Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Gjest Hva skal jeg gjøre..noen forslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skal jeg gjøre..noen forslag?

Hei,

Synes mannen min bruker en del tid på data. Synes det utrolig kjedelig av han å ikke gi tid til meg. Skal forklare det litt nærmere.

Han kommer fra jobb, spiser mat og setter seg foran data skjermen. Og etter det sover vi. Mens vi sover vil han ofte kose seg. Men jeg orker ikke, fordi jeg har så mange tanker i hodet. Jeg sier at jeg vil sove og han tar det negativt.

Jeg kan da ikke synes han er attraktiv når han sitter på dataen dagen lang og forventer at jeg skal kose meg med han om natta!

Er jeg gærn, plz kom med deres synspunkter!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188175-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cherise

Gi ham beskjed om at han må investere litt mer tid i deg. Han kan ikke forvente at han skal kunne "overse" deg hele dagen og så skal du være interessert i sex når han vil det.

Kanskje er han inne i et usunt mønster han ikke klarer å bryte ut av selv. Vet ikke hva han gjør på dataen, men det er jo lett å bli litt "hekta" da... Få han opp av stolen, ut på tur, på kino, ut å spise. Hva som helst. Høres ut som han trenger et lite spark bak!

Annonse

Gjest skjønner hva du mener.....

det spillegalskapinnlegget skal du bare overse....skjønner AKKURAT hva du mener og det er til å spy av. i perioder er det ikke så galt, man holder på med masse ting selv og tenker ikke på det. andre perioder er det et problem. min kjæreste bare er sånn avogtil, og han kommer nok aldri til å skjønne alvoret i det fra min side iallefall. selv må jeg ty til litt halvekstreme greier, bråke litt ekstra i diskusjonen for at han skal skjønne at jeg r seriøs. nei, du får gi tilbakemelding hvis du finner ut av noe som funker......

Dette minner meg veldig om en bok jeg har lest: "Kjærlighetens fem språk". Kort fortalt går den ut på at hvert menneske har et primærspråk for å skjønne at noen er glad i oss. Det finnes fem av dem:

1. Verbal kjærlighet

2. Fysisk kjærlighet

3. Gaver

4. Tjenester

5. Tid for hverandre.

Tanken er at partneren må uttrykke sin kjærlighet til deg på "ditt språk" - hvis ikke vil du aldri forstå at han er glad i deg. Hvis han kommer hjem med roser hver dag, for eksempel, men aldri tilbringer tid med deg - så føler du deg ikke elsket.

Det kan være at ditt kjærlighetsspråk er tid sammen, og at hans er fysisk kjærlighet. I og med at han ikke vil være sammen med deg, føler du deg ikke elsket. Og i og med at du ikke vil ha fysisk kjærlighet med ham - føler han seg heller ikke elsket. Dermed er man inne i en ond sirkel hvor "kjærlighetstankene" deres sakte men sikkert tømmes, og dere føler dere begge uelsket.

Hva kan man gjøre med dette? Kanskje kunne dere ha lånt boken og lest den? Det er viktig at begge forstår viktigheten av dette og er villige til å forandre på vanene sine.

Kanskje kan du forsøke å forandre mønsteret ved å finne hans kjærlighetsspråk og gi ham det han trenger av det. Da vil han (forhåpentligvis)= føle seg elsket, og være mer villig til å gi deg det du trenger også.

Jeg har ikke prøvd ut dette selv - men det kan jo være en tanke? Jeg synes iallefall noe av det høres fornuftig ut!

Lykke til!

Gjest prust

Dette minner meg veldig om en bok jeg har lest: "Kjærlighetens fem språk". Kort fortalt går den ut på at hvert menneske har et primærspråk for å skjønne at noen er glad i oss. Det finnes fem av dem:

1. Verbal kjærlighet

2. Fysisk kjærlighet

3. Gaver

4. Tjenester

5. Tid for hverandre.

Tanken er at partneren må uttrykke sin kjærlighet til deg på "ditt språk" - hvis ikke vil du aldri forstå at han er glad i deg. Hvis han kommer hjem med roser hver dag, for eksempel, men aldri tilbringer tid med deg - så føler du deg ikke elsket.

Det kan være at ditt kjærlighetsspråk er tid sammen, og at hans er fysisk kjærlighet. I og med at han ikke vil være sammen med deg, føler du deg ikke elsket. Og i og med at du ikke vil ha fysisk kjærlighet med ham - føler han seg heller ikke elsket. Dermed er man inne i en ond sirkel hvor "kjærlighetstankene" deres sakte men sikkert tømmes, og dere føler dere begge uelsket.

Hva kan man gjøre med dette? Kanskje kunne dere ha lånt boken og lest den? Det er viktig at begge forstår viktigheten av dette og er villige til å forandre på vanene sine.

Kanskje kan du forsøke å forandre mønsteret ved å finne hans kjærlighetsspråk og gi ham det han trenger av det. Da vil han (forhåpentligvis)= føle seg elsket, og være mer villig til å gi deg det du trenger også.

Jeg har ikke prøvd ut dette selv - men det kan jo være en tanke? Jeg synes iallefall noe av det høres fornuftig ut!

Lykke til!

Applaus! Den boka er veldig god! Kan anbefales!

Stjel en viktig ledning, modemet eller liknende, disk opp med en bedre middag, server og vart ham opp litt.

Etterpå finner dere frem yatzy'n eller et annet spill, drikker vin, spiller og koser dere litt.

Kanskje det kan åpne øynene hans for at det finnes bedre ting enn data å bruke en fin kveld på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...