Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er nå gravid i 16. uke og begynner å bli ganske desperat.

Grunnen er at jeg ikke får sove om natten. Babyen er visst lys våken den også.

Utpå morgenkvisten får jeg sove litt, men selv om jeg står opp etter få timer og holder meg våken hele dagen får jeg fortsatt ikke sove neste kveld/natt.

Har dere noen gode råd eller forslag til meg?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18896-jeg-f%C3%A5r-ikke-sove/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke riktig å anbefale deg innsovningsmedisiner. Det bør du absolutt styre unna. Gode rutiner i forbindelse med kveldsritualene er bra. Legg deg ikke før du kjenner deg trett, les en god bok, spis et lite måltid, så du ikke legger deg sulten. Det gamle rådet med varm melk og honning er ikke så dumt. Få evt. tak i en urte-te, som er egnet for innsovning (spør i hels-kost-forretning).

Kjenner du allerede nå at barnet er lys våkent, så er det tidlig, hvis du kun er 16 uker på vei. De fleste har ikke kjent liv så tidlig. Kanskje er du bare litt urolig i magen. Når man er så tidlig i svangerskapet, er det mye nytt å tenke på . Livet har forandret seg dramatisk, så det er ikke så rart at det går ut over nattesøvnen. Prøv å ikke ta igjen det forsømte med soving midt på dagen. Da gjør du vondt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18896-jeg-f%C3%A5r-ikke-sove/#findComment-83925
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...