Gå til innhold

Hvordan tolke dette?

Anbefalte innlegg

For å si det slik ,hvis jeg hadde truffet en kvinne som jeg ikke bodde i lag med og forholdet var rimelig nytt, så hadde jeg blitt grinete hvis hun skulle begynne å bestemme om jeg skulle ha bilder av eksen fremme eller ikke.

Den kvinnen hadde ikke blitt gammel i mitt hus. Noe annet er selvsagt hvis man blir samboende.

Hvis du traff en kvinne du gjerne ville se mer til og som mer enn gjerne ville se deg - ville du ikke forstått av deg selv at eks-dama på veggen vil virke temmelig turn-off for dama?

Hvorfor skal man ha eksen på veggen? Tror min umiddelbare konklusjon ville være at eks-dama er jevnlig innom! Det neste jeg ville konkludere med var at typen brydde seg mer om eks-dama enn om meg, siden det tydeligvis er viktigere å ha dama på veggen enn å tekkes den man dater.

Hadde forsvunnet rimelig fort ut av det huset!

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

10

• Babette

7

• Sofline

6

• Knotten

5

Mest aktive i denne tråden

Men hvilken interesse skulle du ha av å ha bilder av exen på veggen da? Sånt må da folk skjønne en kan reagere på.

Hvis hun derimot klaget på fargen på rammene eller noe sånt blir det noe annet, det er hans valg.

Interessen behøver ikke å være annet enn at det henger der av gammel vane eller at jeg kan synes at selve bilde er pent.

Det behøver ikke å bety at jeg vil ha eksen tilbake.

Det jeg hadde blitt skeptisk mot er at en kvinne hadde begynt med noe sånt så tidlig i forholdet. Dette sier noe om hva jeg kan vente meg av sjalusi senere, når vi blir enda mer kjent.

Gjest Cityrella

Interessen behøver ikke å være annet enn at det henger der av gammel vane eller at jeg kan synes at selve bilde er pent.

Det behøver ikke å bety at jeg vil ha eksen tilbake.

Det jeg hadde blitt skeptisk mot er at en kvinne hadde begynt med noe sånt så tidlig i forholdet. Dette sier noe om hva jeg kan vente meg av sjalusi senere, når vi blir enda mer kjent.

Det at du nekter å ta det ned vil vel gjøre sitt til at det ikke blir noe senere med den kvinnen. En slik respektløs mann hadde ikke jeg orket samle på hvertfall. Det koster neppe mye å ta bildet ned fra veggen når man får ny dame. Orker han ikke gjøre såpass for en så er han jo ikke noe å samle på heller.

Hvis du traff en kvinne du gjerne ville se mer til og som mer enn gjerne ville se deg - ville du ikke forstått av deg selv at eks-dama på veggen vil virke temmelig turn-off for dama?

Hvorfor skal man ha eksen på veggen? Tror min umiddelbare konklusjon ville være at eks-dama er jevnlig innom! Det neste jeg ville konkludere med var at typen brydde seg mer om eks-dama enn om meg, siden det tydeligvis er viktigere å ha dama på veggen enn å tekkes den man dater.

Hadde forsvunnet rimelig fort ut av det huset!

Jeg hadde blitt rimelig glad for at du forsvant hvis du hade lagt deg opp i dette så tidlig i forholdet.

Jeg skjønner selvsagt at dette kan reageres på, så det jeg forsøker å si er når dette ble et tema. Altså hvor tidlig i forholdet det kom.

På siden, men jeg tror ikke det er for å forsvare eksen. Tror heller det er for å forsvare sitt eget valg av partner. For at det ikke skal fremstå som man valgte en idiot, eller at alt bare var dritt. Det ville jo sagt noe om en selv også.

Sikkert ikke sånn for alle, men mange tror jeg.

Det kan hende. Men jeg tror det er vanskelig å skille den ene følelsen fra den andre.

Mødre kan f. eks. beklage seg i voldsomme ordelag over den håpløse sønnen de har. Men hvis man sier seg helt enig, eller (enda verre)på fritt grunnlag bemerker at han virker vanskelig, da blir de fornærmet.

Jeg tror dette er samme fenomen.

Og det kan være todelt på samme måte: Kritikk av noens barn oppfattes som kritikk av foreldrenes oppdragelse.

Det at du nekter å ta det ned vil vel gjøre sitt til at det ikke blir noe senere med den kvinnen. En slik respektløs mann hadde ikke jeg orket samle på hvertfall. Det koster neppe mye å ta bildet ned fra veggen når man får ny dame. Orker han ikke gjøre såpass for en så er han jo ikke noe å samle på heller.

Det er mulig det:-)

Men som sagt, det kommer helt an på hvor tidlig dette ble et tema og hvor seriøst jeg hadde følt at forholdet var. De treffes ikke akkurat så ofte da.

Det er ikke bilde i seg selv jeg hadde vært betenkt på , men heller hvilke kvalifikasjoner kvinnen har. Jeg hadde nok stilt meg spørrende til hva hun vil forlange neste gang og hva det vil bli bråk av senere.

Jeg er svært lite sjalu selv og hadde ikke orket å være sammen med ei som er for sjalu.

Annonse

Gjest Cityrella

Det er mulig det:-)

Men som sagt, det kommer helt an på hvor tidlig dette ble et tema og hvor seriøst jeg hadde følt at forholdet var. De treffes ikke akkurat så ofte da.

Det er ikke bilde i seg selv jeg hadde vært betenkt på , men heller hvilke kvalifikasjoner kvinnen har. Jeg hadde nok stilt meg spørrende til hva hun vil forlange neste gang og hva det vil bli bråk av senere.

Jeg er svært lite sjalu selv og hadde ikke orket å være sammen med ei som er for sjalu.

Nei, for mye sjalusi er ikke bra enig i det. Men for meg er ikke det å fortsatt la bilder av exen henge framme noe som har med sjalusi å gjøre, det er bare ikke slikt man gjør i mitt hode. Blir det slutt tas bilder ned, legges i en skuff eller noe, og bilder av den nye henges heller opp.

Jeg hadde ikke bedt en ny kjæreste fjerne bilder, men hadde han ikke gjort det av seg selv rimelig kjapt etter at vi begynte å treffes regelmessig hadde jeg seriøst begynt å lure på hva det var med han og denne exen.. og da ville jeg kanskje heller droppet ham. Liker ikke folk som ikke kan legge tidligere forhold bak seg.

Er det ikke litt rart å bli så venn med exen etter et brudd når bruddet skuldtes utroskap?

Skulle tro man heller ble uvenner da...

Jeg synes ikke det er rart. Og jeg tror du ser dette veldig svart/hvitt.

Utro= drittsekk?

Det er nok ikke alltid slik. Og man kan like gjerne være uvenner etter å ha kranglet om alt og ingenting i flere år.

Gjest Cityrella

Jeg synes ikke det er rart. Og jeg tror du ser dette veldig svart/hvitt.

Utro= drittsekk?

Det er nok ikke alltid slik. Og man kan like gjerne være uvenner etter å ha kranglet om alt og ingenting i flere år.

Jeg mener ikke at utro=drittsekk. Men det er kanskje naturlig å ikke føle seg så veldig vennlig ovenfor en som har sveket en slik.

Men for meg er ikke en eks venn uansett. Det vil si vi snakkes om vi treffes, og er venner sånn sett, men vi gjør ingenting for å holde kontakten, og alle spor etter dem er ryddet bort.

mil1365380270

Du er sikkert inne på hva han tenker her, det du sa om at du kritiserte eksen o.s.v.

Det at du var der mange ganger uten at han gjorde noe med bildene (før du sa noe), ville jeg tolket som at han ikke har meterlange sosiale antenner, og at han kan såre deg på andre områder i fremtiden. Ikke mer enn det.

Men det er så klart en fordel å ha en kjæreste som er litt omtenksom, og skjønner hva som kan såre folk :-)

Jeg hadde blitt rimelig glad for at du forsvant hvis du hade lagt deg opp i dette så tidlig i forholdet.

Jeg skjønner selvsagt at dette kan reageres på, så det jeg forsøker å si er når dette ble et tema. Altså hvor tidlig i forholdet det kom.

Det er klart, man feier ikke inn i en leilighet og begynner å stable bort den nye kjærestens liv sånn helt uten videre. Jeg er med på den.

Samtidig så er dette et betydelig problem på henne - og kanskje blir det den direkte årsaken til at forholdet går i vasken? Han er sta og hun er sår, hun blir usikker og han enda staere. Det får jo bare ikke gått bra om ikke en av dem jenker seg.

Om jenta betyr noe for gutten, så bør bildene tas ned - helt klart! De aller, aller fleste ville ha gjort det, tror nå jeg.

Det er klart, man feier ikke inn i en leilighet og begynner å stable bort den nye kjærestens liv sånn helt uten videre. Jeg er med på den.

Samtidig så er dette et betydelig problem på henne - og kanskje blir det den direkte årsaken til at forholdet går i vasken? Han er sta og hun er sår, hun blir usikker og han enda staere. Det får jo bare ikke gått bra om ikke en av dem jenker seg.

Om jenta betyr noe for gutten, så bør bildene tas ned - helt klart! De aller, aller fleste ville ha gjort det, tror nå jeg.

Selve bildet i seg selv hadde jeg ikke hatt noe problemer med å fjerne, men hadde nok reagert på at hun hadde bedt meg om det såpass tidlig.

Selve bildet i seg selv hadde jeg ikke hatt noe problemer med å fjerne, men hadde nok reagert på at hun hadde bedt meg om det såpass tidlig.

Hva hadde du vært redd for, da? At hun skulle ta over kontrollen helt?

Det finnes nok andre, og viktigere, områder hvor man kan markere sitt ståsted enn akkurat eks-kjæreste-bilder. Dette virker bare smålig og usympatisk, synes jeg.

Annonse

Gjest Cityrella

Problemet hadde jo vært ikke eksisterende om du hadde gjort det riktige og bare ta ned bildet så snart en ny dame dukket opp i livet ditt da. Det er da normal "folkeskikk" det.

Hva hadde du vært redd for, da? At hun skulle ta over kontrollen helt?

Det finnes nok andre, og viktigere, områder hvor man kan markere sitt ståsted enn akkurat eks-kjæreste-bilder. Dette virker bare smålig og usympatisk, synes jeg.

Hadde nok vært redd for at hun var mer sjalu enn godt er.

Problemet hadde jo vært ikke eksisterende om du hadde gjort det riktige og bare ta ned bildet så snart en ny dame dukket opp i livet ditt da. Det er da normal "folkeskikk" det.

Kanskje er det normal folkeskikk, men hva annet hadde jeg fått av sjalusi senere tro?

Gjest Cityrella

Kanskje er det normal folkeskikk, men hva annet hadde jeg fått av sjalusi senere tro?

Hvorfor i all verden skulle du behøve å få noe mer sjalusi da? Det å reagere på at noen lar bilder av exen henge oppe i stua lenge etter det ble slutt, og etter man har blitt sammen med en ny, vil da de aller flest synes er rart.

Tror faktisk det sier mer om hva man kan forvente av den som lar bildet henge, enn den som ønsker det ned.

Hvorfor i all verden skulle du behøve å få noe mer sjalusi da? Det å reagere på at noen lar bilder av exen henge oppe i stua lenge etter det ble slutt, og etter man har blitt sammen med en ny, vil da de aller flest synes er rart.

Tror faktisk det sier mer om hva man kan forvente av den som lar bildet henge, enn den som ønsker det ned.

Tror du det? Jeg er ikke så sikker på det gitt

Hadde nok vært redd for at hun var mer sjalu enn godt er.

Jeg tror ikke dette har noe med sjalusi å gjøre, i allefall ikke i utgangspunktet. At det kan bli sjalusi etterhvert som hun mistenker ham for å ha skjulte motiver, det er ikke så rart.

Problemet var løst på et blunk om han hadde vært litt lydhør ovenfor sin nye kjæreste. Når han tar bildene ned for å tekkes henne - og vips henger de opp igjen når hun har reist.... Hva forteller det henne??

Gjest Cityrella

Tror du det? Jeg er ikke så sikker på det gitt

Nei, selvsagt ikke, vi har jo ulik mening. men jeg vet at JEG ville reagert på det med bildet, og jeg er normalt ikke sjalu av meg. Men som sagt ville jeg neppe sagt noe, annet enn kanskje ertende hint etter en stund.

Skjedde det ikke noe da ville jeg anta han ikke hadde sosiale antenner, var respektløs, lite omtenksom, eller rett og slett hadde et forhold til exen fortsatt jeg ikke ville satt pris på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...