Gjest Whats in it for me? Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hvor går grensen for å være fornøyd med det en har og/eller bryte ut?? Jeg spør fordi jeg har gått i tenkeboksen...Har levd de siste fem årene i et dårlig forhold.Føler at det gir meg ingenting,er sur,grinete,uspiselig og ja rett og slett en skikkelig bitch... Mannen min bedyrer at det er meg han er glad i,men jeg føler ingenting,føler ingen kjemi,prater ikke om ting,Jeg klarer ikke prate med han om ting som jeg gjerne prater med andre om.Jeg føler meg rett og slett ensom i forholdet.Vi har diskutert dette mange ganger,jeg har fortalt hva som er galt,vi har gått i familieterapi lenge.Han bedyrer at han prøver,men jeg merker ingenting,men kanskje det bare er meg?Dette har vart som sagt i fem år nå.... Men,vi har to barn,fint hus,en hage jeg elsker og viss jeg ikke gidder å krangle så går alt greit....bortsett fra at følelsene for han mangler fullstendig.Skal jeg bite det i meg og innse at et lykklig liv ikke nødvendigvis har livets rett for alle? Jeg er såret og lei meg fordi vi ikke har kjemien som jeg gjerne skulle ønskt vi hadde.Jeg ligger ofte å gråter etter at jeg har lagt meg,men jeg kan ofte også være så sint på han at jeg eksploderer og faller helt sammen etterpå og gråter for meg selv. Er så redd for å gjøre noe galt nå....Hva med barna osv....Tankene jobber høygir om dagen.... Noen i lignende situasjon? Hva har dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjør livet enklere for den andre Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Meg, meg, meg? Kanskje du burde prøve ting på egenhånd slik at du finner ut hva du vil! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest whats in it for me? Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Meg, meg, meg? Kanskje du burde prøve ting på egenhånd slik at du finner ut hva du vil! Forstår jeg deg slik at du mener at jeg er egoistisk? At selv om jeg er ulykkelig så skal jeg ikke bry meg om det? Det er ikke slik at i hverdagen så snakker jeg kun om meg om mine problem,derfor lufter jeg tankene mine på dol i håp om å få svar fra personer som er i/eller har opplevd lignende ting selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har aldri vært i en lignende situasjon, men jeg tror ikke jeg ville blitt i et forhold hvor følelsene ikke var til stede. Her er noen tanker om hva du kanskje kan gjøre: Er det mulig følelsene mangler fordi det har blitt for mye hverdag? Prøv å få noen til å passe ungene en helg og reis vekk sammen. Eller kanskje dere skal holde en pause. Bo for dere selv en stund, kanskje bare noen uker. Hvem vet, kanskje du faktisk savner ham når du ser hva du ikke har. Bør man leve i et kjærlighetsløst forhold for barnas skyld? Barna får det kanskje bedre ved det, men hva om du en dag blir forelsket i en annen? Dette var bare noen tanker... Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det negative: Du er ikke lykkelig. Du er faktisk så ulykkelig at du blir sur og tverr og rett og slett en bitch (dine ord). Du har overhodet ingen følelser for mannen din, og begynner å lure på om et godt liv ikke er for deg. Om du skal ha det fælt resten av livet. Du gråter mye og eksploderer med jevne mellomrom, før du gråter mye igjen. Det positive: Du elsker hagen din. Hvis man veier pros and cons her er det enkelt å resonnere seg fram til hva du bør gjøre. For elsker man en hage så elsker man en hage. Det vet alle som noen gang har hatt en hage. Det er klart du går for hagen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Det negative: Du er ikke lykkelig. Du er faktisk så ulykkelig at du blir sur og tverr og rett og slett en bitch (dine ord). Du har overhodet ingen følelser for mannen din, og begynner å lure på om et godt liv ikke er for deg. Om du skal ha det fælt resten av livet. Du gråter mye og eksploderer med jevne mellomrom, før du gråter mye igjen. Det positive: Du elsker hagen din. Hvis man veier pros and cons her er det enkelt å resonnere seg fram til hva du bør gjøre. For elsker man en hage så elsker man en hage. Det vet alle som noen gang har hatt en hage. Det er klart du går for hagen! Hehe :-) Jeg tror jeg ville satset på å lage meg ny hage en annen plass. Krevd å få med meg noen stauder og avleggere i flytteprosessen. Selv en liten terasse eller bakgård kan bli en fantastisk hage hvis man har anlegg for sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pitty Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Føler med deg jeg, for jeg har det likt.... Vi har vært samboere i 2 år, vi ha ikke barn ikke kjøpt hus sammen eller noe. Samboeren min er kjempe "topp" om jeg kan si, når JEG har det bra med meg selv. Men med en gang jeg begynner å fundere på "er han den rette" så går det nedover ja.... Jeg har hatt en skikkelig forelskelse en gang før, og ikke pokker om jeg har slike følelser for min samboer. Vi er fullstendig forskjellige, snakker to forskjellige språk. Ikke tenner han meg noe særlig heller. Ikke er jeg så veldig begeistra for familien hans-altså MASSE negativt-og noen vil vel si at jeg er egoistisk fordi jeg "opptar" han fordi han fortjener noen som elsker han. Jeg elsker han som en venn, tror jeg. Vi kan ha det super morsomt osv.. Men jeg er en tviler av natur, tror ikke jeg hadde fått særlig mer følelser for en annen heller-det er vel tryggheten jeg får med han som gjør at jeg blir, vet ikke jeg. Ble ikke akuratt noe svar til deg her. Men forstår godt hva du er gjennom-pokker meg ikke lett... Lykke til da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg kan ikke se at dette samlivet gir deg stort. Jeg forstår din bekymring for barna, men har de det bedre i et "kaldt" hjem hvor far og mor tidvis krangler, enn om mor og far splitter opp? Det er mange "skilsmissebarn" - og de fleste klarer seg helt greit, selv om familieforholdene etterhvert kan bli mer kompliserte, med steforeldre, stebesteforeldre, halvsøsken, osv. Jeg har vært i samme situasjon som deg, gjort meg de samme betraktningene om barnas beste, og dermed ble jeg flere år lenger i forholdet enn hva jeg burde. Dette er når et tilbakelagt studium, og livet er godt både for meg og barna. Splitter dere opp, går det sikkert an å få seg en fin hage et annet sted også.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hei! Har lest svarene du har fått til nå, og bet meg merke i det som beskrev deg som egoistisk. Dette fordi jeg har vært gjennom akkurat samme prosess som deg, og det som lenge stoppet meg var tanken på hvor egoistisk jeg var som kunne ønske meg noe annet, noe mer. Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver! For meg kom det til slutt en dag da det ikke gikk lenger, og jeg brøt ut. Det var en lettelse, men det ble også tunge dager etterpå, hvor jeg angret og skulle ønske jeg ikke hadde gjort det. Mest pga ungene, jeg angret ikke for meg selv. Likevel ble det en slags sorgprosess, for det var jo slutten på et mangeårig samliv. Nå har jeg det bra, ungene og eksen også. Eksen har funnet seg en dame som elsker ham mye mer enn jeg var i stand til, og det unner jeg ham av hele mitt hjerte! Jeg er gift på nytt med en mann jeg har en helt ubeskrivelig kjemi med. Alt har ikke vært like bra i denne prosessen, men nå har jeg det bedre enn jeg trodde var mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest whats in it for me? Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hei! Har lest svarene du har fått til nå, og bet meg merke i det som beskrev deg som egoistisk. Dette fordi jeg har vært gjennom akkurat samme prosess som deg, og det som lenge stoppet meg var tanken på hvor egoistisk jeg var som kunne ønske meg noe annet, noe mer. Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver! For meg kom det til slutt en dag da det ikke gikk lenger, og jeg brøt ut. Det var en lettelse, men det ble også tunge dager etterpå, hvor jeg angret og skulle ønske jeg ikke hadde gjort det. Mest pga ungene, jeg angret ikke for meg selv. Likevel ble det en slags sorgprosess, for det var jo slutten på et mangeårig samliv. Nå har jeg det bra, ungene og eksen også. Eksen har funnet seg en dame som elsker ham mye mer enn jeg var i stand til, og det unner jeg ham av hele mitt hjerte! Jeg er gift på nytt med en mann jeg har en helt ubeskrivelig kjemi med. Alt har ikke vært like bra i denne prosessen, men nå har jeg det bedre enn jeg trodde var mulig. Så bra å høre at det ordnet seg til slutt:) Jeg tenker også en del på at min mann faktisk fortjener å treffe ei som kan elske han for den han er.Ei som kjemien stemmer helt med og som han føler seg 100% trygg med. Jeg vet han er veldig glad i meg(ellers hadde han ikke hold ut med meg) og han er verdens beste far.Derfor er jeg så usikker på hvorvidt jeg skal rive ned hans verden og nekte barna mine å vokse opp med mor og far. Samtidig så vet jeg at som mor vil jeg nok kunne gi barna mine den kjærligheten og støttene de trenger i oppveksten uten mannen min.Men han vil som far aldri være langt unna og han vil alltid være der for barna sine! Mye av sinne og aggresjonen jeg har i meg nå går på frustrasjon,bitterhet og skuffelse.Jeg ser for meg at disse følelsene vil forsvinne når jeg har fått ting på avstand. Samtidig som jeg jo går med en lengsel og et håp om å faktisk finne noen jeg kan føle tilhørighet med. Det er en vanskelig tid,men det hjelper å høre om andre som faktisk har klart å få orden på livet sitt,selv om det gjerne ikke har blitt slik de hadde tenkt i utgangspunktet. Takk for svaret:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest whats in it for me? Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Hehe :-) Jeg tror jeg ville satset på å lage meg ny hage en annen plass. Krevd å få med meg noen stauder og avleggere i flytteprosessen. Selv en liten terasse eller bakgård kan bli en fantastisk hage hvis man har anlegg for sånt. Skjønner at dette ble dumt skrevet,og kunne nok har formulert meg annerledes,men.... Ikke det at jeg vil bli for hagens skyld,men rammen rundt hele greien er liksom at jeg har alt som er den optimale drømmen for mange.Stødig mann,flotte barn,fint hus,fin hage (ja har laget den selv,elsker å jobbe i hagen))osv... Spørsmålet er kan man ønske seg noe mer,eller skal man "glatte" over ting og være fornøyd med det en har-ihvertfall utenpå...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Skjønner at dette ble dumt skrevet,og kunne nok har formulert meg annerledes,men.... Ikke det at jeg vil bli for hagens skyld,men rammen rundt hele greien er liksom at jeg har alt som er den optimale drømmen for mange.Stødig mann,flotte barn,fint hus,fin hage (ja har laget den selv,elsker å jobbe i hagen))osv... Spørsmålet er kan man ønske seg noe mer,eller skal man "glatte" over ting og være fornøyd med det en har-ihvertfall utenpå...... Hadde det på samme måte. Det var da jeg ble klar over hvor lite betydning materielle ting egentlig har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1302821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Virker som du vurderer mye i forhold til barna hvorvidt du skal bli eller gå. Hvis du bestemmer deg for å gå, så går det jo å være bevisste på at man legger tilrette for barna. Et par jeg kjente som gikk fra hverandre ble naboer. På den måten kunne barna komme og gå som dem ville. Fungerte veldig bra..., helt til de fikk kjærester på nytt, da ble det litt for tett... Men ideen i seg selv syns jeg var bra--- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189045-bli-eller-g%C3%A5/#findComment-1303714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.