Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et bilde av eksen på veggen. I glass og ramme.

Problemet er bare at på bildet finnes også mine foreldre, barna mine, samt min søster og hennes familie. Bildet er tatt av fotograf, og moren min betalte for forstørrelse og ramme.

Jeg synes det blir for galt å ta det ned. Men ville noen her blitt såret over at kjæresten deres hadde et sånt bilde på veggen ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188861-apropos-bilder-av-ekser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cityrella

Nja.. dette blir noe helt annet enn å ha bilde kun av eksen da.

Men samtidig er det et bilde av ditt liv før, slik det var da, og ikke nå, slik det er nå.

Jeg hadde tatt det ned om jeg var i ditt sted. Vet ikke om jeg hadde reagert på det nei, om det ikke preget rommet veldig, men gled inn sammen med andre bilder.

Nytt bilde kanskje?

mil1365380270

Hadde kanskje føltes bedre om dere tok et oppdatert familiebilde med meg (hvis vi bodde sammen), men ville aldri i verden sagt noe. Ikke sikkert jeg hadde tenkt noe særlig på det heller, men ville satt pris på gesten, tror jeg. Bli innlemmet i familien liksom :-)

Annonse

Gjest familiebilder

Jeg hadde ikke reagert på det nei, så lenge det er et familiebilde av din familie, inkludert dine foreldre og din søster. Slik var livet ditt da bildet ble tatt, og hvis en kjæreste ikke kan akseptere det har dere kanskje et problem. Du har jo bildet på veggen fordi det er et familiebilde av din familie, ikke fordi det er et bilde av eksen. Pluss at det faktisk er en gave fra din mor.

Vi har begge lagt vekk bilder av ekser, rubbel og bit. Mannens bilder fra "forrige liv" ligger på loftet til foreldrene hans, hos mine foreldre ligger mine historiske bilder.

Enkelte ekser har jeg vært så sur på at jeg har sett stor glede i å klippe bildene i fillebiter, mens eksen fra et 7-årig forhold finnes på flere.

Bildene er fjernet like mye på grunn av meg selv. Pakket ned eller kastet i brudd-prosessen, mer eller mindre.

Samtidig ville jeg ikke bli overhysterisk om det fantes bilder av mannens eks'er i vårt hus.

Jeg forstår verdien i at vi begge har levd og prøvd tidligere, for dermed setter vi så uendelig stor pris på det vi to har sammen.

Når det gjelder bildet ditt, Atene, så ville jeg nok ha vurdert å bytte det ut med ett av familie+ny kjærest.

Gjest Persille

Det kommer litt an på - om forholdet var helt ferskt hadde jeg ikke reagert i det hele tatt, men om vi hadde vært sammen i fem år, samboere, barn eller på god vei dit - så hadde jeg nok villet at det skulle ned.

En ting er å akseptere tidligere liv, en annen ting er å tviholde på det.

"Tilfeldige" kortvarige forhold kan ikke henge seg opp i sånt, men om du er på vei til å gifte deg - så er det kanskje på tide å ta det ned, og bytte det ut med et nytt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...