Gå til innhold

Gamle sår som gnager...

Anbefalte innlegg

Clue1365380406

Blir jo litt annerledes når de faktisk snakker om en ting, han lyver, men så neste gang de snakker om det glemte han hva han løy, også sier han noe annet. Ganske åpenbart at typen ikke er ærlig da, og hva ellers skjuler han? Kanskje 15 stk til? Eller andre ting han har gjort/gjør? Han har tydeligvis ingen skrupler for å lyve henne midt i trynet.

Hvorfor skulle man skjule noe for partneren?? Man lever sammen, og da bør man da være såpass godt kjent med hvordan den andre er at man vet det meste.

Man burde ihvertfall kjenne den andre såpass godt at man vet sånn noenlunde hvordan den andre er.

JEG vet at om min mann hadde utelatt å fortelle om EN person han hadde sex med før min tid, så betyr det faktisk EN, ikke 15-20.

Jeg tror ikke at han er troende til alt mulig annet i tillegg, for sånn er han ikke som person.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

14

• Clue1365380406

5

• mrxx

3

• collins

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest har det som deg

Jesus maria, det er altså snakk om at mannen var i seng med et kvinnfolk for 10-12-15 år siden og at du er fortvilt fordi han ikke har fortalt deg om det.

Dette skjønner jeg ingenting av. Hvorfor i all verden driver du og kartlegger noe så dumt? Og hvori ligger katastrofen over at en voksen mann har hatt sex med noen før dere møttes?

Jeg tror ikke det har med å gjøre at han har hatt sex med andre enn henne, men at han løy om det når hun spurte.

Gjest klunken

Man burde ihvertfall kjenne den andre såpass godt at man vet sånn noenlunde hvordan den andre er.

JEG vet at om min mann hadde utelatt å fortelle om EN person han hadde sex med før min tid, så betyr det faktisk EN, ikke 15-20.

Jeg tror ikke at han er troende til alt mulig annet i tillegg, for sånn er han ikke som person.

Men hvorfor i alle verden skulle han utelukke denne ene da? Det måtte jo være fordi det var noe spesielt med denne ene.

Jeg tror at om man førstes kan lyve om en ting og gjør det så gjelder nok uærligheten ikke bare på det området.

Jeg tror ikke det har med å gjøre at han har hatt sex med andre enn henne, men at han løy om det når hun spurte.

Løy og løy, dette virker mer som en bortvridning på tiltalebenken.

Er dere virkelig slik? Skal ha antall, tid og sted fra partneres tidligere liv? Med all respekt, slike forhold kan jo ikke være til å holde ut i.

Bare spørsmålet 'hvor mange?' burde få det til å ringe en bjelle om at svaret kommer til å bli brukt mot vedkommende... på nytt og på nytt og på nytt...

Gjest har det som deg

Løy og løy, dette virker mer som en bortvridning på tiltalebenken.

Er dere virkelig slik? Skal ha antall, tid og sted fra partneres tidligere liv? Med all respekt, slike forhold kan jo ikke være til å holde ut i.

Bare spørsmålet 'hvor mange?' burde få det til å ringe en bjelle om at svaret kommer til å bli brukt mot vedkommende... på nytt og på nytt og på nytt...

Jeg ser poenget ditt. Men hvis det var meg som var blitt utspurt om antall tidligere partnere, hadde jeg enten sagt sannheten, eller sagt: "Jeg vil ikke snakke om det." Ingen grunn til å lyve.

Gjest Elextra

Mange av oss kunne nok funnet på lignende hvite løgner om det var ønskelig at vi skulle brette ut vår seksuelle fortid.

Kanskje er dette bare et symptom på at du ikke stoler på ham, men som enkeltstående tilfelle synes jeg du blåser det urimelig mye opp.

Annonse

Clue1365380406

Men hvorfor i alle verden skulle han utelukke denne ene da? Det måtte jo være fordi det var noe spesielt med denne ene.

Jeg tror at om man førstes kan lyve om en ting og gjør det så gjelder nok uærligheten ikke bare på det området.

Det betyr ikke at denne personen er generelt uærlig og ikke til å stole på, eller er troende til å finne på alt mulig rart.

Om det nå var noe spesielt med denne personen for ti år siden, hvilken betydning har det NÅ??

Jeg ser poenget ditt. Men hvis det var meg som var blitt utspurt om antall tidligere partnere, hadde jeg enten sagt sannheten, eller sagt: "Jeg vil ikke snakke om det." Ingen grunn til å lyve.

Jeg synes ikke dette sorterer under løgn, men et aspekt av å lage husfred...

"Jeg ble urimelig sjalu og ba om å få vite alt om hvem han hadde vært sammen med tidligere. Han fortalte og jeg trodde han var ærlig."

Det kan jo hende at han ikke hadde "underslått" denne ene, hvis han hadde fortalt om fortiden sin litt mer frivillig, ikke fordi du ba om (eller nærmest forlangte) å få vite alt?

En situasjon der den ene er sjalu og småpresser den andre til å utlevere fortiden sin, er noe annet enn en fortrolig samtale der man kommer med betroelser. Hadde det vært i den sistnevnte situasjonen han pyntet litt på virkeligheten, synes jeg du hadde hatt større grunn til å lure på hvorfor han ikke fortalte alt.

Slik det skjedde i deres tilfelle, synes jeg du skal være glad til at det ikke var større forskjell mellom hans "tilståelse" og virkeligheten.

Gjest har det som deg

Jeg synes ikke dette sorterer under løgn, men et aspekt av å lage husfred...

Sånne ting blir uansett oppdaget på et eller annet tidspunkt. Det hadde nok ikke vært noe problem om han hadde sagt sannheten fra begynnelsen av. Dèt ville skapt husfred.

Jesus maria, det er altså snakk om at mannen var i seng med et kvinnfolk for 10-12-15 år siden og at du er fortvilt fordi han ikke har fortalt deg om det.

Dette skjønner jeg ingenting av. Hvorfor i all verden driver du og kartlegger noe så dumt? Og hvori ligger katastrofen over at en voksen mann har hatt sex med noen før dere møttes?

Er så enig med deg, dette er galskap. Fatter og begriper ikke at noen orker å leve sammen med slike, som lager problemer av noe som skjedde for over ti år siden.

I tillegg er det noen her som kaller han løgner. Akkkurat som om disse selv ikke tar en liten hvit løgn av og til.

Annonse

Det er jo ikke det som er problemet her, problemet er jo at hun ikke liker at han lyver om det.

Hvis hun går fullstendig bananas fordi han har en fortid, så er det neiggu ikke rart om han holder det for seg sjøl. De fleste har jo en seksuell fortid når de innleder et nytt forhold?

Sånne ting blir uansett oppdaget på et eller annet tidspunkt. Det hadde nok ikke vært noe problem om han hadde sagt sannheten fra begynnelsen av. Dèt ville skapt husfred.

'Sånne ting blir uansett oppdaget på et eller annet tidspunkt.

Ja, jøss. Litt av en kioskvelter at fyren hadde seg for 10-15 år siden.

Er så enig med deg, dette er galskap. Fatter og begriper ikke at noen orker å leve sammen med slike, som lager problemer av noe som skjedde for over ti år siden.

I tillegg er det noen her som kaller han løgner. Akkkurat som om disse selv ikke tar en liten hvit løgn av og til.

Galskap er ordet.

Gjest klunken

'Sånne ting blir uansett oppdaget på et eller annet tidspunkt.

Ja, jøss. Litt av en kioskvelter at fyren hadde seg for 10-15 år siden.

Poenget er da at han løy midt opp i ansiktet på henne. Hvis det var så viktig å lyve om denne ene dama var det sikkert en grunn. OG han er faktisk en lyver da, han har ikke noe mot å lyve.

Bevisst fortielse er vel også en slags løgn?

Kan man godt si.

Men du ærligheten selv... det er ikke rart at folk ikke har lyst å legge fram inngående og detaljert rapport over livets krinkelkroker når det skal veldig lite til å for å forstå at det blir brukt mot en. Hva blir det neste hvis disse damene får svaret... hva het hun? var det bra? gikk det for deg? tok du henne forfra? enn bakfra? kom hun? mange ganger? hadde hun finere pupper enn meg? etc.etc.

Poenget er da at han løy midt opp i ansiktet på henne. Hvis det var så viktig å lyve om denne ene dama var det sikkert en grunn. OG han er faktisk en lyver da, han har ikke noe mot å lyve.

Dersom fyren hadde sluppet å sittet på tiltalebenken uten advokat, hadde dette aldri blitt en SAK som nærmest truer med å velte forholdet 10-15 år etter.

Jeg må bare si som mrxx: Dette er galskap.

Gjest klunken

Kan man godt si.

Men du ærligheten selv... det er ikke rart at folk ikke har lyst å legge fram inngående og detaljert rapport over livets krinkelkroker når det skal veldig lite til å for å forstå at det blir brukt mot en. Hva blir det neste hvis disse damene får svaret... hva het hun? var det bra? gikk det for deg? tok du henne forfra? enn bakfra? kom hun? mange ganger? hadde hun finere pupper enn meg? etc.etc.

hallo! Poenget var jo at han løy, ikke at han har hatt sex med andre. Skjerp deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...