Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år og plages med urinveisinfeksjoner. De kommer sånn omtrent hvert kvartal. Jeg har tatt mange tester og ingenting fysisk er galt med meg, sier legene. Jeg fikk beskjed om i forrige uke at dette må jeg bare leve med. Jeg tør ikke ha sex lengre med samboeren min, for det er nesten garantert at jeg blir syk da. Han er renslig og det er jeg også. Jeg drikker mye vann og jeg tisser rett etter samleie. Med andre ord, jeg følger alle oppskrifter men til ingen nytte. Er det noen som har nørt om noe nytt innen forskning på urinveisplager som kanskje kan være til hjelp for sånne som meg? Jeg vet at veldig mange kvinner sliter med akkurat det samme som meg og i værre form. (Og noen menn også) Jeg lurer på hvordan det skal bli om noen få år når jeg er ferdig med utdannelsen og skal prøve å få barn.... Skal jeg slite meg igjennom smertefulle samleier som gjør meg syk.... Heldigvis er samboeren min veldig hensynsfull og forståelsesfull:)

hare1365380455
Skrevet

Tranebærsaft og appelsinjuice.

hare1365380455
Skrevet

Det var ikke mye til tips, og jeg rekner med at du allerede drikker godt. Håper du blir bedre:)

Skrevet

Har prøvd tranebær og det funker ikke. Appelsinjuice får jeg dårlig mage av i større mengder. En overfølsomhet fra barndommen som har dukket opp igjen (Vi har svart sopp på badet og huseiere som ikke har gjort noe med det....) Men tusen takk for tipset:)

Skrevet

Heldigvis blir det slik at etterhvert som urinveisinfeksjonen blir over mange år så kjenner man lite til det. Man kan få litt feber og bli ganske slapp men smertene blir borte,

Pass på at du ikke spiser antibiotika før du eventuelt får feber og begynn aldri kuren før etter bakterie og resistensbestemmelsen. Ellers kan du være ille uten når du har "brukt opp" alle de forskjellige antibiotikaene.

lalala1365380457
Skrevet

jeg plagdes _veldig_ mye med urinveisinfeksjon når jeg var liten. etter å ha gått til homeopat (Evenhus i Trondheim, er fantastisk flink), så ble jeg kvitt plagene! anbefales på det sterkeste!

Gjest prust
Skrevet

Jeg hadde det som deg i mange år. Det året jeg fikk 6 antibiotikakurer pga dette, fikk jeg nok. Gikk til homeopat, fikk noen små sukkerpiller noen måneder, og deretter skulle jeg bare bruke dem hvis jeg ble syk. Jeg ble syk én gang året etter, og stoppet infeksjonen kjapt med sukkerpillene.

Fikk det en gang kraftig mens jeg var gravid. Da anbefales antibiotika.

Nå tror jeg det er to-tre år siden sist. Utrolig deilig å være kvitt det! De smertene er forferdelige, og det var ikke slik som med Dorthe, at smertene ble mindre med årene :-(

Prøv homeopat!

Skrevet

Jeg hadde det som deg i mange år. Det året jeg fikk 6 antibiotikakurer pga dette, fikk jeg nok. Gikk til homeopat, fikk noen små sukkerpiller noen måneder, og deretter skulle jeg bare bruke dem hvis jeg ble syk. Jeg ble syk én gang året etter, og stoppet infeksjonen kjapt med sukkerpillene.

Fikk det en gang kraftig mens jeg var gravid. Da anbefales antibiotika.

Nå tror jeg det er to-tre år siden sist. Utrolig deilig å være kvitt det! De smertene er forferdelige, og det var ikke slik som med Dorthe, at smertene ble mindre med årene :-(

Prøv homeopat!

Jeg har ikke hatt noen glede av homeopat eller akkupunktur, jeg har prøvd flere ganger. Men jeg har ingen virkning av tranebær eller c-vit heller.

Jeg tror det plaget meg mest de 10 første årene, de siste årene merker jeg nesten ingenting. Men jeg sjekker nyrer og urinveier minst to ganger i året i tilfelle jeg skal få noen uhumskheter pga infeksjonene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...