Jeg tror mediene er med å skape oss en verden hvor man skal ha full tenning på partneren hele tiden, alt annet vil si at det er noe galt. Hva med de som i perioder mister potensen eller lysten, kanskje pga. sykdom eller annet? Er man mindre kjærester da? Noen her svarer at har man "kun" vennskapet i gjen er det likestilt med annen familie. Jeg er uenig, hva med en skikkelig romantisk middag med vin og levende lys. Stirre hverandre dypt inn i øynene og virkelig være glad i hverandre. En sånn kveld må vel ikke ende med sex for at man er kjærester? Jeg tror kommunikasjon, vennskap og sex går hånd i hånd for å ha en skikkelig godt forhold. Men ikke nødvendigvis alt samtidig. Jeg mener altså at man kan i perioder ha mindre sex, eller mindre kommunikasjon men likefullt ha et godt forhold over tid. Jeg tror at mange "blåser" seg opp for fort hvis sex mangler, og tenker umiddelbart NOE ER GALT! Hva med å ta tiden til hjelp, forsøke å finne kjernen til manglende sex. Kanskje det bare er at man er sliten e.l. for en periode? Og kanskje det i perioder er ok å "bare" være gode venner i et forhold også? For meg er sex svært viktig, men ikke alt. Jeg kan godt "tåle" å være uten sex en periode så lenge vi har det godt ellers og tar vare på hverandre. Jeg kan også godt tåle at vi i perioder ikke kommuniserer like bra pga. mye jobbing e.l. Jeg tror mange kan være tjent med å se hvordan forholdet er over lengre tid. Det er selvsagt greit med perioder hvor lysten er litt mindre, og at ikke alle romantiske kvelder ender med sex, men hvis samtidig lysten til å kose, kysse, ligge inntil hverandre, holde hender osv er borte, så er man jo bare venner. DA har man et problem. Og for meg blir det litt uforståelig om alt dette er der, hvorfor man da ikke får lyst på sex også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Det å ha god sex blir liksom et kvalitetsstempel. " Ja, for om forholdet fungerer på ALLE måter får man jo god sex. "sjelden jeg leser om folk som skryter av forholdet sitt fordi de snakker så vanvittig bra sammen f.eks." Dette er vel en selvsagt del va forholdet, å komme overens å like hverandre og snakke sammen. Man blir vel ikke sammen med noen hvor dette mangler... "For min del er det den dypere delen av forholdet som er utslagsgivende for om forholdet er "liv laga". God sex kan jeg ha med så mange, men det er langt fra alle som kan være en god hjertevenn og partner på et mentalt nivå." Der er du kanskje forksjellig fra mange andre? Jeg kunne ikke knullet hvem som helst og likt det. Jeg har best sex med en jeg elsker og en som jeg har det fint med i forholdet. Å være en god venn kan man være med mange. "Ja, for om forholdet fungerer på ALLE måter får man jo god sex." Ikke nødvendigvis. Nå glemmer du at det finnes mennesker som av andre grunner enn problemer i forholdet ikke klarer å ha et godt sexliv. "Dette er vel en selvsagt del va forholdet, å komme overens å like hverandre og snakke sammen. Man blir vel ikke sammen med noen hvor dette mangler..." Jeg snakker nok om en litt annen form for kommunikasjon enn deg her. Respekt, åpenhet, ærlighet osv. Alt sånt er ikke nødvendigvis til stede selv om man "liker hverandre". Og på samme måte som med sex så er komminikasjonen ofte veldig god i begynnelsen av et forhold. Da er man oppriktig interessert i den andre og har dype samtaler. Det avgjørende er hvorvidt dette fortsetter i det lange løp. Tror mange trenger en liten "oppstrammer" her, på samme måte som med sexlivet. "Der er du kanskje forksjellig fra mange andre? Jeg kunne ikke knullet hvem som helst og likt det. Jeg har best sex med en jeg elsker og en som jeg har det fint med i forholdet. Å være en god venn kan man være med mange" Her er du helt på jordet! Når sa jeg at jeg kunne knullet hvem som helst? Hva i all verden er det som gjør at du må bli usaklig? Du får lese hva jeg skriver før du kommenterer det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusken Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er selvsagt greit med perioder hvor lysten er litt mindre, og at ikke alle romantiske kvelder ender med sex, men hvis samtidig lysten til å kose, kysse, ligge inntil hverandre, holde hender osv er borte, så er man jo bare venner. DA har man et problem. Og for meg blir det litt uforståelig om alt dette er der, hvorfor man da ikke får lyst på sex også... Det er jeg helt enig i. Men som du også skriver innledningsvis - "i en periode". Hvis perioden varer lang tid er det kanskje noe galt med fundamentet i forholdet, som jeg skriver i mitt forrige innlegg. Poenget mitt er bare at man kanskje kan gi forholdet litt mer tid til å se helheten. At mange stresser seg opp for tidlig om at "guuud det er noe galt med meg/oss/han/hun". Og min beskrivelse om et romantisk måltid kan like gjerne være å holde hender, sitte på fanget til hverandre eller annet. Men at forholdet kan (i perioder) klare seg uten fysisk sex. Men at man har sine egne små ting som gjør at man ikke "bare" er venner, men kjærester.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Ja, for om forholdet fungerer på ALLE måter får man jo god sex." Ikke nødvendigvis. Nå glemmer du at det finnes mennesker som av andre grunner enn problemer i forholdet ikke klarer å ha et godt sexliv. "Dette er vel en selvsagt del va forholdet, å komme overens å like hverandre og snakke sammen. Man blir vel ikke sammen med noen hvor dette mangler..." Jeg snakker nok om en litt annen form for kommunikasjon enn deg her. Respekt, åpenhet, ærlighet osv. Alt sånt er ikke nødvendigvis til stede selv om man "liker hverandre". Og på samme måte som med sex så er komminikasjonen ofte veldig god i begynnelsen av et forhold. Da er man oppriktig interessert i den andre og har dype samtaler. Det avgjørende er hvorvidt dette fortsetter i det lange løp. Tror mange trenger en liten "oppstrammer" her, på samme måte som med sexlivet. "Der er du kanskje forksjellig fra mange andre? Jeg kunne ikke knullet hvem som helst og likt det. Jeg har best sex med en jeg elsker og en som jeg har det fint med i forholdet. Å være en god venn kan man være med mange" Her er du helt på jordet! Når sa jeg at jeg kunne knullet hvem som helst? Hva i all verden er det som gjør at du må bli usaklig? Du får lese hva jeg skriver før du kommenterer det. "Ikke nødvendigvis. Nå glemmer du at det finnes mennesker som av andre grunner enn problemer i forholdet ikke klarer å ha et godt sexliv." Ja, men jeg regner med vi ikke tar med folk som er impotente eller akkurat har født os likt her, men folk som KAN ha et aktivt vanlig sexliv? "Jeg snakker nok om en litt annen form for kommunikasjon enn deg her. Respekt, åpenhet, ærlighet osv. Alt sånt er ikke nødvendigvis til stede selv om man "liker hverandre"." Jeg hadde hverfall ikke likt og falt for en som ikke var åpen, ærlig og som respekterte meg. Mulig andre folk liker folk som ikke respekterer dem, men det høres da litt snodig ut? "Og på samme måte som med sex så er komminikasjonen ofte veldig god i begynnelsen av et forhold. Da er man oppriktig interessert i den andre og har dype samtaler. Det avgjørende er hvorvidt dette fortsetter i det lange løp. Tror mange trenger en liten "oppstrammer" her, på samme måte som med sexlivet." Joda, men det er jo en del av å pleie forholdet da, å ikke ta hverandre for gitt. "Her er du helt på jordet! Når sa jeg at jeg kunne knullet hvem som helst? Hva i all verden er det som gjør at du må bli usaklig? Du får lese hva jeg skriver før du kommenterer " Du sa da at du kunne ha god sex med mange. Det tolker jeg som at du nødvendigvis ikke må elske personen, for det er vel ikke så mange du kan elske? Da trengs det da det lille ekstra. Hva er egentlig problemet ditt? At forholdet ditt har blitt kjedelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er jeg helt enig i. Men som du også skriver innledningsvis - "i en periode". Hvis perioden varer lang tid er det kanskje noe galt med fundamentet i forholdet, som jeg skriver i mitt forrige innlegg. Poenget mitt er bare at man kanskje kan gi forholdet litt mer tid til å se helheten. At mange stresser seg opp for tidlig om at "guuud det er noe galt med meg/oss/han/hun". Og min beskrivelse om et romantisk måltid kan like gjerne være å holde hender, sitte på fanget til hverandre eller annet. Men at forholdet kan (i perioder) klare seg uten fysisk sex. Men at man har sine egne små ting som gjør at man ikke "bare" er venner, men kjærester.... "Hvis perioden varer lang tid er det kanskje noe galt med fundamentet i forholdet, som jeg skriver i mitt forrige innlegg." Med slike perioder mener jeg feks svangerskap, etter fødsel, mye å gjøre på jobben osv. Spesielle situasjoner som ikke har noe med personen de er sammen med å gjøre. Og som heller ikke går på lysten på partner, men lyst generelt. "Poenget mitt er bare at man kanskje kan gi forholdet litt mer tid til å se helheten. At mange stresser seg opp for tidlig om at "guuud det er noe galt med meg/oss/han/hun"." Tja, mulig det. Men er man ikke i en liknende periode som jeg beskrev, eller man har lyst, men bare ikke på partner så kanman vel lure litt? "Og min beskrivelse om et romantisk måltid kan like gjerne være å holde hender, sitte på fanget til hverandre eller annet. Men at forholdet kan (i perioder) klare seg uten fysisk sex. Men at man har sine egne små ting som gjør at man ikke "bare" er venner, men kjærester...." Ja, men jeg tror det er også disse småtingen og ikke bare sexen som mangler hos masse par som klager over at det er slutt på sexen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherise Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Ikke nødvendigvis. Nå glemmer du at det finnes mennesker som av andre grunner enn problemer i forholdet ikke klarer å ha et godt sexliv." Ja, men jeg regner med vi ikke tar med folk som er impotente eller akkurat har født os likt her, men folk som KAN ha et aktivt vanlig sexliv? "Jeg snakker nok om en litt annen form for kommunikasjon enn deg her. Respekt, åpenhet, ærlighet osv. Alt sånt er ikke nødvendigvis til stede selv om man "liker hverandre"." Jeg hadde hverfall ikke likt og falt for en som ikke var åpen, ærlig og som respekterte meg. Mulig andre folk liker folk som ikke respekterer dem, men det høres da litt snodig ut? "Og på samme måte som med sex så er komminikasjonen ofte veldig god i begynnelsen av et forhold. Da er man oppriktig interessert i den andre og har dype samtaler. Det avgjørende er hvorvidt dette fortsetter i det lange løp. Tror mange trenger en liten "oppstrammer" her, på samme måte som med sexlivet." Joda, men det er jo en del av å pleie forholdet da, å ikke ta hverandre for gitt. "Her er du helt på jordet! Når sa jeg at jeg kunne knullet hvem som helst? Hva i all verden er det som gjør at du må bli usaklig? Du får lese hva jeg skriver før du kommenterer " Du sa da at du kunne ha god sex med mange. Det tolker jeg som at du nødvendigvis ikke må elske personen, for det er vel ikke så mange du kan elske? Da trengs det da det lille ekstra. Hva er egentlig problemet ditt? At forholdet ditt har blitt kjedelig? "Jeg hadde hverfall ikke likt og falt for en som ikke var åpen, ærlig og som respekterte meg. Mulig andre folk liker folk som ikke respekterer dem, men det høres da litt snodig ut?" Ting kan endre seg fra slik det var da man falt for hverandre. God kommunikasjon må pleies på samme måte som sex. Ingen mennesker er statiske, vi kan endre oss både positivt og negativt i løpet av et forhold. "Du sa da at du kunne ha god sex med mange. Det tolker jeg som at du nødvendigvis ikke må elske personen, for det er vel ikke så mange du kan elske? Da trengs det da det lille ekstra." Det er forskjell på å "knulle hvem som helst" og å kunne ha god sex med en man ikke elsker. Og ja, det skal jeg si deg. Jeg har jammen hatt god sex med menn jeg ikke _elsket_! Man trenger ikke å elske noen for å kunne ha god sex." Hva er egentlig problemet ditt? At forholdet ditt har blitt kjedelig?" Jeg har ikke noe problem, jeg. Bare startet en tråd om sexlivets betydning i et forhold. Noe galt i det? Og, nei, mitt forhold er ikke kjedelig. Men vi har definitivt hatt både oppturer og nedturer. Og det høster man erfaringer fra. Men slik jeg oppfatter deg så har du ikke vært borti problemer i det hele tatt? Kan jo ikke det hvis du aldri kunne falt for noen som ikke er åpen, ærlig eller god i senga. Da kan du jo bare ha hatt ett forhold i ditt liv og det varer enda? Du må jo være 100% lykkelig hele tiden du da? - Cityrella 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjusken Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Hvis perioden varer lang tid er det kanskje noe galt med fundamentet i forholdet, som jeg skriver i mitt forrige innlegg." Med slike perioder mener jeg feks svangerskap, etter fødsel, mye å gjøre på jobben osv. Spesielle situasjoner som ikke har noe med personen de er sammen med å gjøre. Og som heller ikke går på lysten på partner, men lyst generelt. "Poenget mitt er bare at man kanskje kan gi forholdet litt mer tid til å se helheten. At mange stresser seg opp for tidlig om at "guuud det er noe galt med meg/oss/han/hun"." Tja, mulig det. Men er man ikke i en liknende periode som jeg beskrev, eller man har lyst, men bare ikke på partner så kanman vel lure litt? "Og min beskrivelse om et romantisk måltid kan like gjerne være å holde hender, sitte på fanget til hverandre eller annet. Men at forholdet kan (i perioder) klare seg uten fysisk sex. Men at man har sine egne små ting som gjør at man ikke "bare" er venner, men kjærester...." Ja, men jeg tror det er også disse småtingen og ikke bare sexen som mangler hos masse par som klager over at det er slutt på sexen. "Men er man ikke i en liknende periode som jeg beskrev, eller man har lyst, men bare ikke på partner så kanman vel lure litt?" Dette blir en helt annen problemstilling enn jeg har ment i mitt innlegg. Har man lyst på andre enn partneren, er jeg helt enig med deg. Jeg trodde scenarioet var mindre sexlyst generellt en periode jeg.... "Ja, men jeg tror det er også disse småtingen og ikke bare sexen som mangler hos masse par som klager over at det er slutt på sexen. " Det er det sikkert, men der er jeg tilbake til poenget mitt med TID!!! Gi det litt tid til å se helheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Jeg hadde hverfall ikke likt og falt for en som ikke var åpen, ærlig og som respekterte meg. Mulig andre folk liker folk som ikke respekterer dem, men det høres da litt snodig ut?" Ting kan endre seg fra slik det var da man falt for hverandre. God kommunikasjon må pleies på samme måte som sex. Ingen mennesker er statiske, vi kan endre oss både positivt og negativt i løpet av et forhold. "Du sa da at du kunne ha god sex med mange. Det tolker jeg som at du nødvendigvis ikke må elske personen, for det er vel ikke så mange du kan elske? Da trengs det da det lille ekstra." Det er forskjell på å "knulle hvem som helst" og å kunne ha god sex med en man ikke elsker. Og ja, det skal jeg si deg. Jeg har jammen hatt god sex med menn jeg ikke _elsket_! Man trenger ikke å elske noen for å kunne ha god sex." Hva er egentlig problemet ditt? At forholdet ditt har blitt kjedelig?" Jeg har ikke noe problem, jeg. Bare startet en tråd om sexlivets betydning i et forhold. Noe galt i det? Og, nei, mitt forhold er ikke kjedelig. Men vi har definitivt hatt både oppturer og nedturer. Og det høster man erfaringer fra. Men slik jeg oppfatter deg så har du ikke vært borti problemer i det hele tatt? Kan jo ikke det hvis du aldri kunne falt for noen som ikke er åpen, ærlig eller god i senga. Da kan du jo bare ha hatt ett forhold i ditt liv og det varer enda? Du må jo være 100% lykkelig hele tiden du da? - Cityrella "Men slik jeg oppfatter deg så har du ikke vært borti problemer i det hele tatt?" Ikke i dette forholdet nei. "Kan jo ikke det hvis du aldri kunne falt for noen som ikke er åpen, ærlig eller god i senga. Da kan du jo bare ha hatt ett forhold i ditt liv og det varer enda?" Eh.. den logikken der fulgte jeg ikke med på? Der tror jeg du gikk litt fort i svingene. Hva mente du? Jeg har hatt et langvarig forhold før dette, det tok slutt fordi jeg mistet lysten på ham. Ingen problemer, jeg bare tente ikke på ham lengre. Eller DET var jo problemet da. "Du må jo være 100% lykkelig hele tiden du da?" Ja, jeg er lykkelig ja, er det et problem for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cityrella Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Men er man ikke i en liknende periode som jeg beskrev, eller man har lyst, men bare ikke på partner så kanman vel lure litt?" Dette blir en helt annen problemstilling enn jeg har ment i mitt innlegg. Har man lyst på andre enn partneren, er jeg helt enig med deg. Jeg trodde scenarioet var mindre sexlyst generellt en periode jeg.... "Ja, men jeg tror det er også disse småtingen og ikke bare sexen som mangler hos masse par som klager over at det er slutt på sexen. " Det er det sikkert, men der er jeg tilbake til poenget mitt med TID!!! Gi det litt tid til å se helheten. Hos mange er vel problemet nettopp at han eller hun har lyst, og onanerer flittig, men de tenner ikke på partner mer. Og med tid, hvor lenge mener du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188053-bare-sexlivet-som-definerer-forholdet/page/2/#findComment-1292984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.