Gå til innhold

om man skriver stygt på konvolutten til en søknad, har det noen betydning?

Anbefalte innlegg

Gjest stygg håndskrift
Skrevet

jeg skriver som en gris. Skriften min er ofte uleselig og ser barnslig, Det er en blanding av løkkeskrift og blokkbokstaver. har alltid fått høre at jeg skriver rart

Når jeg skriver jobbsøknader etc så skriver jeg alltid på maskin, og det ser ryddig og pent ut. Men kan det ha noen betydning at det som står utenpå og bak konvolutten ser stygt ut?

(jeg får iallefall aldri brevene mine i retur)

Gjest begonia
Skrevet

Det kan jo det da. Kjøp deg selvklebende etiketter da vel, og skriv adressene på PC.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hos oss har det ikke hadd betydning. Søknadene blir registrert, og ingen av de som skal ansette ser konvolutten.

Kizza1365380506
Skrevet

Det betyr sikkert ingenting. Men noen henger konvolutten bak på søknaden for å ha bevis for at den er sendt tidsnok.

Kan du ikke skrive med bare store bokstaver?

Mvh

Gjest alive&kicking
Skrevet

Nei, jeg åpner alle søknader og om det ligger en proff søknad med flott og ryddig CV så har det mer å si.

Noen av de søknadene som renner inn med bare en linje. Jeg søker jobben! Det får da være måte på enkelthet.....DA reagerer jeg. Eller søknader der de ikke sender med CV i det hele tatt.

Gjest Timari
Skrevet

Det betyr sikkert ingenting. Men noen henger konvolutten bak på søknaden for å ha bevis for at den er sendt tidsnok.

Kan du ikke skrive med bare store bokstaver?

Mvh

problemet er at jeg ikke klarer å holde meg på linja. Det må jo se ut som om jeg er full når jeg har skrevet dette her. men lurer på om jeg skal skaffe meg selvklebende etiketter

Gjest Timari
Skrevet

problemet er at jeg ikke klarer å holde meg på linja. Det må jo se ut som om jeg er full når jeg har skrevet dette her. men lurer på om jeg skal skaffe meg selvklebende etiketter

obs, der outet jeg meg selv igjen ja:)

ja ja det er jo ikke det verste man kan oute seg selv for:)

Kizza1365380506
Skrevet

Sikkert kjempelurt. Men om du vil skrive for hånd kan du jo lage noen svake linjer med blyant og linjal!

Men jeg tror ikke du skal bekymre deg.

:o)

Skrevet

Få en som skriver pent til å skrive på konvolutten for deg da vel, hvis du er redd for at det har noen betydning.

Gjest Timari
Skrevet

Få en som skriver pent til å skrive på konvolutten for deg da vel, hvis du er redd for at det har noen betydning.

jeg skal jo underskrive med navnet mitt på søknaden også så det ser vel litt rart ut om de to skriftene er så forskjellige? eller?

men jeg tror jeg skal sette meg inn i hvordan jeg putter konvolutten i printeren

Skrevet

jeg skal jo underskrive med navnet mitt på søknaden også så det ser vel litt rart ut om de to skriftene er så forskjellige? eller?

men jeg tror jeg skal sette meg inn i hvordan jeg putter konvolutten i printeren

Det tror jeg ikke. Det er mange som har en helt annen underskrift enn når de skriver blokkbokstaver, meg selv inkludert.

Gjest "jeg har en stek i ovnen"
Skrevet

Nei, jeg åpner alle søknader og om det ligger en proff søknad med flott og ryddig CV så har det mer å si.

Noen av de søknadene som renner inn med bare en linje. Jeg søker jobben! Det får da være måte på enkelthet.....DA reagerer jeg. Eller søknader der de ikke sender med CV i det hele tatt.

Leverer noen inn en søknad med kun en linje?

Gjest ja mange rare søknader med èn linje
Skrevet

Leverer noen inn en søknad med kun en linje?

ja...

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Hos oss har det ikke hadd betydning. Søknadene blir registrert, og ingen av de som skal ansette ser konvolutten.

Samme hos oss.

Skrevet

Et spørsmål av nysgjerrighet:

Hvordan går det på skriftlige eksamener, når du skriver stygt og kanskje tilnærmet uleselig?

Eller får du bruke PC?

Gjest Timari
Skrevet

Et spørsmål av nysgjerrighet:

Hvordan går det på skriftlige eksamener, når du skriver stygt og kanskje tilnærmet uleselig?

Eller får du bruke PC?

skriver selvsagt på pc:) Etter bruken av det hjelpemidlet gikk jeg opp en karakter

Skrevet

Det tror jeg ikke du skal tenke så mye på.

Søknaden blir tatt fort ut av konvolutten som så blir kasta med en gang. Ingen vil sannsynligvis merke seg ved håndskriften din i det hele tatt.

Kjør på!

Skrevet

ja...

Hvordan går det an? Skriver de ikke engang hvilken jobb de søker på?

bugge -jenta
Skrevet

obs, der outet jeg meg selv igjen ja:)

ja ja det er jo ikke det verste man kan oute seg selv for:)

Nei dette er virkelig ikke det verste en kan oute seg selv på.

Tvert i mot viser det jo bare mer av ditt pågangsmot til å komme så lang som du har. Og gir stor respekt, noe jeg selvsagt også hadde fra før:o)

Vh bugge

mariaflyfly
Skrevet

Kan du ikke sende søknaden elektronisk, da? Så er du kvitt hele problemet... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...