Gå til innhold

Riksen

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Vi venter også på 1. ICSI på Riksen. Det er nå over ett år siden vi sendte søknaden, og vi er enda ikke i gang med første forsøk. Jeg har altså ikke erfaring fra den aktive prøve-prosessen, men så langt er vi oppgitte over hvor lang tid det har tatt. Vi var til første konsultasjon på Riksen i november 2004 og deretter info-samtale i februar. Da fikk vi beskjed om å ringe inn mens i mai. Det i seg selv var uventet lang ventetid, men da jeg ringte inn i mai var det allerede fullt for sommeren og siden har jeg ringt inn mens to ganger til.

Nå har vi endelig fått satt av uke og fått dato for hormonstart.

Da vi sendte søknaden sommeren 2004 "reklamerte" Riksen med max 6 mnd ventetid. Nå er det 13 mnd siden vi søkte og 8 mnd siden første konsultasjon...

Legene jeg har møtt så langt har vært hyggelige og snille, men særlig bærer preg av at det er mange pasienter som er gjennom der hver dag. Man kan få litt rullebånd-følelse,men de er helt klart veldig dyktige folk! Sykepleierene er noen engler.

En positiv ting med Riksen fremfor f.eks. Ullevål er at Ullevål ikke har noen fryser. På Riksen kan få fryst ned potensielle gullegg til neste forsøk, det kan man ikke på Ullevål. Har man endelig klart å verpe frem 15 egg på en måned er det jo kjedelig om bare ett skal kunne brukes, syns jeg.

Det mest negative for oss har altså vært ventetiden. Det har vært såpass tregt at vi har vurdert å bytte til et annet sykehus, men har altså ikke gjort det.

Jeg håper at selve forsøket og oppfølgingen vil bli bedre enn jeg føler det har vært frem til nå. Om noen uker har jeg kanskje litt mer å fortelle om det ;-)

Det som gjør at vi likevel ser frem til og er positive til prøvingen på Riksen er at det er flinke folk der! Og det er jo tross alt det som lager baby for oss ;-)

Lykke til med valget! I det store og hele er nok både personell, ventetid og alt annet blåst bort når det etterlengtede blå krysset endelig viser seg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188705-riksen/#findComment-1316851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...