Gå til innhold

Sjalu kjæreste

Anbefalte innlegg

Jeg har tre guttevenner og fire jentevenner som jeg har ukentlig kontakt med. Ikke daglig.

Jeg har også ønsket at hun skulle møte mine venner og bli kjent med dem, slik at hun også kan bli venner med dem og forstå meg bedre.

Et par ganger har hun støtt på mine venninner og hun klarte å fornærme dem dugelig og var skikkelig ekkel. De forsvant jo. Kanskje det var meningen også?

Da ble jeg sint og sa til henne at hun skulle ligge unna mine venner, fordi hun ikke kunne oppføre seg og bare ødela alt.

Ellers er hun så naiv og innbiller seg at hun aldri lyver. Men i følge eksperter så lyver alle hver dag. Hun mener å ha tatt meg i løgn en gang, og da er jeg for alltid en løgner og en psykopat.

Hennes verden er veldig begrenset og forenklet, ganske svart-hvitt dessverre.

Hvis jeg var henne og hadde lest dette, ville jeg forlatt deg med det samme. Ikke særlig pent å si sånn om kjæresten sin.

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mistenksomt

12

• Sofline

10

• Babette

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Fint at du forstår meg litt.

Men du misforsto nok det med flott. Jeg bryr meg døyten om åssen folk ser ut, jeg bryr meg døyten om utseendet til folk.

Jeg snakker om SJELEN deres. Det er den som er flott. En av mine beste venninner veier nærmere 150 kg, og min kjæreste ville absolutt ikke møte henne, fordi hun trodde jeg ville falle for henne, selv om vi hadde vært gode venner i 7 år og vi hadde kjærester begge to.

Det ble noe helvetes bråk da jeg spurte om dama ville møte henne, så det ble avlyst ja.

Ellers er jeg lei av å bli kalt løgner og psykopat og alt mulig rart min kjære kan finne på å kalle meg når hun er rasende og ser alt fra sitt svart-hvite ståsted, der kun hun har rett, og alle andre tar feil. Hun mener at jeg bare lyver her, og jeg har sagt til henne at hun er hjertlig velkommen til å skrive sin versjon. Verre er det ikke.

Verden er ikke så svart-hvitt som hun vil ha det til håper jeg. Det er vel ikke sånn at hun er perfekt og feilfri, og at alle andre tar feil og er løgnere og psykopater?

Det er nok slutt for godt nå. Jeg vil ha tilbake det fredlige livet mitt, uten daglige krangler over bagateller.

Jeg pleide å ha det ganske fredlig før jeg møtte henne.

Jeg hater ufred.

Ok, men kanskje hun også har misforstått det med flott?

Vi sitter ved siden av hverandre her, på hver vår datamaskin, og hun har nettopp skjelt meg ut og kalt meg løgner og masse andre stygge ting. Noe som får meg til å innse at hennes verden er ganske svart-hvitt dessverre. Så lenge det kun er jeg som har et problem, og hun er feilfri, så er det helt nytteløst.

Hun har aldri bedt meg om unnskyldning for noe som helst, enda hun har kalt meg stygg, feit og sagt at ingen andre jenter vil ha meg, opp til flere ganger.

Nå er jeg lei...

Hun er tydeligvis veldig usikker på seg selv og trenger kanskje terapi.

Gjest Rundbrenneren

Hvor lenge har dere vært sammen og har hun vært sjalu hele tiden? Har hun hele tiden visst om venninnene dine eller har hun selv gradvis funnet ut om dem?

Snart 9 måneder, minus en pause på 2 måneder da hun slo opp og mente jeg var stygg, ekkel og håpløs. Jeg var ingenting i forhold til eksene hennes. Men så etter en stund så angret hun og klarte å fange meg tilbake, dessverre.

Jeg skal aldri mere gi noen en ny sjanse.

Det er alltid sjalusi som er grunnen til at vi krangler.

Jeg husker ikke helt hva som skjedde den 14, det skjer jo noe hver dag og det begynner å bli temmelig mye etterhvert.

Men jeg tror at hun den dagen spurte gjentatte ganger om jeg hadde hatt noe konktat med en gift kristen dame, i det siste. Jeg svarte som sant er, at det hadde jeg ikke. Og hun maste og maste helt til jeg ble lei og svarte noe borti natta. Og dermed ble jeg en løgner, og har vært det siden i hennes øyne. Hun lyver nemlig aldri. Aldri noensinne i sitt 39 årige liv har hun løyet. Men nå som hun har tatt meg i "løgn" én gang, så er jeg for alltid en løgner.

Rart med det. Men hun sier ofte at jeg er stygg, feit og ekkel, og at alle eksene hennes var flottere og bedre enn meg. Og allikevel er hun redd for at en av venninnene mine skal kapre meg. Jeg får det ikke til å stemme...

Sier hun ofte at du er feit, stygg og ekkel, og at alle eksene hennes var bedre?

Det er det verste jeg har hørt. Hvordan klarer du å sitte og ta i mot sånn dritt? Eier hun ikke respekt for deg?

Riktignok kan sjalusien forgifte sinnet og gjøre at man kan si stygge ting man egentlig ikke mener, men det får da være grenser.

Dere høres ut til å være kommet inn på et veldig uheldig spor.

Og jeg skjønner ærlig talt ikke at du holder ut.

Det er alltid sjalusi som er grunnen til at vi krangler.

Jeg husker ikke helt hva som skjedde den 14, det skjer jo noe hver dag og det begynner å bli temmelig mye etterhvert.

Men jeg tror at hun den dagen spurte gjentatte ganger om jeg hadde hatt noe konktat med en gift kristen dame, i det siste. Jeg svarte som sant er, at det hadde jeg ikke. Og hun maste og maste helt til jeg ble lei og svarte noe borti natta. Og dermed ble jeg en løgner, og har vært det siden i hennes øyne. Hun lyver nemlig aldri. Aldri noensinne i sitt 39 årige liv har hun løyet. Men nå som hun har tatt meg i "løgn" én gang, så er jeg for alltid en løgner.

Rart med det. Men hun sier ofte at jeg er stygg, feit og ekkel, og at alle eksene hennes var flottere og bedre enn meg. Og allikevel er hun redd for at en av venninnene mine skal kapre meg. Jeg får det ikke til å stemme...

"Rart med det. Men hun sier ofte at jeg er stygg, feit og ekkel, og at alle eksene hennes var flottere og bedre enn meg. Og allikevel er hun redd for at en av venninnene mine skal kapre meg. Jeg får det ikke til å stemme..."

Jeg ville ikke funnet meg i å bli kalt slike ting. Uansett hvor heftig kjæresten og jeg kan krangle, sier vi aldri slik om hverandre. Så ville jeg forlatt ham.

Annonse

Gjest Rundbrenneren

Nei dette skjønner ikke jeg helt heller lenger.

Hun kommer jo ikke med så mange innlegg her heller lenger nå ser jeg.

Er dere så "gamle"? Jeg trodde dere var i 20-årene jeg, etter oppførselen deres å dømme. Sorry....

Vel, det hjelper jo ikke at jeg er voksen når hun vil krangle på det nivået.

Jeg burde kanskje hevet meg over det og bare gitt faen. Men det er ikke alltid så lett...

Gjest sjøhesten

Snart 9 måneder, minus en pause på 2 måneder da hun slo opp og mente jeg var stygg, ekkel og håpløs. Jeg var ingenting i forhold til eksene hennes. Men så etter en stund så angret hun og klarte å fange meg tilbake, dessverre.

Hvorfor gjør du ikke ende på forholdet?

Hvem vil være i et forhold der en blir innprenta at en er verdens dummeste?

Har du i realiteten et forhold til denne angivelige dama?

mistenksomt

Var det etter den anledningen hvor du angivelig var ekkel med dem, som han beskriver under her?

Ja! Men hans beskrivelse av "ekkel",er i sannhet at jeg prøvde på å trøste en venninne av han på nett og det ble misoppfattet fra hennes side som at jeg hengte ut noen.

Gjest Også en jente

Hvis hun ikke snart kommer tilbake med noe "nytt" innlegg for å nyansere saken, er jeg nok redd jeg må fortelle deg at dette forholdet ikke er liv laga. Dessverre. Tror det har gått altfor langt.

Gjest Rundbrenneren

Sier hun ofte at du er feit, stygg og ekkel, og at alle eksene hennes var bedre?

Det er det verste jeg har hørt. Hvordan klarer du å sitte og ta i mot sånn dritt? Eier hun ikke respekt for deg?

Riktignok kan sjalusien forgifte sinnet og gjøre at man kan si stygge ting man egentlig ikke mener, men det får da være grenser.

Dere høres ut til å være kommet inn på et veldig uheldig spor.

Og jeg skjønner ærlig talt ikke at du holder ut.

Godt poeng. Jeg elsker henne og er veldig glad i henne, og jeg har tilgitt henne gang på gang, selv om hun aldri har bedt om unnskyldning.

Men i kveld toppet det seg. Jeg skriver om hvordan jeg har det her på forumet, og forteller min side av saken, og ender opp med å bli kalt løgner og psykopat når hun leser det jeg har skrevet.

Jeg har jo gitt henne link, og sagt at hun er velkommen til å skrive sin versjon. Men det er tydeligvis ikke bra nok.

Jeg er lei av å bli kalt masse stygge ting og måtte finne meg i det. For det er visst slik at kun det hun sier er sant, for hun lyver aldri sier hun.

Jeg orker ikke lenger...dette går ikke.

Gjest Også en jente

Ja! Men hans beskrivelse av "ekkel",er i sannhet at jeg prøvde på å trøste en venninne av han på nett og det ble misoppfattet fra hennes side som at jeg hengte ut noen.

Jeg skjønner ikke hvordan det å trøste noen kan oppfattes dithen at man forsøker å henge ut noen.

ShitDiddelyDo

Vi sitter ved siden av hverandre her, på hver vår datamaskin, og hun har nettopp skjelt meg ut og kalt meg løgner og masse andre stygge ting. Noe som får meg til å innse at hennes verden er ganske svart-hvitt dessverre. Så lenge det kun er jeg som har et problem, og hun er feilfri, så er det helt nytteløst.

Hun har aldri bedt meg om unnskyldning for noe som helst, enda hun har kalt meg stygg, feit og sagt at ingen andre jenter vil ha meg, opp til flere ganger.

Nå er jeg lei...

"Hun har aldri bedt meg om unnskyldning for noe som helst, enda hun har kalt meg stygg, feit og sagt at ingen andre jenter vil ha meg, opp til flere ganger."

Høres ikke ut som en jente det er verdt å samle på.

Når du i tillegg er brutt ned psykisk som en direkte følge av denne jentas oppførsel er det bare en utvei.

Hadde du vært jente og skrev det du skriver, altså beskrev en guttekjæreste som var like sjalu, kontrollerende og ufin som denne jenta, kaller deg feit og stygg og forteller at ingen andre vil ha deg, hadde alle her bedt deg dumpe han.

Annonse

Godt poeng. Jeg elsker henne og er veldig glad i henne, og jeg har tilgitt henne gang på gang, selv om hun aldri har bedt om unnskyldning.

Men i kveld toppet det seg. Jeg skriver om hvordan jeg har det her på forumet, og forteller min side av saken, og ender opp med å bli kalt løgner og psykopat når hun leser det jeg har skrevet.

Jeg har jo gitt henne link, og sagt at hun er velkommen til å skrive sin versjon. Men det er tydeligvis ikke bra nok.

Jeg er lei av å bli kalt masse stygge ting og måtte finne meg i det. For det er visst slik at kun det hun sier er sant, for hun lyver aldri sier hun.

Jeg orker ikke lenger...dette går ikke.

Ja, du bør nok komme deg vekk før du begynner å tro på at du er så lite attraktiv som hun påstår.

Hun høres ikke ut til å gjøre deg godt.

mistenksomt

Men vil du bli kjent med de?

Selvfølgelig vil jeg det. Det er ingenting jeg heller vil.

Jeg ble spurt en gang om å ville bli med å møte ei veldig god venninne,men jeg måtte desverre på jobb.

En annen gang gjorde han avtale om å møte ei jeg aldri hadde hørt om bak min rygg,for så å spørre meg etterpå om vi kunne møte henne.

Gjest Rundbrenneren

Ja, du bør nok komme deg vekk før du begynner å tro på at du er så lite attraktiv som hun påstår.

Hun høres ikke ut til å gjøre deg godt.

Takk for rådet.

Hun drar vel hjem til seg selv i morgen, sånn at jeg kan få tilbake livet mitt og roen og freden.

Jeg skal aldri mere besøke henne og jeg skal prøve å være sterk og ikke gi etter, om hun så skulle finne ut at hun savner meg og vil ha meg tilbake.

Jeg hater krangler og ufred, og med henne går det ikke an å ha fred og ro mer enn kanskje et par dager i strekk.

Gjest Også en jente

Har lest absolutt alle innleggene her, dessverre har ikke hun kommet med så mange som du har.

Dette koker jo ned til:

1. Dersom dere begge virkelig elsker hverandre og ønsker å få dette til å fungere, må dere søke ekstern hjelp. Dette klarer dere ikke å løse oppi selv nå lenger.

2. Hvis ikke må dere gjøre det slutt NUH i denne stund. Ingen vits i å kaste bort mer tid på dette forholdet. Du kan fortsette å ha dine jentevenner og hun kan slippe å være så mistenksom overfor deg. Må jo være VELDIG slitsomt og tappende for begge to. Dere støtes fra hverandre og det fører ingenting positivt med seg.

Dette vet dere selvfølgelig begge to, voksne som dere er, så se og ta en avgjørelse nå.

Gjest Rundbrenneren

Har lest absolutt alle innleggene her, dessverre har ikke hun kommet med så mange som du har.

Dette koker jo ned til:

1. Dersom dere begge virkelig elsker hverandre og ønsker å få dette til å fungere, må dere søke ekstern hjelp. Dette klarer dere ikke å løse oppi selv nå lenger.

2. Hvis ikke må dere gjøre det slutt NUH i denne stund. Ingen vits i å kaste bort mer tid på dette forholdet. Du kan fortsette å ha dine jentevenner og hun kan slippe å være så mistenksom overfor deg. Må jo være VELDIG slitsomt og tappende for begge to. Dere støtes fra hverandre og det fører ingenting positivt med seg.

Dette vet dere selvfølgelig begge to, voksne som dere er, så se og ta en avgjørelse nå.

Godt sagt.

Det eneste som kan berge forholdet er en samvlivsterapeut, som kan høre på oss begge og gi oss råd og prøve å nøste opp trådene og sånt.

Jeg er villig til det, om hun gidder.

mistenksomt

Synes det høres ut som om du tar litt vel mye, og gir lite.

Jaja,du om det.

Så hvis du også er av den Naive typen som bare er utrolig god og snill og bedårer alle damer med å ikke klare å si nei til noe dem ber om.Så hvor går egentlig grensen for sånne menn til å si nei?? Aldri? Min kjære sier at han lar gjerne sine venninner overnatte i sengen sin med han til og med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...