Gjest Aimabel Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 ja, men kanskje ikke første gang hvis det er sterk gul. Har prøvd å vaske gult sammen med farget, men da ble det grønt. 0 Siter
Åsemor Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Jeg gjør det, men ikke de første 2-3 gangene de gule plaggene vaskes hvis det er sterk gulfarge. Eller... Jeg vasker bare lysegult med hvitt og sterk gul med farga klær. Men nå har jeg oppdaget at jeg har nok gult til å ha egne vasker med BARE gult... 0 Siter
Excelsion Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Ikke første gangen, så spørs det vel på plagget. Vasker man på 40 eller 30 grader, så farger det jo stort sett ikke av alikevel. 0 Siter
Moraki Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Nei. Jeg vasker gult sammen med rødt. kniiiiis 0 Siter
ariadne Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 kniiiiis Men jeg gjør jo det! Dvs. når jeg har noe nytt rødt tøy kjører jeg et par vasker uten gult, men så slenger jeg det sammen igjen. Det går helt fint. Nå har jeg mest varmgult, kald gul vil nok anta en varmere tone med denne behandlingen. 0 Siter
Moraki Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Skrevet 18. juni 2005 Men jeg gjør jo det! Dvs. når jeg har noe nytt rødt tøy kjører jeg et par vasker uten gult, men så slenger jeg det sammen igjen. Det går helt fint. Nå har jeg mest varmgult, kald gul vil nok anta en varmere tone med denne behandlingen. Orange? :-) Blir fint det også sikkert. Hihi. (Nei, jeg nekter å skrive "oransj") 0 Siter
mAd Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jeg vasker alle farger sammen, hehe. Med mindre det er noe jeg er i tvil om vil farge av da. Jeg slenger de mørke/fargede plaggene jeg ikke har vaska før inn i maskina sammen med et par hvite/lyse sokker, og hvis sokkene er like hvite/lyse etterpå, vet jeg at det er trygt å vaske det. Ah, latskap 0 Siter
vilde Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Lyse farger, som hvit, gul, lyseblå, lyserosa osv. vaskes sammen. Og mørke, sterke farger vaskes sammen. Kan ikke se for meg at gult farger over på hvitt? 0 Siter
Line Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Jupp, pleier det. I alle fall om det gule ikke er helt splitter nytt, for da kan det ha litt overskuddsfarge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.