Gå til innhold

Tennene under graviditet...

Anbefalte innlegg

Gjest ninnii4

Hei!

har noen sp.mål. Er det noen som vet om det er ufarlig å ta bilde av tennene når man er gravid? (røngten!?)

Har mistet en gang,bør vel være forsiktig da..?

jeg tenker å bleke tennene,kan jeg gjøre det da jeg ikke vet om jeg har hull og om jeg har dårlig tannkjøtt?

er gravid i 5.uke.

Skal blekingsmiddelet ligge kjølig når det ikke brukes?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188095-tennene-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tannpleier

Det er ikke ufarlig å ta rtg under svangerskapet. Det er mest farlig 1 trimester. Det er fortsatt noen tannleger som mener at det ikke gjør noe, men selv lar jeg helst være å ta rtg ved graviditet, selv om det ikke er mye stråling og det finnes blykapper som kan brukes. Men må man så må man...

Så over til bleiking: Du burde ikke bleike så lenge du ikke har tatt en undersøkelse hos tannlege eller tannpleier. Det er viktig at det ikke er hull i tennene eller utette fyllinger. Går virkestoffet inn i tanna kan den ødelegge nerven.

Ja bleikebiddelet skal oppbevares i kjøleskapet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet med bleikinga til etter graviditeten. Hadde selv ikke tenkt på å bleike så lenge jeg var gravid, dette er sterke saker som man lett svelger...

Gjest ninnii4

Det er ikke ufarlig å ta rtg under svangerskapet. Det er mest farlig 1 trimester. Det er fortsatt noen tannleger som mener at det ikke gjør noe, men selv lar jeg helst være å ta rtg ved graviditet, selv om det ikke er mye stråling og det finnes blykapper som kan brukes. Men må man så må man...

Så over til bleiking: Du burde ikke bleike så lenge du ikke har tatt en undersøkelse hos tannlege eller tannpleier. Det er viktig at det ikke er hull i tennene eller utette fyllinger. Går virkestoffet inn i tanna kan den ødelegge nerven.

Ja bleikebiddelet skal oppbevares i kjøleskapet.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet med bleikinga til etter graviditeten. Hadde selv ikke tenkt på å bleike så lenge jeg var gravid, dette er sterke saker som man lett svelger...

takk takk for svar! :)

okei..gjorde det ei natt bare.så det går nok greit.men,er blekemiddelet usunt å svelge? for ikke-gravide også?

syns forresten middelet/gele'en er litt stivt,den har ligget i skapet på badet i 1,5 år tror jeg..virker det like bra da eller?

tviler på jeg har hull,men man vet jo aldri.. kan tannpleieren se om jeg har små hull kun ved å se i munnen? er vel bare de større hulla det kanskje...

takk igjen for svar=)

Gjest Tannpleier

takk takk for svar! :)

okei..gjorde det ei natt bare.så det går nok greit.men,er blekemiddelet usunt å svelge? for ikke-gravide også?

syns forresten middelet/gele'en er litt stivt,den har ligget i skapet på badet i 1,5 år tror jeg..virker det like bra da eller?

tviler på jeg har hull,men man vet jo aldri.. kan tannpleieren se om jeg har små hull kun ved å se i munnen? er vel bare de større hulla det kanskje...

takk igjen for svar=)

Tannpleieren kan ofte se om det er hull ja, men det er ikke alltid.

Jeg vil nok anbefale deg å kjøpe nytt bleikiemiddel. Det er nok ikke så mye virkning i det du har, det blir svekket av varme og det holder ikke så lenge uansett.

Det er nok ikke så farlig for noen egentlig, men det er jo ikke lurt å forske på det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...