Gå til innhold

Anbefalte innlegg

luere på om noen kan svare meg på om det er vanlig med smerter som kommer 2 dager etter uttak. Føler meg så "stinn" ubehaglig å røre på seg.Merket ingen smerter samme dagen.Ved innsetting av egget sa sykepleieren at jeg blødde litt, men at det antageligvis ikke hadde noen betydning.Blir litt nærvøs for at blødningen skal ha noe med smertene å gjøre.Noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188133-smerter-etter-egguthenting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vannmann69,

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til legen å spurt.

Men jeg lurer på hvor lang tid tok egguthentingen og gjorde det noe vondt?

Lykke til videre:)

Egguthentingen tar ca 20 min, man er godt bedøvd, men man kjenner det jo. Tror det er veldig forskjellig fra person til person ang smerte. Det som kan gjøre vondt er bedøvelsen man får i skjeden, men det er fort gjort.Å så må man ligge på avdelingen en halv time etterpå. Så er det bare å vente i spenning.

Helt vanlig. De har punktert en masse eggposer og tømt dem, de fylles nå igjen med væske og det kan være ømt i et par dager til.

Blødningen er også normalt, det kommer fra der de punkterte skjedeveggen for å komme frem til eggstokkene dine og ikke fra livmorslimhinnen.

Gjest snuips

Helt vanlig. De har punktert en masse eggposer og tømt dem, de fylles nå igjen med væske og det kan være ømt i et par dager til.

Blødningen er også normalt, det kommer fra der de punkterte skjedeveggen for å komme frem til eggstokkene dine og ikke fra livmorslimhinnen.

Jeg er kansje slem som skriver dette, men er man uheldig punkterer de urinblæra også, og det er jæææævlig vondt.Med vanvittige smerter og feber i flere uker etterpå.

Regelen er derfor å sørge for at denne delen av kroppen er tom for væske.

Noen steder tømmer legen blære en ekstra gang før uttak, mens du ligger der med bena i bøylene...(kateter og bekken)

Gjest prillaguri

hei! ja det er veldig vanlig. jeg følte meg litt mørbanka og "menssmerter" ihvertfall 4 dager etter inngrepet. smertene var absolutt til å leve med, men det var litt ubehagelig. ikke så rart, de er jo og "roter det litt til der inne"

helt normalt med andre ord:)

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest siwidi

Jeg er kansje slem som skriver dette, men er man uheldig punkterer de urinblæra også, og det er jæææævlig vondt.Med vanvittige smerter og feber i flere uker etterpå.

Regelen er derfor å sørge for at denne delen av kroppen er tom for væske.

Noen steder tømmer legen blære en ekstra gang før uttak, mens du ligger der med bena i bøylene...(kateter og bekken)

På meg gikk de gjennom urinblæren for å hente ut eggene på høyre side. Jeg merket ikke noe ubehag av dette i etterkant, og i allefall ikke feber og liknende i ukevis. Det var vondt da det skjedde, men etterpå var det kun vondt pga at eggblærne fylte seg igjen slik Maye skriver.

Tipper dette også er individuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...