Gå til innhold

Litt fortvilet...

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Dette er et problem som jeg føler bare jeg har...Har termin om 1 mnd,og er egentlig frisk utenom litt bekkenløsning og hovne legger... Da jeg var på UL var jeg akkurat 18 uker på vei, og hun såg en jente.. Jeg ble kjempe glad for det er det jeg ønsker meg først... Men nå ser det ut som om jeg skal ha en gutt: Hevelser i bena, guttemage osv.. Jeg blir rett og slett skuffet for nå har jeg gått og tenkt på denne jenta så lenge, navn er bestemt, ting og tang er klart.. Vet ikke om dette er normalt og er livredd for min reaksjon om det blir en gutt.. Hva feiler det meg..?? Ingen som blir skuffet pga dette?? Har lyst på en gutt, men ikke nå, vil ha en jente først og når de sier de blir en jente på UL så er jo det ganske sikkert... Hva skal jeg gjøre, dette er noe jeg ikke vil ta opp med jordmor eller noen andre...

Men jeg sa det til en venninne som fødte for 2 mnd siden.. Noe av det samme hendte med henne.. Fikk vite at det ble en jente på UL, og senere antok alle at det ble en gutt, så de ble litt forvirra.. Men det ble en jente..

Får bare ta tiden til hjelp, men er ganske forvirret.. Noen forslag på hva jeg kan gjøre med hevelsene i bena mine??

Klem..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18840-litt-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok hormonene som spiller deg et puss, når barnet kommer bryr du deg nok ikke mye om hvilket kjønn det er! Det kan godt være at ultralydantagelsen var feil, så tidlig er det ikke så lett å si sikkert hvilket kjønn det blir.

Det med ytre tegn er totalt utsikkert i hvertfall, så det er ikke noe å legge vekt på!

Bena høyt ved enhver anledning, det hjelper. Du får vente og se om det blir gutt eller jente. (En bekjent skulle ha gutt helt til hun kom ut.. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18840-litt-fortvilet/#findComment-83916
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Hvis det skulle vise seg at det er en gutt du får, så blir du sikkert overrasket over at du sansynligvis tar det på strak arm. Min erfaring er at mødre som er innstilt på å få det ene eller andre kjønn, først og fremst er opptatt av at det er HENNES barn som har kommet. Du kommer til å gjenkjenne barnet ditt og selvfølgelig akseptere at den er det den er. Sånn er de fleste av oss laget, at vi faktisk blir glad i barnet vårt enten det er gutt eller jente, har hår på hodet eller ei. Eller for å si det rett ut: Selv om ditt barn mot formodning skulle ha et handicap, vil du sansynligvis få sterke, gode følelser for barnet.

Hvis det er sett en pike på ultralyd, er det nok mest sansynlig at det er en jente. Magens form betyr som oftest svært lite. Hovne bein er ofte et problem for gravide, men har ingen ting med barnets kjønn å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18840-litt-fortvilet/#findComment-83924
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...