Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden traff jeg en fyr på byen. Jeg var da egentlig interessert i en annen, men han her var hyggelig og grei, og jeg gav ham nr mitt. Han sendte noen meldinger og ringte en gang - og jeg svarte hyggelig, men det ble ikke noe mer. Vi bor i forskjellig by.

Så var jeg på besøk i samme by for et par uker siden, og sendte ham en melding. Opplegget med han andre karen var over, og jeg hadde lyst til å treffe nye mennesker. Vi traff hverandre ute, og fant virkelig tonen! Han fortalte at han i fjor har kommet ut av et langt forhold (flere år) og at han nå bare skal være singel en stund. Jeg var helt med - for har selv vært singel nå et par år etter forhold og synes det har vært veldig bra.

Jeg ble med hjem på nachspiel og vi klinte litt og snakket masse.

Dagen etter gikk vi på cafe og snakket mer (og klinte mer..) og så dro jeg. Uken som fulgte skrev vi meldinger og snakket i telefon - og vi bestemte at han skulle besøke meg helgen etter.

Han kom - og det var veldig hyggelig! Vi tok masse på hverandre og hadde sex - men snakket ikke så mye om "oss to". Jeg turde ikke å ta opp temaet, var redd for å skremme ham bort.

Han nevnte ikke det med å være singel og sånn da han var hos meg i det hele tatt - og jeg turte ikke spørre.

Så dro han - og etter det har vi bare skrevet et par meldinger og det har alltid vært jeg som har tatt kontakt.

Sukk.

Når jeg skriver dette virker det jo helt innlysende på meg at han ikke er interessert i noe mer... men saken er at jeg har fått forskjellige råd fra forskjellige venner! Venninner sier at jeg må holde meg litt unna - se det hele litt an. Han opphører jo ikke å eksistere selv om jeg ikke snakker med ham hver dag osv - kanskje treffes vi igjen. Noen kompiser av meg mener at jeg burde ringe og være helt ærlig - si at jeg har lyst til å treffe ham mer og at jeg synes vi har for lite kontakt osv.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Nå tenker jeg at det liksom er "hans tur" til å ta kontakt - selv om jeg synes slike barnslige spill er helt forferdelig. Vil jo på en måte bare være ærlig også..

Og så kommer tankene: burde jeg ikke ha hatt sex med ham? Ser han på meg kun som et spennende eventyr?

ÅÅÅ - jeg er frustrert! Er det noen som har synspunkter på dette? Skal jeg bare la ting ligge og vente til han tar kontakt eller skal jeg være ærlig og ringe han og avklare ti

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første sier han at han har trives veldig godt med å være singel etter bruddet.

Det igjen betyr at han ikke er all verdens interessert i å binde seg, så hvorfor håper du da på noe mer?

For det andre så tar han ikke kontakt med deg og er ikke overivrig etter å treffe deg. Her har du med andre ord to klare indikasjoner på at han ikke er overivrig.

Han har fått det han vil ha og ønsker å gå videre.

Men hvorfor angre på sexen? Synes du ikke sexen var god? Hvorfor kan ikke du, som han, se på dette som en liten affære og glemme hele greia? I alle fall så lenge du ser at du ikke får noen respons.

Har du kun sex fordi du ønsker å ha et fast forhold til noen? Hvis så er riktig bør du vente mye lenger før du legger deg ned.

Hvis du har hatt sex med noen etter såpass kort tid, så må du regne med at det ikke blir noe mer, så hvorfor da angre på sexen?

Antagelig er han redd for at du skal legge mer i dette enn det han gjør. Derfor ligger han litt lavt i terrenget. Men hvis du har et avslappet forhold til det og ikke maser på han, så er det ikke umulig at han besøker deg igjen, men da bare for et uforpliktende forhold. Tror neppe du kan regne med så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298211
Del på andre sider

Mary Poppins

Min første tanke var at du burde bare slutte å ta kontakt, han virker desverre ikke så interessert og da hadde ikke jeg (hvis jeg var deg) giddet å brukt noe mer tid på dette.

MEN, det er jo enklere sagt enn gjort. Og mens jeg satt å skrev dette kom jeg på at du har egentlig ikke så mye å tape på å ringe han heller. Alternativet er kanskje å aldri snakke med han igjen så det skader vel ikke å ringe å høre hva han føler og tenker. Han er nok også klar over at han bør forvente en tlf ettersom dere tilbringe en helg sammen med sex osv.

Forresten svarer han på alle meldingene du sender da? Er han hyggelig tilbake? Eller får du korte svar uten spørsmål?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298212
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror at det bare er han som hadde glede av sexen? Det hadde vel du også?

Enig, dette er noe jeg aldri har skjønt, hvorfor angrer jentene etter at det ikke ble noe mer tro? Muligheten for det er jo veldig stor da ,etter så kort bekjentskap. Enten får de la være å knulle etter så kort tid, eller slutte å angre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298213
Del på andre sider

Mary Poppins

Enig, dette er noe jeg aldri har skjønt, hvorfor angrer jentene etter at det ikke ble noe mer tro? Muligheten for det er jo veldig stor da ,etter så kort bekjentskap. Enten får de la være å knulle etter så kort tid, eller slutte å angre.

Nå er ikke jeg en av de som noen gang kommer til å angre på sex, for sex er digg. :)

Men, jeg jeg tror mange jenter angrer på å ha sex for tidlig, og tenker automatisk at det var det som medførte til at han mistet interessen. Det blir nok lett å tenke at "hadde jeg bare ventet litt lenger så kanskje ville han vært interessert enda."

I tillegg er følelsen av å føle seg brukt heller ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298225
Del på andre sider

Gjest ytter

Ja, i blant syns jeg man bare skal glede seg over den sexen man hadde, uten å gjøre som mye mer ut av det. De har gitt hverandre noe de begge ønsket, der og da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298227
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en av de som noen gang kommer til å angre på sex, for sex er digg. :)

Men, jeg jeg tror mange jenter angrer på å ha sex for tidlig, og tenker automatisk at det var det som medførte til at han mistet interessen. Det blir nok lett å tenke at "hadde jeg bare ventet litt lenger så kanskje ville han vært interessert enda."

I tillegg er følelsen av å føle seg brukt heller ikke noe særlig.

Enig i at ingen synes at det er noe særlig å føle seg brukt. Men det mener jeg man må tenke på før de går til sengs med noen. Det er forsent etterpå. Da kan man heller tenke slik at det var jeg som brukte den andre:-)

Jeg tror ikke noe på at interessen hadde vart noe lenger uansett. Eller rettere sagt, den hadde vel vart helt til de hadde hatt sex, men ikke noe lenger etterpå.

Er ikke interessen der på forhånd, så vil den ikke være der etter sex heller, uansett hvor lenge det ventes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298269
Del på andre sider

Min første tanke var at du burde bare slutte å ta kontakt, han virker desverre ikke så interessert og da hadde ikke jeg (hvis jeg var deg) giddet å brukt noe mer tid på dette.

MEN, det er jo enklere sagt enn gjort. Og mens jeg satt å skrev dette kom jeg på at du har egentlig ikke så mye å tape på å ringe han heller. Alternativet er kanskje å aldri snakke med han igjen så det skader vel ikke å ringe å høre hva han føler og tenker. Han er nok også klar over at han bør forvente en tlf ettersom dere tilbringe en helg sammen med sex osv.

Forresten svarer han på alle meldingene du sender da? Er han hyggelig tilbake? Eller får du korte svar uten spørsmål?

Takk for svar! Jeg har også følt at det ikke er naturlig å overøse han med kontakt, så har holdt en veldig lav profil. Har som sagt skrevet to meldinger som jeg har fått hyggelig svar på. Men han har ikke tatt initiativ selv...

Jeg tror jeg kommer til å bare avvente situasjonen litt til. Jeg tenker masse på ham og gir tankene næring ved å f.eks. lufte det her inne - men det føles litt godt allikevel!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298273
Del på andre sider

For det første sier han at han har trives veldig godt med å være singel etter bruddet.

Det igjen betyr at han ikke er all verdens interessert i å binde seg, så hvorfor håper du da på noe mer?

For det andre så tar han ikke kontakt med deg og er ikke overivrig etter å treffe deg. Her har du med andre ord to klare indikasjoner på at han ikke er overivrig.

Han har fått det han vil ha og ønsker å gå videre.

Men hvorfor angre på sexen? Synes du ikke sexen var god? Hvorfor kan ikke du, som han, se på dette som en liten affære og glemme hele greia? I alle fall så lenge du ser at du ikke får noen respons.

Har du kun sex fordi du ønsker å ha et fast forhold til noen? Hvis så er riktig bør du vente mye lenger før du legger deg ned.

Hvis du har hatt sex med noen etter såpass kort tid, så må du regne med at det ikke blir noe mer, så hvorfor da angre på sexen?

Antagelig er han redd for at du skal legge mer i dette enn det han gjør. Derfor ligger han litt lavt i terrenget. Men hvis du har et avslappet forhold til det og ikke maser på han, så er det ikke umulig at han besøker deg igjen, men da bare for et uforpliktende forhold. Tror neppe du kan regne med så mye mer enn det.

Det er vanskelig det der med sex.. For noen ganger når jeg har hatt sex med gutter, har jeg ikke følt noe for dem i det hele tatt i etterkant. Men med han her var det jo ikke bare sex - han kom jo og besøkte meg og vi pratet masse.

Du skriver at han ser på dette som en affære og at han har "fått det han ville ha". Vel, jeg har nå engang troen på at det finnes gutter som vil noe mer der ute? Og selv om man har sex tidlig så er vel ikke det spikern i kista for et evt. forhold?

Det er riktignok jeg som har tatt kontakt, men jeg har vært ganske så sparsom med godordene jeg og. Jeg har vært redd for å støte ham vekk. Derfor har jeg et lite håp om at han kanskje går rundt og tenker akkurat det samme som meg - nemlig at han ikke helt vet hvordan han skal gripe det an og ønsker mer kontakt han og..

Men det er jo kanskje ikke så veldig sannsynlig. *sukker trist*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298274
Del på andre sider

Enig i at ingen synes at det er noe særlig å føle seg brukt. Men det mener jeg man må tenke på før de går til sengs med noen. Det er forsent etterpå. Da kan man heller tenke slik at det var jeg som brukte den andre:-)

Jeg tror ikke noe på at interessen hadde vart noe lenger uansett. Eller rettere sagt, den hadde vel vart helt til de hadde hatt sex, men ikke noe lenger etterpå.

Er ikke interessen der på forhånd, så vil den ikke være der etter sex heller, uansett hvor lenge det ventes.

Det er nok en liten misforståelse her - jeg føler meg ikke brukt! men jeg synes at du illustrerer grunnen til at jeg muligens tenker igjennom om det var det riktige valget allikevel. Du sier at "nå har han fått det han ville ha" og at gutter mister interessen etter sex. Da er det kanskje ikke så rart at man grunner på det i etterkant - iallefall når det tilsynelatende er det som har skjedd.

Det var en annen interesse der, og det var faktisk jeg som tok mye initiatvi til sexen. vi var to mennesker om det - og jeg hadde nok snakket om dette i det hele tatt hvis jeg hadde følt at det bare var en seksuell greie. Men poenget er at jeg følte at det var noe mer! og det kan vel eksistere helt uavhengig om man har sex tidlig eller ikke? Tenker gutter virkelig at "nå har jeg fått henne i senga, så nå er det iallefall ikke noe vits å bli bedre kjent"??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298276
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig det der med sex.. For noen ganger når jeg har hatt sex med gutter, har jeg ikke følt noe for dem i det hele tatt i etterkant. Men med han her var det jo ikke bare sex - han kom jo og besøkte meg og vi pratet masse.

Du skriver at han ser på dette som en affære og at han har "fått det han ville ha". Vel, jeg har nå engang troen på at det finnes gutter som vil noe mer der ute? Og selv om man har sex tidlig så er vel ikke det spikern i kista for et evt. forhold?

Det er riktignok jeg som har tatt kontakt, men jeg har vært ganske så sparsom med godordene jeg og. Jeg har vært redd for å støte ham vekk. Derfor har jeg et lite håp om at han kanskje går rundt og tenker akkurat det samme som meg - nemlig at han ikke helt vet hvordan han skal gripe det an og ønsker mer kontakt han og..

Det finnes masse gutter der ute som vil noe mer enn bare å ha sex med deg. Det som er problemet er at man ikke vet dette på forhånd.

Derfor må man ha et avslappet forholdt til dette med sexen. Vil han ikke noe mer etterpå, får du bare si at joda, sexen var bra og jeg hadde utbytte av det, ferdig med det.

Klarer du ikke å tene slik, så må du vurdere å ikke gå til sengs for tidlig.

Men det er kjipt når du ikke får de reaksjonene fra en person du ønsker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298283
Del på andre sider

Det er nok en liten misforståelse her - jeg føler meg ikke brukt! men jeg synes at du illustrerer grunnen til at jeg muligens tenker igjennom om det var det riktige valget allikevel. Du sier at "nå har han fått det han ville ha" og at gutter mister interessen etter sex. Da er det kanskje ikke så rart at man grunner på det i etterkant - iallefall når det tilsynelatende er det som har skjedd.

Det var en annen interesse der, og det var faktisk jeg som tok mye initiatvi til sexen. vi var to mennesker om det - og jeg hadde nok snakket om dette i det hele tatt hvis jeg hadde følt at det bare var en seksuell greie. Men poenget er at jeg følte at det var noe mer! og det kan vel eksistere helt uavhengig om man har sex tidlig eller ikke? Tenker gutter virkelig at "nå har jeg fått henne i senga, så nå er det iallefall ikke noe vits å bli bedre kjent"??

Ja, noen eller mange menn går til sengs med jenter de ikke ønsker noe mer forholdt til.

For han kan du være så interesang at han vil ha sex med deg, men ikke et forhold.

Jeg ser mange jenter som jeg tenker, "joda, hun kunne jeg ha tenkt meg å feid, men ikke noe mer".

Men jeg er altfor real til å utnytte noe sånt. Skulle jeg har feid ei slik jente, så hadde jeg gjort det klart på forhånd at dette er kun sex og ikke noe annet.

Jeg har aldri lurt noen til å gi meg mus, med lovnad om noe mer eller gitt inntrykk av jeg vil noe mer enn å ha sex.

Men det er svært mange menn som bruker slike knep for å få seg litt og det er selvsagt et problem for dere jenter.

Men ikke for det, det er jenter også som bruker slike knep for så å miste interessen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298313
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre som kompisene dine sier. Ring ham og vær helt ærlig, og si at du vil ha et konkret svar. Ikke morsomt å gå i uvisshet nei. Men for å være helt ærlig virker det som han har fått det han ville og nå ikke ønsker mer kontakt, spesielt siden han sa han ønsket å være singel en stund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298439
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har også følt at det ikke er naturlig å overøse han med kontakt, så har holdt en veldig lav profil. Har som sagt skrevet to meldinger som jeg har fått hyggelig svar på. Men han har ikke tatt initiativ selv...

Jeg tror jeg kommer til å bare avvente situasjonen litt til. Jeg tenker masse på ham og gir tankene næring ved å f.eks. lufte det her inne - men det føles litt godt allikevel!

Jeg har forresten vært i ditt tilfelle en gang. Jeg hørte ikke fra ham, og han svarte bare kort på meldingene mine. Men nå har vi vært sammen i snart tre år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298442
Del på andre sider

Jeg tror det kan være en viss sjanse for at han også er usikker på deg og hvor du står. Og dette snakket hans om å være singel er lite å bry seg om. Det er sånt man sier.

Det sa både jeg og kjæresten min også, da vi begynte å snuse på hverandre. Nå skulle han slå ut håret og være singel lenge. Ha! Joggu sa jeg smør.

Du har ingenting å tape på å være litt mere tydelig. Men ikke vær for mye på fisketur hvis du kontakter ham , og du må for all del ikke virke som om du bebreider ham at han ikke har latt høre fra seg.

Jeg foreslår at du kontakter ham og sier at du har lyst til å treffe ham igjen. Kanskje invitere ham på et lite måltid og litt vin? Sier han nei takk, kan du bla over til et nytt kapittel og prøve å koble ham ut.

Sier han ja, tar du det derfra og ser hva det blir til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298461
Del på andre sider

Gjest sånn er det med den saken

du har truffet en drittsekk av en mann som først vil ha sex med deg, når dere har hatt sex synes han plutselig at du er billig og ikke helt hans type.

Det beste man kan gjøre for å holde på enkelte menns interesse er å knipe bena sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298475
Del på andre sider

du har truffet en drittsekk av en mann som først vil ha sex med deg, når dere har hatt sex synes han plutselig at du er billig og ikke helt hans type.

Det beste man kan gjøre for å holde på enkelte menns interesse er å knipe bena sammen.

Dette tror ikke jeg noe på.

Men det kan godt hende at man etter en sexopplevelse tenker at dette var kanskje ikke så mye å satse på likevel. Og så blir det ikke noe mer.

Det trenger verken å skyldes at sexen var dårlig eller at det er noe galt med mennesket. Men man føler bare at det ikke er noe grunnlag å gå videre på.

Hvis man virkelig er interessert i noen, mister man ikke interessen av å ligge med dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/#findComment-1298486
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...