Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny i dette, så bare with me, please ;)

Jeg hadde siste mensdag onsdag 25. mai, slutta altså på pillen onsdag 18. mai. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL for et par uker siden, og vi hadde også hyppig sex i denne perioden.

Så nå lurer jeg på når jeg kan teste. Jeg burde vel vente mensen rundt denne tiden? Nå vet jeg selvfølgelig at mensen kan bli veldig uregelmessig når man har slutta på pillen, og at jeg (og sambo) garantert ikke er SÅ fruktbar, men huff.. Jeg huska helt feil og trodde FØRSTE mensdag var den 25., så jeg venta ingenting helt enda, men så kom jeg plutselig over der jeg hadde skrevet ned at det var SISTE dag, så da burde jo nesten mensen være rett rundt hjørnet.. og det føles egentlig ikke sånn, så nå fikk jeg skikkelig sug i magen og vil teste meg med en gang, hehe. Kan jeg teste meg nå? Det er vel igrunn det jeg lurer på :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188136-n%C3%A5-er-jeg-veldig-optimist-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde testa nå hvis jeg var deg:)))

Nja, jeg begynner å tvile. Etter jeg hadde lagt meg i går, kom selvfølgelig mensmurringene, så jeg tror jeg ser det an noen dager til. Lite penger denne måneden, så jeg vil helst være sikrere før jeg blåser av en hundrings på en test *sukk*

serendipity

Nja, jeg begynner å tvile. Etter jeg hadde lagt meg i går, kom selvfølgelig mensmurringene, så jeg tror jeg ser det an noen dager til. Lite penger denne måneden, så jeg vil helst være sikrere før jeg blåser av en hundrings på en test *sukk*

Mensmurringer kan være et like godt tegn på graviditet. Det var de iallefall på meg.

Som ferksing så tillater jeg meg å skyte inn at det som regel aldri er interessant å vite siste dag av menser, det er første dag som bør skrives ned. Men det skjønte du kanskje av deg selv nå i ettertid.

Mensmurringer kan en ha selv om mensen ikke er på vei, dersom en er nygravid eller at mensen faktisk er på vei. Noen kjenner el også som svake mensmurringer. Det er jo litt annerledes med meg som har hormonforstyrrelser (hihi), men jeg hadde utrolige murringer i månedene etter pilleslutt uten å få hverken el eller mens.

Dersom du fullførte brettet, så vil den blødningen du hadde i mai ikke regnes som ekte mens, men pilleregulert bortfallsblødning. Det er først denne mensen du ikke vil ha denne måneden (eller neste) som vil bli en såkalt ekte mens.

Det tok 63 dager for meg å få tilbake ekte mens, men igjen, nå har jeg jo en diagnose da, så det er ikke sikkert du må vente så lenge.

Lykke til uansett, jeg krysser fingrene for at du ikke får tilbake mensen i det hele tatt og at magen får en liten kul i stedet.

c",)

Som ferksing så tillater jeg meg å skyte inn at det som regel aldri er interessant å vite siste dag av menser, det er første dag som bør skrives ned. Men det skjønte du kanskje av deg selv nå i ettertid.

Mensmurringer kan en ha selv om mensen ikke er på vei, dersom en er nygravid eller at mensen faktisk er på vei. Noen kjenner el også som svake mensmurringer. Det er jo litt annerledes med meg som har hormonforstyrrelser (hihi), men jeg hadde utrolige murringer i månedene etter pilleslutt uten å få hverken el eller mens.

Dersom du fullførte brettet, så vil den blødningen du hadde i mai ikke regnes som ekte mens, men pilleregulert bortfallsblødning. Det er først denne mensen du ikke vil ha denne måneden (eller neste) som vil bli en såkalt ekte mens.

Det tok 63 dager for meg å få tilbake ekte mens, men igjen, nå har jeg jo en diagnose da, så det er ikke sikkert du må vente så lenge.

Lykke til uansett, jeg krysser fingrene for at du ikke får tilbake mensen i det hele tatt og at magen får en liten kul i stedet.

c",)

I og med at el som regel kommer ca 12-16 dager før _neste_ mens, så er det selvsagt fullt mulig at du er gravid allerede nå, selv om blødningen du hadde i mai ikke er en ekte mens.

Annonse

c",)

Jeg kjenner EL nesten som vanlige mensmurringer, dog jeg hadde nesten glemt det etter å ha gått på p-piller i åtte år, så jeg trodde mensen var på vei bare et par uker etter jeg hadde den sist, hehe. Jeg hadde også EL-slim, så at eggløsningen var der, er jeg ganske sikker på. Jeg har skikkelig mensfølelse nå da, og jeg klarer ikke helt se for meg at jeg er gravid, selv om jeg selvfølgelig KAN være det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...