Gå til innhold

Sjalu kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest Også en jente

Takk for stor forståelse!Men i dette forholdet er det kun jeg som skal jenke meg tydeligvis,og det til tross for at mye gjøres fra motsatt part til at problemet blir større istedenfor. Jeg er stolt over at jeg har vært utrolig tålmodig i den tro at han kan skjerpe seg.

Jeg har en venninne selv som alltid har vært veldig usikker når det gjelder gutter.

Hun bruker lang tid på å åpne seg fordi hun har blitt såret så mange ganger. Hun tenker at hun nok ikke skal være så heldig noen gang at hun møter noen som virkelig vil være hennes kjæreste, så hun er mistenksom allerede helt fra starten av og forventer nesten at det ikke kommer til å vare....

Veldig vanskelig for en gutt å forholde seg til det der.

Det blir liksom en ond sirkel, for siden hun bruker lang tid, blir guttene lei og går før hun rekker å bli trygg.

Ikke greit det der.

Jeg håper kjæresten din kan være villig til å kutte ut kontakten en periode for å se om det kan hjelpe deg til å bli tryggere. Hvis han elsker deg vil han gjøre det.

Men du må også jobbe med å godta at han kan ha jentevenner.

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mistenksomt

12

• Sofline

10

• Babette

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

mistenksomt

Men har kjæresten din mætt og blitt kjent med disse venninne dine?

Jeg har en del kamerater som jeg har hatt "alltid". Kjæresten min kan være ganske så sjalu av seg, men han har blitt kjent med mine venner og vet de absolutt ikke er en trussel. De har nå heller blitt venner :)

Jeg har ikke fått møte noen av vennindene,kun to venner.

Han har ved en anledning sagt at han ikke ville jeg skulle ha kontakt med hans venninder.

Jeg drar ikke på turer med venninner. Overnatte hos ei venninne på en sofesofa i kjelleren da jeg ble kasta ut av dama den 14 juni. Selvfølgelig skjedde ingenting, og det er eneste gangen jeg har overnattet hos ei venninne, kun fordi jeg ikke er rik og har ikke råd til dyre hotellrom.

Jeg har bare flotte venner, så hvorfor skal jeg lyve om det? Jeg gidder da ikke å ha duster og tullinger til venner heller.

OK, jeg forstår deg altså godt. Men lar du noensinne kjæresten møte venninnene dine? Hvis ikke er det kanskje på tide, så vil de nok virke langt mindre truende for henne.

Angående det med å være flott. Man trenger da ikke være idiot selv om man ikke har utseende med seg. De to tingene har lite med hverandre å gjøre. Og man snakker ikke med kjæresten om hvor flotte man synes venner av det motsatt kjønn er. Hvis jeg fikk en ny og flott kollega, ville jeg da ikke gått hjem til kjæresten og sagt: "han nye på jobb ser drit-bra ut". Dèt gjør man bare ikke.

Gjest Rundbrenneren

Men har kjæresten din mætt og blitt kjent med disse venninne dine?

Jeg har en del kamerater som jeg har hatt "alltid". Kjæresten min kan være ganske så sjalu av seg, men han har blitt kjent med mine venner og vet de absolutt ikke er en trussel. De har nå heller blitt venner :)

Jeg har tre guttevenner og fire jentevenner som jeg har ukentlig kontakt med. Ikke daglig.

Jeg har også ønsket at hun skulle møte mine venner og bli kjent med dem, slik at hun også kan bli venner med dem og forstå meg bedre.

Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel. De forsvant jo. Kanskje det var meningen også?

Da ble jeg sint og sa til henne at hun skulle ligge unna mine venner, fordi hun ikke kunne oppføre seg og bare ødela alt.

Ellers er hun så naiv og innbiller seg at hun aldri lyver. Men i følge eksperter så lyver alle hver dag. Hun mener å ha tatt meg i løgn en gang, og da er jeg for alltid en løgner og en psykopat.

Hennes verden er veldig begrenset og forenklet, ganske svart-hvitt dessverre.

mistenksomt

Men hvorfor oppfører du deg slik da? Det er ikke naturlig å ville kontrollere et menneske man virkelig elsker.

Hvis du har lest mine tråder så vet du litt av hvorfor.

Det er ikke snakk om å kontrollere fra min side ihvertfall,men heller å gi og ta.Møtes på halveien liksom.

Annonse

Gjest Også en jente

Jeg har ikke fått møte noen av vennindene,kun to venner.

Han har ved en anledning sagt at han ikke ville jeg skulle ha kontakt med hans venninder.

Var det etter den anledningen hvor du angivelig var ekkel med dem, som han beskriver under her?

ShitDiddelyDo

Jeg har tre guttevenner og fire jentevenner som jeg har ukentlig kontakt med. Ikke daglig.

Jeg har også ønsket at hun skulle møte mine venner og bli kjent med dem, slik at hun også kan bli venner med dem og forstå meg bedre.

Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel. De forsvant jo. Kanskje det var meningen også?

Da ble jeg sint og sa til henne at hun skulle ligge unna mine venner, fordi hun ikke kunne oppføre seg og bare ødela alt.

Ellers er hun så naiv og innbiller seg at hun aldri lyver. Men i følge eksperter så lyver alle hver dag. Hun mener å ha tatt meg i løgn en gang, og da er jeg for alltid en løgner og en psykopat.

"Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel."

Hvorfor er du sammen med denne jenta?

Gjest Rundbrenneren

OK, jeg forstår deg altså godt. Men lar du noensinne kjæresten møte venninnene dine? Hvis ikke er det kanskje på tide, så vil de nok virke langt mindre truende for henne.

Angående det med å være flott. Man trenger da ikke være idiot selv om man ikke har utseende med seg. De to tingene har lite med hverandre å gjøre. Og man snakker ikke med kjæresten om hvor flotte man synes venner av det motsatt kjønn er. Hvis jeg fikk en ny og flott kollega, ville jeg da ikke gått hjem til kjæresten og sagt: "han nye på jobb ser drit-bra ut". Dèt gjør man bare ikke.

Fint at du forstår meg litt.

Men du misforsto nok det med flott. Jeg bryr meg døyten om åssen folk ser ut, jeg bryr meg døyten om utseendet til folk.

Jeg snakker om SJELEN deres. Det er den som er flott. En av mine beste venninner veier nærmere 150 kg, og min kjæreste ville absolutt ikke møte henne, fordi hun trodde jeg ville falle for henne, selv om vi hadde vært gode venner i 7 år og vi hadde kjærester begge to.

Det ble noe helvetes bråk da jeg spurte om dama ville møte henne, så det ble avlyst ja.

Ellers er jeg lei av å bli kalt løgner og psykopat og alt mulig rart min kjære kan finne på å kalle meg når hun er rasende og ser alt fra sitt svart-hvite ståsted, der kun hun har rett, og alle andre tar feil. Hun mener at jeg bare lyver her, og jeg har sagt til henne at hun er hjertlig velkommen til å skrive sin versjon. Verre er det ikke.

Verden er ikke så svart-hvitt som hun vil ha det til håper jeg. Det er vel ikke sånn at hun er perfekt og feilfri, og at alle andre tar feil og er løgnere og psykopater?

Det er nok slutt for godt nå. Jeg vil ha tilbake det fredlige livet mitt, uten daglige krangler over bagateller.

Jeg pleide å ha det ganske fredlig før jeg møtte henne.

Jeg hater ufred.

Gjest Også en jente

"Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel. De forsvant jo. Kanskje det var meningen også? Da ble jeg sint og sa til henne at hun skulle ligge unna mine venner, fordi hun ikke kunne oppføre seg og bare ødela alt.

Hennes verden er veldig begrenset og forenklet, ganske svart-hvitt dessverre."

Det var ikke mye pent dette du skrev her om kjæresten din.

Hvorfor er du sammen med henne da? Hvorfor skal hun tro på det du forteller henne, når du skriver så negativt om henne her i avsnittene over? Er det blitt slik fordi du er lei av sjalusien?

Gjest Rundbrenneren

"Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel."

Hvorfor er du sammen med denne jenta?

Du vet, kjærlighet gjør blind. Jeg elsker henne og er veldig glad i henne. Men dette går ikke i lengden.

Jeg forstår jo hennes problemer, men det er jo ikke så lett å hjelpe henne når hun ofte skjeller meg ut. Man får ikke lyst til å koseprate og trøste henne da, når man blir angrepet og anklaget for det ene og det andre og skjellt ut etter noter. Da pleier hun også å kalle meg stygge ting, sier jeg er stygg og fæl, og at ingen andre enn hun vil ha meg o.s.v.

Håper hun finner noen som har ubegrenset tålmodighet, som kan hjelpe henne med dette.

Jeg er utslitt og psykisk nedkjørt...

Gjest Også en jente

Fint at du forstår meg litt.

Men du misforsto nok det med flott. Jeg bryr meg døyten om åssen folk ser ut, jeg bryr meg døyten om utseendet til folk.

Jeg snakker om SJELEN deres. Det er den som er flott. En av mine beste venninner veier nærmere 150 kg, og min kjæreste ville absolutt ikke møte henne, fordi hun trodde jeg ville falle for henne, selv om vi hadde vært gode venner i 7 år og vi hadde kjærester begge to.

Det ble noe helvetes bråk da jeg spurte om dama ville møte henne, så det ble avlyst ja.

Ellers er jeg lei av å bli kalt løgner og psykopat og alt mulig rart min kjære kan finne på å kalle meg når hun er rasende og ser alt fra sitt svart-hvite ståsted, der kun hun har rett, og alle andre tar feil. Hun mener at jeg bare lyver her, og jeg har sagt til henne at hun er hjertlig velkommen til å skrive sin versjon. Verre er det ikke.

Verden er ikke så svart-hvitt som hun vil ha det til håper jeg. Det er vel ikke sånn at hun er perfekt og feilfri, og at alle andre tar feil og er løgnere og psykopater?

Det er nok slutt for godt nå. Jeg vil ha tilbake det fredlige livet mitt, uten daglige krangler over bagateller.

Jeg pleide å ha det ganske fredlig før jeg møtte henne.

Jeg hater ufred.

Å er det slutt mellom dere nå? Jeg forsto det ikke slik.

Kan jeg spørre hvorfor du ble kastet ut 14. juni? Hva skjedde? Var det sjalusi som var grunnen her også?

Gjest M.Angelica

"Jeg har tre guttevenner og fire jentevenner som jeg har ukentlig kontakt med. Ikke daglig."

Høres da veldig normalt ut det. Man må få lov å ha venner, selv om man er i et forhold. =)

"Jeg har også ønsket at hun skulle møte mine venner og bli kjent med dem, slik at hun også kan bli venner med dem og forstå meg bedre."

Det høres ut som det er det dere trenger også. Vil venninne dine møte henne da? Hadde vel vært mye bedre om dere alle ble venner :)

"Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel. De forsvant jo. Kanskje det var meningen også? Da ble jeg sint og sa til henne at hun skulle ligge unna mine venner, fordi hun ikke kunne oppføre seg og bare ødela alt"

Prøv på nytt! Men da krever det jo at alle parter gjør en innsats og prøver å bli kjent. :)

"Ellers er hun så naiv og innbiller seg at hun aldri lyver. Men i følge eksperter så lyver alle hver dag. Hun mener å ha tatt meg i løgn en gang, og da er jeg for alltid en løgner og en psykopat."

Mener hun du ved at du bare er venn med venninne dine? Eller ligger det noe mer bak kranglingen deres?

Annonse

Gjest Rundbrenneren

"Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel. De forsvant jo. Kanskje det var meningen også? Da ble jeg sint og sa til henne at hun skulle ligge unna mine venner, fordi hun ikke kunne oppføre seg og bare ødela alt.

Hennes verden er veldig begrenset og forenklet, ganske svart-hvitt dessverre."

Det var ikke mye pent dette du skrev her om kjæresten din.

Hvorfor er du sammen med henne da? Hvorfor skal hun tro på det du forteller henne, når du skriver så negativt om henne her i avsnittene over? Er det blitt slik fordi du er lei av sjalusien?

Vi sitter ved siden av hverandre her, på hver vår datamaskin, og hun har nettopp skjelt meg ut og kalt meg løgner og masse andre stygge ting. Noe som får meg til å innse at hennes verden er ganske svart-hvitt dessverre. Så lenge det kun er jeg som har et problem, og hun er feilfri, så er det helt nytteløst.

Hun har aldri bedt meg om unnskyldning for noe som helst, enda hun har kalt meg stygg, feit og sagt at ingen andre jenter vil ha meg, opp til flere ganger.

Nå er jeg lei...

Gjest Rundbrenneren

Å er det slutt mellom dere nå? Jeg forsto det ikke slik.

Kan jeg spørre hvorfor du ble kastet ut 14. juni? Hva skjedde? Var det sjalusi som var grunnen her også?

Det er alltid sjalusi som er grunnen til at vi krangler.

Jeg husker ikke helt hva som skjedde den 14, det skjer jo noe hver dag og det begynner å bli temmelig mye etterhvert.

Men jeg tror at hun den dagen spurte gjentatte ganger om jeg hadde hatt noe konktat med en gift kristen dame, i det siste. Jeg svarte som sant er, at det hadde jeg ikke. Og hun maste og maste helt til jeg ble lei og svarte noe borti natta. Og dermed ble jeg en løgner, og har vært det siden i hennes øyne. Hun lyver nemlig aldri. Aldri noensinne i sitt 39 årige liv har hun løyet. Men nå som hun har tatt meg i "løgn" én gang, så er jeg for alltid en løgner.

Rart med det. Men hun sier ofte at jeg er stygg, feit og ekkel, og at alle eksene hennes var flottere og bedre enn meg. Og allikevel er hun redd for at en av venninnene mine skal kapre meg. Jeg får det ikke til å stemme...

Gjest Også en jente

Vi sitter ved siden av hverandre her, på hver vår datamaskin, og hun har nettopp skjelt meg ut og kalt meg løgner og masse andre stygge ting. Noe som får meg til å innse at hennes verden er ganske svart-hvitt dessverre. Så lenge det kun er jeg som har et problem, og hun er feilfri, så er det helt nytteløst.

Hun har aldri bedt meg om unnskyldning for noe som helst, enda hun har kalt meg stygg, feit og sagt at ingen andre jenter vil ha meg, opp til flere ganger.

Nå er jeg lei...

Men hun hadde jo tidligere innrømmet at det var et problem med hennes sjalusi, da du viste henne den artikkelen om sjalusi...

Hvis hun sier du er stygg og feit og at ingen andre vil ha deg, da må jeg si jeg ikke skjønner hva hun er så redd for at du har jentevenner for.

Gjest Også en jente

Du vet, kjærlighet gjør blind. Jeg elsker henne og er veldig glad i henne. Men dette går ikke i lengden.

Jeg forstår jo hennes problemer, men det er jo ikke så lett å hjelpe henne når hun ofte skjeller meg ut. Man får ikke lyst til å koseprate og trøste henne da, når man blir angrepet og anklaget for det ene og det andre og skjellt ut etter noter. Da pleier hun også å kalle meg stygge ting, sier jeg er stygg og fæl, og at ingen andre enn hun vil ha meg o.s.v.

Håper hun finner noen som har ubegrenset tålmodighet, som kan hjelpe henne med dette.

Jeg er utslitt og psykisk nedkjørt...

Hvor lenge har dere vært sammen og har hun vært sjalu hele tiden? Har hun hele tiden visst om venninnene dine eller har hun selv gradvis funnet ut om dem?

Gjest Også en jente

Det er alltid sjalusi som er grunnen til at vi krangler.

Jeg husker ikke helt hva som skjedde den 14, det skjer jo noe hver dag og det begynner å bli temmelig mye etterhvert.

Men jeg tror at hun den dagen spurte gjentatte ganger om jeg hadde hatt noe konktat med en gift kristen dame, i det siste. Jeg svarte som sant er, at det hadde jeg ikke. Og hun maste og maste helt til jeg ble lei og svarte noe borti natta. Og dermed ble jeg en løgner, og har vært det siden i hennes øyne. Hun lyver nemlig aldri. Aldri noensinne i sitt 39 årige liv har hun løyet. Men nå som hun har tatt meg i "løgn" én gang, så er jeg for alltid en løgner.

Rart med det. Men hun sier ofte at jeg er stygg, feit og ekkel, og at alle eksene hennes var flottere og bedre enn meg. Og allikevel er hun redd for at en av venninnene mine skal kapre meg. Jeg får det ikke til å stemme...

Nei dette skjønner ikke jeg helt heller lenger.

Hun kommer jo ikke med så mange innlegg her heller lenger nå ser jeg.

Er dere så "gamle"? Jeg trodde dere var i 20-årene jeg, etter oppførselen deres å dømme. Sorry....

Gjest Også en jente

Nå er jeg lei...

Jeg tror kanskje hun må være veldig usikker på seg selv, jeg. Kan det være grunnen til at hun skjeller deg ut og kaller deg stygge ting?

Hvis hun var sikker på seg selv, ville hun ha greid å stole mer på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...