Gjest AUCH! Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg blir fysisk dårlig bare av å se ordet tannlege og nå har jeg så vondt i munnen at jeg tror jeg dør. Tar Ibux og paracet hver annen time ca og det hjelper heller lite. Jeg vet jeg MÅ til tannlege, men jeg tør ikke. tennene mine ser ikke ut, jeg har ikke vært til tannlege på 15 år ca. det er svære hull og brekte tenner overalt. Jeg må få narkose om jeg skal få gjort noe som helst. noen som vet om over tannleger som gjør dete? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188117-tannverk-og-tannlegeskrekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andrine1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Skjønner, prøv å slapp av,tannleger er flinke! fortell han/hun akk.hvordan du føler det så hjelper de deg nok! Hvis det er noe i barndommen,et tannlegebesøk da som gjør at du reagerer slik,prøv å tenk at sånn er det ikke lenger.Kanskje dine foreldre også hadde tannlegeskrekk? Tror tannleger før var mer hardhendte enn nå. Tenk hvor godt det skal bli å slippe å ha tannverk,om du har det, eller få fine hvite blanke tenner om du ikke har det!? Hva med å prøve å gå til et tannlegekontor en gang du ikke har time? Bare for å kjenne på det mener jeg. Tror du klarer deg fint jeg! Bare gå rett inn,og si akk.hvordan du har det når du har time. Vet ikke om dette var til stor hjelp men..Tenker på deg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188117-tannverk-og-tannlegeskrekk/#findComment-1293407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AUCH! Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Skjønner, prøv å slapp av,tannleger er flinke! fortell han/hun akk.hvordan du føler det så hjelper de deg nok! Hvis det er noe i barndommen,et tannlegebesøk da som gjør at du reagerer slik,prøv å tenk at sånn er det ikke lenger.Kanskje dine foreldre også hadde tannlegeskrekk? Tror tannleger før var mer hardhendte enn nå. Tenk hvor godt det skal bli å slippe å ha tannverk,om du har det, eller få fine hvite blanke tenner om du ikke har det!? Hva med å prøve å gå til et tannlegekontor en gang du ikke har time? Bare for å kjenne på det mener jeg. Tror du klarer deg fint jeg! Bare gå rett inn,og si akk.hvordan du har det når du har time. Vet ikke om dette var til stor hjelp men..Tenker på deg!! Jeg får skikkelige angstanfall, det er det som er så jævlig. Jeg tør ikke gå med barna mine til tannlegen engang. Det var skoletannlegen som ødela alt for meg desverre.. Tannverken er total om dagen, det er derfor jeg MÅ.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188117-tannverk-og-tannlegeskrekk/#findComment-1293439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JonTerry Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hei, skal ikke påstå at jeg vet hvordan du har det, men jeg slet også med ekstrem tannlegeskrekk og da jeg for 2 måneder siden måtte gå til tannlege var det 16 år siden sist (som var en skoletannlege i 1. gym). Som deg var jeg sikker på at det var sinnssykt mye galt. Men det ser ofte verre ut i munnen enn det er, så ikke ta sorgene på forskudd. Riktignok har du helt sikkert behov for behandling, men det trenger ikke være allverden. Og jeg lover deg at når du først kommer i gang vil du kjenne en enorm lettelse. Tannleger i dag er noe helt annet enn skoletannleger. De doper deg ned (hvis du vil) på alle bauger og kanter, og selv har jeg nå fått mine første erfaringer med f.eks. valium. De har topp utstyr og gjør underverker på kort tid. Jeg vet du sikker har hørt det 100 ganger før, men angsten du har kan overvinnes. Jeg gikk til Colloseumklinikken i Oslo og er kjempefornøyd. De kunne legge opp til en behandling i et tempo som passet meg, og de har til og med tilgang på full narkose om det virkelig skulle være ille. Jeg fant at da jeg først satte i gang var det ikke så ille som jeg trodde. Behandlingen er tilnærmet smertefri. Og følelsen når man endelig har overvunnet skrekken slår det meste jeg har opplevd. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188117-tannverk-og-tannlegeskrekk/#findComment-1299678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.