Gå til innhold

Eksen skal gifte seg

Anbefalte innlegg

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Det er klart at det ikke er du som skal betale brudepikekjolene.

Litt mer diskutabelt hadde det vært å evt spleise på en helt vanlig penkjole dersom de ikke hadde og de kun skulle være gjester. Men så lenge brudeparet har bestemt at de skal være brudepiker, så skal ikke du betale en krone.

Sånn er det bare med den saken.

Fortsetter under...

skorpionfisken

Det er ikke sant?

Da min ex gifta seg var det en selvfølge at snuppa skulle være brudepike. Og at de betalte hele herligheten selv. Jeg stilte ikke engang med bryllupsgave.

Jeg tok en halv dag fri fra jibb for å få ungene på rett fly. Men bilettene betalte de selv. De kjøpte til og med dressen til 16-åringen litt før de måtte fordi han trengte den til en annen anledning først.

Annonse

Gjest eksen hans

Dette er latterlig. Du skal ikke betale de kjolene, det sier seg selv. Han kan ikke velge noe som helst og si til deg at du skal kjøpe det, og allerminst noe som har med hans bryllup å gjøre.

Jeg synes han er simpel som presser ved å bruke jentene. Da blir det min skyld at ikke de får være brudepiker.

Uansett, jeg kjøper ikke kjoler til jentene, de har pene kjoler de kan pynte seg med som jeg kjøpte i anledning en konfirmasjon i vår. Er ikke de bra får han stå for utgiftene selv.

Gjest kroppogsjel

Jeg er enig med ALLE de andre her.

Da vi giftet oss hadde vi to brudepiker + en svenn, disse var barn vi kjente godt og er fryktelig glade i, vi brukte disse da vi den gang ikke hadde barn selv eller nevø/nieser. Hun ene ville gjerne bruke bunaden sin- for den var helt ny må vite. Hun andre hadde sett en nydelig prinsessekjole som vi kjøpte til henne. Gutten ville være kledd som gubbingsen i kjole og hvitt, så det leide vi til ham.

Brudeparet står for utgiftene. Basta. I beste fall kjøper du to andre fine kjoler så sant du ikke har **** full av kronasjer...

altså, dette var veldig spesielt av dem. det er deres bryllup, og da skal selvsagt de betale!!!ikke noe tvil om det. du burde bare si det enkelt ansikt til ansikt at det handler ikke om hvorvidt du er sjalu eller ikke, men om at du ikke er økonomisk ansvarlig for deres bryllupsplaner.dessuten er det ganske lavmål å straffe døtrene deres for at de ikke ønsker å betale for sitt eget bryllup. det var forresten noen utrolig dyre kjoler!!!!!!helt vanvittig. sannsynligvis har den nye konen vært veldig ippsatt på å ha brudepiker, og det er sannsynlig at hun tilslutt bestemmer seg for å betale selv. hvis ikke kan de ha det så godt, og døtrene dine vil komme over skuffelsen etterhvert.

Nei, du skal selvsakt ikke kjøpe kjoler. Det er ikke du som gifter deg. Å kjøpe en liten ting fra deres felles barn holder i masse. Vi (eksen til gubben giftet seg) kjøpte ingenting. De hadde heller inget selskap, men giftet seg og reiste bort i en uke.

Hadde ikke vært aktuelt å kjøpe dress til guttungen for en slik anledning. Det fikk de stå for selv.

Annonse

Gjest måneogsol

Jeg synes han er simpel som presser ved å bruke jentene. Da blir det min skyld at ikke de får være brudepiker.

Uansett, jeg kjøper ikke kjoler til jentene, de har pene kjoler de kan pynte seg med som jeg kjøpte i anledning en konfirmasjon i vår. Er ikke de bra får han stå for utgiftene selv.

Du har rett i at hvis de har kjoler som ikke er fine nok så er ikke det ditt problem. Dere må prøve å diskutere dette rolig uten å angripe hverandre. Jeg vet godt hvor vansklig det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...