Gå til innhold

Gravid, brun utflod og blødning

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg blør

Hei! Jeg er gravid, 5 uker i dag. På fredag (10.juni) fikk jeg brun utflod. Hadde dette helt til tirsdag kveld, da fikk jeg litt menssmerter nederst i magen og begynte å blø. Blødde litt mer på dagen i går, men det begynte å avta utpå ettermiddagen. I dag kommer det litt, men ikke mye. Har fortsatt menssmerter i magen og nå også litt vondt i korsryggen. Blodet er friskt og rødt, ikke noe slim eller klumper. Var hos legen i går, hun mente det sannsynligvis ikke var abort (ihvertfall ikke hvis blødningen sluttet ganske fort, dvs i går kveld) og bare ba meg teste på nytt etter en uke. Men siden det fortsatt kommer litt ut, selv om det ikke er mye, blir jeg usikker. Er det sannsynlig at dette er en ufarlig blødning eller tror du det er en abort? (Jeg er også mindre kvalm enn jeg var i forrige uke)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188152-gravid-brun-utflod-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En graviditet regnes fra siste menstruasjon, er du da 5 eller 7 uker gravid? Uansett bør blødning, spesielt hvis det også er smerter føre til at det blir utført en ultralydundersøkelse av fosteret og ev. også tatt en hormonprøve av svangerskapshormonet hCG. Hvis smertene øker, bør man tenke på mulighet for graviditet uten for livmoren og få det avklar. Jeg synes du skal henvises til gynekolog, helst på sykehuset om du ev bør v

Legges inn.

Vi håper det beste, vennlig hilsen Mette H Moen

Gjest Jeg blør

En graviditet regnes fra siste menstruasjon, er du da 5 eller 7 uker gravid? Uansett bør blødning, spesielt hvis det også er smerter føre til at det blir utført en ultralydundersøkelse av fosteret og ev. også tatt en hormonprøve av svangerskapshormonet hCG. Hvis smertene øker, bør man tenke på mulighet for graviditet uten for livmoren og få det avklar. Jeg synes du skal henvises til gynekolog, helst på sykehuset om du ev bør v

Legges inn.

Vi håper det beste, vennlig hilsen Mette H Moen

Hei og tusen takk for kjapt svar.

Jeg er 5 uker fra siste menstruasjons første dag, er det litt tidlig å se fosteret på ultralyd? Men nå har blødningen stoppet opp ihvertfall og smertene gitt seg. Skal uansett ta meg en tur til legen igjen og få en henvisning til ultralyd.

• 1 måned senere...

...når jeg snakker om at jeg blør mindre så er det fortsatt sånn at jeg er avhengig av å bruke bind, det er ikke bare litt blod på papiret når jeg tørker meg etter å ha vært på do eller sånt.

Hei. Nå er det jo en stund siden du skrev inn, men jeg håper svaret mitt kan hjelpe deg. Jeg opplevde en spontan-abort for 2 år siden. Var da 7+2 på vei. Det var fryktelig vondt og jeg blødde utrolig mye. Da var det ikke bare friskt blod som kom, men også store klumper. Ettersom du var i uke 5 når du skrev innlegget kan du ha fått en vanlig mens. Det er en del som opplever dette de første 2-3 mnd.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...