Gå til innhold

Aldersforskjell i forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gutten1981

Hei!

Er en gutt på 23 år som har et spørsmål om aldersforskjell som jeg lurer på. Jeg er da 23 år, blir 24 senere i år. (81-modell) Sammen med ei jente på 18 år (87-modell) og dette fungerer utmerket til tross for 6 års aldersforskjell. Jeg ser en god del yngre ut enn jeg er, og har ennå ikke blitt "etablert" på noen måte. Hun er forresten ganske moden for alderen.

Det som er litt av problemet er hennes mor. Hun mener at en slik aldersforskjell betyr at man er på to forskjellige stadier i livet. Forsåvidt enig i utgangspunktet, men synes det må vurderes individuelt. Hvis de to partene i et forhold ikke oppfatter aldersforskjell som noe problem burde det ikke være noe problem heller. Kan nevne at hun og jeg blir tatt for å være like gamle av de aller fleste.

Noen meninger om denne aldersforskjellen og betydningen? Det er så kjedelig å bli "uglesett" av hennes mor de gangene jeg møter henne fordi hun synes jeg er så "gammel" for hennes datter.. Er enig i at forhold er mellom to personer, men synes det er OK at man har et greit forhold til "svigerforeldre" også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188337-aldersforskjell-i-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Astral

Jeg er 20 år, og broren min er 24, derfor har han en "regel" som sier at han IKKE skal ha noen som er yngre enn meg! :) Men mamma og pappa traff hverandre da de var 18 og 27, så jeg synes ikke 18 og 24 er så ille (men 16 og 22 hadde vært verre, og 20 og 26 "bedre"..) Det er akkurat i grenseland på en måte, men jeg har flere venninner som ble sammen med gutter rundt din alder da de var rundt 18 år selv, så det er ikke noe unormalt ved det :) Kan ikke kjæresten din ha en liten samtale med moren sin, hvor hun forklarer at det faktisk ikke er en så big deal som moren skal ha det til?

Gjest Snille Hilde

he he. Da jeg var 17 syntes mamma at en gutt på 22 var for gammel for meg, men at broren min på 23 var sammen med min venninne (17) hadde hun ikke reflektert over i det hele tatt. Da jeg påpekte det var svaret"det gjør ingen ting for han er så barnslig".

Foreldre er overbeskyttende overfor døtre. Hvis dere fortsetter sammen, og du viser deg som en grei kar, vil det gå over, det er bare litt nytt for moren at veslejenta har blitt voksen. ikke mye du kan gjøre med det, annet enn å bli kjent med foreldrene. ikke holdt deg borte, da blir du enda farligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...