Gå til innhold

Å ta initiativ til sex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• mil1365380270

9

• -Riksklysa

6

• petter smart

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest bakholdsangrep

Øyh, Jessica Lange!! En vesensforskjell.

Foresten du! ..her snakker du om ting du ikke har greie på da jeg regner med at du er hunkjønn;)

Har du sett filmen "Straw dogs" med Dustin Hoffman og Susan George?

Der hun ligger svett og deilig, og bare tar imot?

Gjest trodde jeg kunne det her

Vet du hva jeg tror? Jeg tror at dere har sex for ofte, dvs. oftere enn dere begge har lyst til. Da er det ikke rart om han er tungtent.

Men kanskje føler han at du forventer sex hver kveld, og føler seg "forpliktet" til å stille opp.

Jeg tror altså at det er du som burde ta et hint: Mannen må få hvile litt mellom slagene. Når han ikke får ståpikk med en gang, betyr det nok at han ikke har særlig lyst.

Eller var han sånn fra første stund i forholdet?

Kvaliteten er viktigere enn kvantiteten.

Jeg synes ikke egentlig at du virker så stormkåt du heller, det virker mer som om du regner det som selvsagt at dere skal ha sex hver kveld.

Hvis jeg nå høres krass ut, er det ikke meningen.

Sex to ganger i uken er vel neppe mye for noen?

Ingen råd? Bare kritikk?

Nå har jeg lest alle svar og innlegg her, og jeg synes det høres ut som at han må ha klare meldinger.

La oss si at du ber han gjøre seg klar for en het runde i litt tid før dere legger dere, under kveldsstellet på badet, kanskje? Tror du han hadde vært mer "klar" når dere havnet i senga da? Da måtte han vel ha forstått at initiativet var DITT?

Er det spennende for han å føle at du tar kontrollen, snarere enn at han kontrollerer deg (hvis det er det han mener med at han alltid tar initiativet?)

Hos min mann holder det med et lite blikk, altså, så er han på stand by. Får han en liten antydning om at det er sex i sikte, så er det en skikkelig turn-on i seg selv. Det gir gjerne den heftigste sexen også, når han har gått og visst at han har noe deilig i vente ;) Dessuten så synes han nok det er litt ekstra når jeg tar initiativet - for et blikk fra meg er initiativ nok her i huset.

Jeg oppfatter derfor at jo, du tar initiativ i senga, nei, han oppfatter det ikke, og ergo må du nok vøre tydeligere om du vil ha frem at det er DITT løp han deltar i ;)

Om du synes dette er vanskelig å prate om, så ta det helt ut i praksis og se hva som skjer.

Synes du derimot ikke det er vanskelig å prate om, ville jeg helt klart ha gitt beskjed om at også JEG ville sette pris på litt oppvarming.

Vil det da si at dere har sex veldig sjeldent? At han blir overlykkelig når du endelig vil?

Foresten du! ..her snakker du om ting du ikke har greie på da jeg regner med at du er hunkjønn;)

Har du sett filmen "Straw dogs" med Dustin Hoffman og Susan George?

Der hun ligger svett og deilig, og bare tar imot?

Nei, dessverre (?).

For øvrig har selv jeg, som kvinne, fått med meg at Jessica Lange er/var litt av et objekt for våte fantasier. Dama er dritsexy. Men bare ta henne du, jeg tar gjerne mannen hennes (Sam Shepard) nårsomhelst og hvorsomhelst.

Gjest bakholdsangrep

Nei, dessverre (?).

For øvrig har selv jeg, som kvinne, fått med meg at Jessica Lange er/var litt av et objekt for våte fantasier. Dama er dritsexy. Men bare ta henne du, jeg tar gjerne mannen hennes (Sam Shepard) nårsomhelst og hvorsomhelst.

Helt enig med deg. Begge damene er vel snart utgått på dato?:)

Annonse

Gjest Et blikk er nok :)

Vil det da si at dere har sex veldig sjeldent? At han blir overlykkelig når du endelig vil?

I perioder har det nok vært mindre, ja, i forbindelse med graviditet/bekkenløsning, spedbarn og en hormonspiral jeg mistet det meste av lyst av.

Nå er det gjerne flere ganger i uka, men et blikk er fortsatt nok :) Jeg bruker ikke det trikset hver gang, da, men like gjerne direkte tale.

Senest, for eksempel, ga jeg beskjed om at jeg kom til å gå på badet, dusje og fjerne alt håret på strategiske plasser. "Om du klarer å holde deg unna meg da, så får du gjøre det, om ikke så vet du hvor jeg er."

Klarere kan det jo ikke sies, og det funket, det ;)

Gjest stoiker

Min tar ikke hintet når jeg leker med pikken engang han da... Først hvis jeg suger ham, eller runker ham osv.. han tar hintet. Må liksom få ham hard selv hver gang. Exen hadde da stå med engang han...

Jeg har hengt meg opp i det noen kom såvidt innom her - kan det tenkes at du har en partner som vil at du skal være sjefen? Som vil herses litt med? De finnes, de er flere enn du tror, og på noen kontaktkanaler her inne kommer de fram, anonyme og gifte, med sine egentlige ønsker. Kan din være en slik fyr - trenger han at det er du som er sjefen? Og i så fall - vil du være sjefen?

I perioder har det nok vært mindre, ja, i forbindelse med graviditet/bekkenløsning, spedbarn og en hormonspiral jeg mistet det meste av lyst av.

Nå er det gjerne flere ganger i uka, men et blikk er fortsatt nok :) Jeg bruker ikke det trikset hver gang, da, men like gjerne direkte tale.

Senest, for eksempel, ga jeg beskjed om at jeg kom til å gå på badet, dusje og fjerne alt håret på strategiske plasser. "Om du klarer å holde deg unna meg da, så får du gjøre det, om ikke så vet du hvor jeg er."

Klarere kan det jo ikke sies, og det funket, det ;)

Ja, men det er neste trinn jeg lurer mest på. hva skjer så? Kommer han å begynner å klå på deg da, eller klår du på ham først? DER er problemet mitt.

Gjest stoiker

Du har tydeligvis en masse sperrer når det gjelder et tydelig og direkte initiativ.

For alt vi vet, så blir han ikke ordentlig kåt før du suger han?

Det kan ikke være han, da, som har en masse problemer med å forstå seg på forspill?

Og - når det er slik - skal da dama være direkte - og ikke få dekket sine behov for forspill?

Bør ikke begge parter få dekket sine respektive behov - sånn omtrent 50/50?

Kanskje han trenger suging - kanskje hun trenger forspill.

Gjest stoiker

"Hvis han ligger der uten å kose med meg renger jeg som regel med at han er sliten og ikke vil."

Der ligger hele problemet. Ikke anta at han er for sliten. Gi bånn gass og få han i stemning. Da har du tatt iniativ.

OK - så hvordan sier en mann nei,da - eller omvendt - om en mann bare ligger der uten å gi noe tilbake, så betyr ikke det nei eller at han ikke vil/orker?

Når noen ikke gir respons, mener jeg at det må forstås som en måte å si nei på (en feig måte, bedre å si nei rett ut, men ved å ikke gi respons, kan man jo alltids skylde på at det var partneren som misforsto i stedet for å ta ansvar for sitt eget nei) og så trekker jeg meg tilbake. Det kommer kanskje av at jeg levde mange år med en som ikke tok nei for et svar, men som, som du foreslår, satte gassen i bånn for å få meg i stemning. Godt mulig han trodde han lyktes - for får man ikke fred når man trenger å sove,så kan det være lettere å bare "la ham bli ferdig" så resten av nattesøvnen blir reddet.

Men - akkurat den erfaringen gjør nok at når en mann ikke gir respons på kos og kyss, tar jeg det som et (feigt) avslag - og trekker meg tilbake.

Gjest bakholdsangrep

Jeg vet ikke hvem Susan GEorge er, så der har jeg ingenting å melde. Min eks var fan av Jessica Lange og Postmannen ringer..., så jeg ble vel litt påvirket :-)

God film dette: http://www1.bottomdollar.com/search_videos2.php/form_movieid=1020302/search=

...og hun er med der. Ikke vis typen den da;)

Annonse

Hvordan tar man da initiativ? Kan noen være snille å komme med noen konkrete eksempler?

--> sett fra en manns perspektiv:-) er ikke verre enn å dra ned buksa og slafse i vei, eller dukke opp i dusjen mens han står der, ta desserten før middag etc etc...

Gjest Et blikk er nok :)

Ja, men det er neste trinn jeg lurer mest på. hva skjer så? Kommer han å begynner å klå på deg da, eller klår du på ham først? DER er problemet mitt.

Da tar han helt klart neste skritt, eller vi tar det sammen, samtidig, om du forstår.

Hvis han tar initiativet, blir det likt, bare motsatt. Han kan komme innpå meg, kysse meg i nakken - og jeg tar i mot og blir med på fortsettelsen.

Jeg synes vel at det hos oss er veldig mye gi og ta. Vi bytter på og det varierer hvem som tar initiativ og hvordan fortsettelsen blir.

Han er imidlertid veldig oppsatt på å gi frua lange, gode forspill, mens han selv ikke trenger tilsvarende, så jeg blir gjerne vartet opp :)

Egentlig tror jeg ingen av oss reflekterer noe særlig over hvem som begynner, jeg, for om den andre besvarer momentant så blir det liksom mer en felles greie.

Hvordan tar man da initiativ? Kan noen være snille å komme med noen konkrete eksempler?

--> sett fra en manns perspektiv:-) er ikke verre enn å dra ned buksa og slafse i vei, eller dukke opp i dusjen mens han står der, ta desserten før middag etc etc...

Men som sagt, alt utenom senga er ok, vi dusjer sammen, og har oss i stua. men når vi har lagt oss er det verre å starte.

Sex to ganger i uken er vel neppe mye for noen?

Ingen råd? Bare kritikk?

Jeg fikk inntrykk av at dere i tillegg til stadig å ha sex utenfor senga også hadde det ofte i senga.

Men uansett: Sexlyst er individuell, og definisjonen av "for ofte" er i mitt hode "oftere enn begge har lyst", uavhengig av om dette er to ganger om dagen eller to ganger i uka.

Sex er som mat: Man må rekke å bli sulten etter forrige måltid, ellers smaker ikke maten så godt.

Noen er konstant sultne, mens noen trenger litt tid.

Nei, hvis det er fotball på TV er det dødfødt å prøve.

Men avisen kan man konkurrere med. Men poenget var ikke det heller. Poenget var at han bare ligger eller sitter passiv, og så blir overrumplet av en kåt kjæreste.

Hvis det er hva som er på tv'en som skulle bestemme om jeg har lyst eller ikke så ville det bety at jeg er klar til dyst hele tiden:-)

Jeg ser ikke på fotball og nesten ikke på tv en gang. Jeg driter i hva som er på tv, hvis en lekker godsak byr seg frem, hehe.

Fotball kan ikke konkurrere med sex.

Jeg fikk inntrykk av at dere i tillegg til stadig å ha sex utenfor senga også hadde det ofte i senga.

Men uansett: Sexlyst er individuell, og definisjonen av "for ofte" er i mitt hode "oftere enn begge har lyst", uavhengig av om dette er to ganger om dagen eller to ganger i uka.

Sex er som mat: Man må rekke å bli sulten etter forrige måltid, ellers smaker ikke maten så godt.

Noen er konstant sultne, mens noen trenger litt tid.

Det er ikke der problemet ligger. Da hadde han ikke bedt meg om å ta initiativ mer slik at det blir mer sex vet du.

Men som sagt, alt utenom senga er ok, vi dusjer sammen, og har oss i stua. men når vi har lagt oss er det verre å starte.

tja, da burde det jo ikke være så vanskelig? dere bør jo ikke planlegge sex i bingen? sånn sett er det jo ikke vanskligere enn litt sexy undertøy, litt musikk når han ikke forventer det, litt kjærtegn når det er uventet... etc etc... trenger vel ikke være atomforsker for å komme opp med ideer? dessuten, du kjenner ham best, det er kun du som vet hva som pirrer ham...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...