Gjest sånn er det med den saken Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Dette tror ikke jeg noe på. Men det kan godt hende at man etter en sexopplevelse tenker at dette var kanskje ikke så mye å satse på likevel. Og så blir det ikke noe mer. Det trenger verken å skyldes at sexen var dårlig eller at det er noe galt med mennesket. Men man føler bare at det ikke er noe grunnlag å gå videre på. Hvis man virkelig er interessert i noen, mister man ikke interessen av å ligge med dem. HAA-HAA. Min eks innrømmet tidlig i forholdet at hvis vi hadde ligget ilag de første gangene vi møttes ville han droppet meg. Hore og madonna, det er det menn vil ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrErnest Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 HAA-HAA. Min eks innrømmet tidlig i forholdet at hvis vi hadde ligget ilag de første gangene vi møttes ville han droppet meg. Hore og madonna, det er det menn vil ha. Mange meninger om menn her, noen som faktisk tenker på at dama er med FRIVILLIG, og det er jenta i det tilfellet er som gav etter for sex. Er jo langt i fra sakt at hun er en hore for det. I dag er det faktisk slik at vi er kommet litt lenger en 1800 tallet der du måtte gifte deg før du hadde sex. Jeg hadde sex med dama mi første daten. Ting bare ble slik. Og vi er faktisk sammen enda! Kan jo være at du må ta første steget da, kanskje sende ham en sms, besøke ham. Be ham på middag. Vis at du liker ham. Ikke bare sitt der! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg tror det kan være en viss sjanse for at han også er usikker på deg og hvor du står. Og dette snakket hans om å være singel er lite å bry seg om. Det er sånt man sier. Det sa både jeg og kjæresten min også, da vi begynte å snuse på hverandre. Nå skulle han slå ut håret og være singel lenge. Ha! Joggu sa jeg smør. Du har ingenting å tape på å være litt mere tydelig. Men ikke vær for mye på fisketur hvis du kontakter ham , og du må for all del ikke virke som om du bebreider ham at han ikke har latt høre fra seg. Jeg foreslår at du kontakter ham og sier at du har lyst til å treffe ham igjen. Kanskje invitere ham på et lite måltid og litt vin? Sier han nei takk, kan du bla over til et nytt kapittel og prøve å koble ham ut. Sier han ja, tar du det derfra og ser hva det blir til. *hehe* Vi hadde det heller ikke travelt med å innlede noe forhold og skulle ha et uforpliktende forhold... 3. gangen vi treftes ble vi enige om å ha det så forpliktende at vi like godt kunne kalle oss kjærester! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 HAA-HAA. Min eks innrømmet tidlig i forholdet at hvis vi hadde ligget ilag de første gangene vi møttes ville han droppet meg. Hore og madonna, det er det menn vil ha. Litt av en dobbeltmoral, da. Han ville vel i så fall ha vært like billig selv? Jeg har i alle fall aldri vært ute for noen slike. Men jeg har en mistanke om at slike holdninger er vanligere blant unge mennesker (av begge kjønn) i dag enn da jeg herja som verst. Det kan jo også ha med ulike miljø og tradisjoner innenfor disse å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 *hehe* Vi hadde det heller ikke travelt med å innlede noe forhold og skulle ha et uforpliktende forhold... 3. gangen vi treftes ble vi enige om å ha det så forpliktende at vi like godt kunne kalle oss kjærester! ) Ja, ikke sant? Folk sier mye rart. Og når det sier skikkelig pang, blir man vel så overrumplet at man babler både i villelse og panikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spadilje Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Mange meninger om menn her, noen som faktisk tenker på at dama er med FRIVILLIG, og det er jenta i det tilfellet er som gav etter for sex. Er jo langt i fra sakt at hun er en hore for det. I dag er det faktisk slik at vi er kommet litt lenger en 1800 tallet der du måtte gifte deg før du hadde sex. Jeg hadde sex med dama mi første daten. Ting bare ble slik. Og vi er faktisk sammen enda! Kan jo være at du må ta første steget da, kanskje sende ham en sms, besøke ham. Be ham på middag. Vis at du liker ham. Ikke bare sitt der! Det er jo jeg som har tatt kontakt - jeg har jo ikke bare sittet der! Sitter her nå og teller på knappene - og kanskje det å skrive på dette forumet kan få meg til å bli sikrere på hva jeg skal gjøre. Må jo også bare si at jeg er helt enig i at begge var med på sexen. Jeg har absolutt ikke følt at han brukte meg - det jeg stilte spørsmål om var om det at jeg hadde sex tidlig kanskje gav han signal om jeg var en som bare var ute etter flørt - og at han derfor ikke tenker på meg som potensiell kjæreste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spadilje Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 HAA-HAA. Min eks innrømmet tidlig i forholdet at hvis vi hadde ligget ilag de første gangene vi møttes ville han droppet meg. Hore og madonna, det er det menn vil ha. Javel, slike fastsatte regler for hvordan menneske de vil ha forhold til er det sikkert noen som har, men sannsynligvis kommer jeg ikke bort i noen sånne menn. Jeg synes det virker umodent og lite reflektert å basere et forhold på når man har sex første gang. Hovedsaken må jo være om man liker hverandre og kan prate bra sammen? Derfor er det egentlig ikke selve sexen jeg fokuserer mest på, men heller hvordan man "bør" oppføre seg i etterkant - hvor aktiv man "har lov" til å være. Vi er jo alle inneforstått med at det er et slags spill - at man sender melding annenhver gang og sånn. Jeg vet at det er teit - men sånn er det bare! Eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spadilje Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Ja, noen eller mange menn går til sengs med jenter de ikke ønsker noe mer forholdt til. For han kan du være så interesang at han vil ha sex med deg, men ikke et forhold. Jeg ser mange jenter som jeg tenker, "joda, hun kunne jeg ha tenkt meg å feid, men ikke noe mer". Men jeg er altfor real til å utnytte noe sånt. Skulle jeg har feid ei slik jente, så hadde jeg gjort det klart på forhånd at dette er kun sex og ikke noe annet. Jeg har aldri lurt noen til å gi meg mus, med lovnad om noe mer eller gitt inntrykk av jeg vil noe mer enn å ha sex. Men det er svært mange menn som bruker slike knep for å få seg litt og det er selvsagt et problem for dere jenter. Men ikke for det, det er jenter også som bruker slike knep for så å miste interessen. Jeg opplevde ikke at han "ga meg pikk", men at vi likte hverandre og var intime sammen. Muligens har du et litt mer instrumentelt syn på det å ha sex med noen, og da er det jo lettere å si på forhånd at det bare er sex man vil ha. Slik jeg oppfattet det som skjedde mellom oss, kunne det ha vært begynnelsen på noe mer. men i og med at han er så veldig treig på å ta kontakt, så tviler jeg. Jeg har vært singel i 2 år, og mener å ha ganske gode antenner på gutter og hva de er ute etter... men akkurat i dette tilfellet er jeg i tvil. Det beste er jo sikkert å spørre rett ut - men hvis han også er usikker, så kanskje bør jeg ta det litt piano og ikke virke så interessert (det er jo den strategien jeg bruker nå), for da blir jeg på en måte ufarlig å ta kontakt med... hehe - hadde vært veldig morsomt å få hans syn på historien! her sitter jeg og "katastroferer" og det er jo ikke sikkert det har så mye rot i virkeligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pistolèro Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 HAA-HAA. Min eks innrømmet tidlig i forholdet at hvis vi hadde ligget ilag de første gangene vi møttes ville han droppet meg. Hore og madonna, det er det menn vil ha. Det er bare i oljebyen du finner sånne krek;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Ta kontakt og fisk frem et svar. Bedre å satse og tape enn å ikke satse og å være garantert et tap. Folk burde slutte å grue seg sånn for å bli avvist. Stoler man på sin egen verdi på markedet, tåler man et par "avskjed på grått papir". Så, det siste var bare en digresjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isadorah Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Ta kontakt og fisk frem et svar. Bedre å satse og tape enn å ikke satse og å være garantert et tap. Folk burde slutte å grue seg sånn for å bli avvist. Stoler man på sin egen verdi på markedet, tåler man et par "avskjed på grått papir". Så, det siste var bare en digresjon. Enig med siste taler:) PS: Er litt nysgjerring på hva spadilje kommer til å gjøre.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spadilje Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Enig med siste taler:) PS: Er litt nysgjerring på hva spadilje kommer til å gjøre.... Jeg lover å si ifra! Siter og teller på knappene nå, men har forhåpentligvis tatt en beslutning i løpet av kvelden. Skal holde dere oppdatert.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1298992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Ring han og få et svar. Det er bedre å vite enn å leve i uvisshet. Men det kan se ut som om han etter sexen, av en eller annen grunn, ikke lenger er interessert i deg. Tror nok han var oppriktig i starten. Det virker i hvert fall litt merkelig å bruke så lang tid på å få seg et nummer hvis han i utgangspunktet ikke var ute etter noe mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1299621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest med økt selvrespekt Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg opplevde ikke at han "ga meg pikk", men at vi likte hverandre og var intime sammen. Muligens har du et litt mer instrumentelt syn på det å ha sex med noen, og da er det jo lettere å si på forhånd at det bare er sex man vil ha. Slik jeg oppfattet det som skjedde mellom oss, kunne det ha vært begynnelsen på noe mer. men i og med at han er så veldig treig på å ta kontakt, så tviler jeg. Jeg har vært singel i 2 år, og mener å ha ganske gode antenner på gutter og hva de er ute etter... men akkurat i dette tilfellet er jeg i tvil. Det beste er jo sikkert å spørre rett ut - men hvis han også er usikker, så kanskje bør jeg ta det litt piano og ikke virke så interessert (det er jo den strategien jeg bruker nå), for da blir jeg på en måte ufarlig å ta kontakt med... hehe - hadde vært veldig morsomt å få hans syn på historien! her sitter jeg og "katastroferer" og det er jo ikke sikkert det har så mye rot i virkeligheten. Hei! Det er nok mange som har erfart den tvil og de manglende svar du sitter inne med etter dater som dette. Jeg synes du skal satse på egen selvrespekt, dvs ring han og si hva du føler. Ring med en gang. Bedre å bli respektert enn godt likt. Å bli respektert fører ofte til en beundring for mot, for ærlighet, og hvem vet - kanskje det er innfallsporten for mer beundring, type adrenalin området. Å bli godt likt ( ene og alene), det fjerner balansen, det gjør deg til en person som underkaster seg, og får aldri respekt, bare legg merke til det ellers i samfunnet. Å bli godt likt i praksis er å legge forventinger der du tror de behager han mest, dvs ikke mase, ikke kreve, være snill og føyelig, tilrettelegge det du tror blir mest og best mottatt. Hva er DET for signaler, og hva signaliserer du DA? Mangel på respekt for deg selv, et forhold bygget på en illusjon?? allerede i starten? Dersom han ( i tlf samtalen) synliggjør at han er i ferd med å ta båtførerbeviset ( les; ror og ror...) og sier; jeg sa jeg trives godt som singel, og trodde ditt initiativ var myntet på den forståelse, at det var greit at vi koste oss med hverandre,- jeg LIKER deg jo "innmari" godt ( .. men ønsker ikke forhold!!?!, bare opprettholder muligheter for mer sex) .. ønsker ikke forhold, men, som Ole Paus synger ; sex ska`rem ha.. , kos ska `rem ha, mat ska rem ha osv. Da bør du kutte han helt ut! Ikke slett deg selv ut jente med å henvise til ditt initiativ til sex`n - dersom det var forhold du hadde forhåpning OM. Du må være bevisst nok selv for hva du søker, er singeltilværelsen likevel ikke det du VIL selv? Ser du en kollisjon inni deg for hva du føler du vil og hva du kan tillate av kompromiss? At dine følelser ikke tilater begge deler? Man må forholde seg til det gitte utsagn, som som oftes er det som gjelder, med mindre det gis muntlig utsagn om at " jeg har forelsket meg inn i hampen i deg, mitt singelbehov er i ferd med å gi opp kampen." Slike tilstander (forelskelse ved første blikk for varig relasjon) oppstår sjelden med en gang, og det tar tid for de til å utvikle seg. Jeg mener derfor at sex ( i noen situasjoner, noen hasteparagrafer, former og steder)fjerner den vekst i å få fritt vokse seg frem, dersom man må tolke hvor lett fikk vi hverandre i seng, hva tenker den og den av oss når det blir så stille i ettertid, hvor lenge siden er det forrige forhold osv? Du hadde vel selv noe du hadde gitt opp nylig kunne jeg lese, kjente han til dette, og hva kunne han tro om "hvor lett i seng", - denne gang var det han, osv? Hvorfor ikke bruke litt leeenger TID en annen gang? Jeg tror jeg ufarliggjør det for deg om jeg sier, jeg har vært der du nå er, dette er min evaluering og lærdom, dette ble "svaret" for meg som jeg tror på og som jeg føler innvendig er rett for meg. ( neida, jeg løper IKKE fra fortiden for det!!) Lær deg å vær mer enn oppmerksom over det sagte ord- ordet krever og rettferdiggjør. Ønsker deg lykke til, kunne være fint å høre fortsettelsen, om du ringer eller ei! Trøste klem fra en medsøster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1299863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spadilje Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hei! Det er nok mange som har erfart den tvil og de manglende svar du sitter inne med etter dater som dette. Jeg synes du skal satse på egen selvrespekt, dvs ring han og si hva du føler. Ring med en gang. Bedre å bli respektert enn godt likt. Å bli respektert fører ofte til en beundring for mot, for ærlighet, og hvem vet - kanskje det er innfallsporten for mer beundring, type adrenalin området. Å bli godt likt ( ene og alene), det fjerner balansen, det gjør deg til en person som underkaster seg, og får aldri respekt, bare legg merke til det ellers i samfunnet. Å bli godt likt i praksis er å legge forventinger der du tror de behager han mest, dvs ikke mase, ikke kreve, være snill og føyelig, tilrettelegge det du tror blir mest og best mottatt. Hva er DET for signaler, og hva signaliserer du DA? Mangel på respekt for deg selv, et forhold bygget på en illusjon?? allerede i starten? Dersom han ( i tlf samtalen) synliggjør at han er i ferd med å ta båtførerbeviset ( les; ror og ror...) og sier; jeg sa jeg trives godt som singel, og trodde ditt initiativ var myntet på den forståelse, at det var greit at vi koste oss med hverandre,- jeg LIKER deg jo "innmari" godt ( .. men ønsker ikke forhold!!?!, bare opprettholder muligheter for mer sex) .. ønsker ikke forhold, men, som Ole Paus synger ; sex ska`rem ha.. , kos ska `rem ha, mat ska rem ha osv. Da bør du kutte han helt ut! Ikke slett deg selv ut jente med å henvise til ditt initiativ til sex`n - dersom det var forhold du hadde forhåpning OM. Du må være bevisst nok selv for hva du søker, er singeltilværelsen likevel ikke det du VIL selv? Ser du en kollisjon inni deg for hva du føler du vil og hva du kan tillate av kompromiss? At dine følelser ikke tilater begge deler? Man må forholde seg til det gitte utsagn, som som oftes er det som gjelder, med mindre det gis muntlig utsagn om at " jeg har forelsket meg inn i hampen i deg, mitt singelbehov er i ferd med å gi opp kampen." Slike tilstander (forelskelse ved første blikk for varig relasjon) oppstår sjelden med en gang, og det tar tid for de til å utvikle seg. Jeg mener derfor at sex ( i noen situasjoner, noen hasteparagrafer, former og steder)fjerner den vekst i å få fritt vokse seg frem, dersom man må tolke hvor lett fikk vi hverandre i seng, hva tenker den og den av oss når det blir så stille i ettertid, hvor lenge siden er det forrige forhold osv? Du hadde vel selv noe du hadde gitt opp nylig kunne jeg lese, kjente han til dette, og hva kunne han tro om "hvor lett i seng", - denne gang var det han, osv? Hvorfor ikke bruke litt leeenger TID en annen gang? Jeg tror jeg ufarliggjør det for deg om jeg sier, jeg har vært der du nå er, dette er min evaluering og lærdom, dette ble "svaret" for meg som jeg tror på og som jeg føler innvendig er rett for meg. ( neida, jeg løper IKKE fra fortiden for det!!) Lær deg å vær mer enn oppmerksom over det sagte ord- ordet krever og rettferdiggjør. Ønsker deg lykke til, kunne være fint å høre fortsettelsen, om du ringer eller ei! Trøste klem fra en medsøster. Kjære deg - takk for et flott innlegg som traff midt i blinken! Jeg leste det flere ganger, og det gikk opptil flere lys opp for meg. Alt du skrev er ting jeg har tenkt på i forhold til andre menn - og jeg hadde jo faktisk lovet meg selv at jeg skulle ha nok selvrespekt til å ta mine egne følelser på alvor denne gangen. Så lett det er å glemme slike lovnader.. Men du (og flere andre her inne) fikk meg på riktig spor igjen, og jeg ringte idag! Vi hadde en oppklarende samtale på godt over en time, og jeg har fått sagt alt jeg ville. Han er den flotte mannen jeg trodde han var, og selv om vi har blitt enige om å ikke "kjøre på" nå, så er jeg viss på at kommunikasjonen mellom oss kommer til å være mye bedre i fremtiden. Du har rett i at det er stor forskjell på å bli likt og respektert, og vi jenter kommer kanskje for lett inn i den første rollen. Jeg har ofte hørt gutter nærmest be om å bli stilt krav til, og etter denne opplevelsen skal jeg gjøre mitt ytterste for å være meg selv på godt og vondt! Så mitt råd til alle må da bli: ikke nøl med å ringe og være ærlig, for som så mange har påpekt her er det mye bedre å leve i visshet enn å gå og lure på hva som skjer. De menneskene som er verdt å investere i, er reale nok til å være ærlige tilbake. Klem fra lykkelig og lettet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1300985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spadilje Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg ringte! Og vi hadde en lang og god samtale. Han er fortsatt innstilt på å være singel, men jeg fikk masse bekreftelse på at vi hadde hatt den samme opplevelsen i helga, og i tillegg fikk jeg sagt alt jeg følte. Så selv om det ikke er giftermål med det første.. så var vel dette en happy ending! Tusen takk til alle som hadde "rett" svar og gav meg gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1300986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg ringte! Og vi hadde en lang og god samtale. Han er fortsatt innstilt på å være singel, men jeg fikk masse bekreftelse på at vi hadde hatt den samme opplevelsen i helga, og i tillegg fikk jeg sagt alt jeg følte. Så selv om det ikke er giftermål med det første.. så var vel dette en happy ending! Tusen takk til alle som hadde "rett" svar og gav meg gode råd. Jo værsigod! Lykke til videre! :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1300987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -med økt selvrespekt Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Kjære deg - takk for et flott innlegg som traff midt i blinken! Jeg leste det flere ganger, og det gikk opptil flere lys opp for meg. Alt du skrev er ting jeg har tenkt på i forhold til andre menn - og jeg hadde jo faktisk lovet meg selv at jeg skulle ha nok selvrespekt til å ta mine egne følelser på alvor denne gangen. Så lett det er å glemme slike lovnader.. Men du (og flere andre her inne) fikk meg på riktig spor igjen, og jeg ringte idag! Vi hadde en oppklarende samtale på godt over en time, og jeg har fått sagt alt jeg ville. Han er den flotte mannen jeg trodde han var, og selv om vi har blitt enige om å ikke "kjøre på" nå, så er jeg viss på at kommunikasjonen mellom oss kommer til å være mye bedre i fremtiden. Du har rett i at det er stor forskjell på å bli likt og respektert, og vi jenter kommer kanskje for lett inn i den første rollen. Jeg har ofte hørt gutter nærmest be om å bli stilt krav til, og etter denne opplevelsen skal jeg gjøre mitt ytterste for å være meg selv på godt og vondt! Så mitt råd til alle må da bli: ikke nøl med å ringe og være ærlig, for som så mange har påpekt her er det mye bedre å leve i visshet enn å gå og lure på hva som skjer. De menneskene som er verdt å investere i, er reale nok til å være ærlige tilbake. Klem fra lykkelig og lettet Selv takk! Jeg følte da jeg leste innlegget ditt, at her kunne jeg kanskje "gi noen råd/tips om hvordan tenke", til deg og kanskje andre i den grad det treffer en "nerve" hos folk. Ved å stille noen spørsmål rundt egen bevisshet, slik jeg også har fått lære av ei meget god venninne. Å få innsikt og ta over styringen av egenrespekt kan være en vesentlig snuoperasjon. Å oppdage sin indre kritiker er også vesentlig, om man tror at man må gjøre det eller det for å bli likt/elsket, -bare nevner det i samme slengen. Det krever at du har det med deg i tankene og hjertet hver dag, for jeg kan love jeg har falt tilbake i gammel vane noen ganger, men ,- det dukker alltid opp en "back up" og redder en. Det som er viktig har du selv nå gjort, ut fra hva du føler er riktig for DEG for å bli respektert. Du har fått erfare sannheten i sannhetens øyeblikk, og ektheten i ditt eget initiativ. ( alternativet ER vel neppe bedre ?!) Det er noe med at det en selv sender ut ( av signaler), det magnetiserer en i stor grad tilbake til seg selv. Tenkt over det? Eks ,-et grettent morgenfjes får ofte bjeff og neppe smil tilbake, en ærlig sjel åpner en annes ærlige side ( og da føler du deg trygg , ikke sant?). Dersom "den andre" ikke våger møte deg i ærlighet, så "leser" din sterkere utviklede oppmerksomhet dette myye lettere, - altså en "vinn-vinn" sistuasjon i største grad, uansett. Og da,DA er valg lettere å ta tror jeg. Man blir ikke "hengende" ved å veie , måle og vurdere, man VET svaret både tydeligere og tryggere I seg. Godt å høre at du fant en rød tråd blandt innleggene her inne som gir mot, håp og ikke minst, en bedre selvfølelse! Det fortjener du også, for jeg tror du er en fin, intelligent, lærevillig kvinne med mot, ekthet, ærlighet, åpenhet og ikke minst; ydmykhet! Ydmykhet må ikke sammelignes med " å bli godt likt", det utløser to HELT ulike ting. Jeg synes du har vært flink og gjort det rette for deg selv, og tror at du vil få se ønskede resultater av dette. Jeg ønsker derfor lykke til og det beste for deg i en spennende sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1301112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg ringte! Og vi hadde en lang og god samtale. Han er fortsatt innstilt på å være singel, men jeg fikk masse bekreftelse på at vi hadde hatt den samme opplevelsen i helga, og i tillegg fikk jeg sagt alt jeg følte. Så selv om det ikke er giftermål med det første.. så var vel dette en happy ending! Tusen takk til alle som hadde "rett" svar og gav meg gode råd. Lykke til... Kanskje det blir noe mer med dere senere :-) Men for all del, ikke gå og vent på ham til han er ferdig med å være singel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188597-kontakt-etter-sex/page/2/#findComment-1301775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.