favn Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hvor i all verden har du det fra at jeg er "urban" og/eller "trendy"? Det hadde vært morsomt å vite. Forøvrig , nei - jeg har ingen problemer med homofili. Men heller ikke jeg har sansen for å se på to menn som kliner. Men da snur jeg meg bort, uten å føle behov for høylydt klaging eller å forkynne for andre at jeg synes det er ekkelt. "...................................." Du kan vel like så godt si at du snur deg bort når et par kliner. For du stiller deg vel ikke opp og glor på jente-gutt-klining heller? Sånn har i alle fall jeg det. På en ferie var jeg for øvrig vitne til et par som fullstendig usjenert blant folk, ja nærmest på utstilling, høylydt slafset og slafset på hverandre, to digre tunger som roterte rundt og rundt og rundt og fram og tilbake... rett og slett ekkelt. Da datteren min nokså høyt sa 'Se, de kliner!', smilte paret og intensiverte virksomheten. Uff, jeg mistet helt lysten på kyssing for en stund. 0 Siter
Grip Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Nei. Vi utsettes for en massiv og kontinuerlig strøm av heterofilske aktiviteter og lokkemidler fra alle kanter, så det er jammen meg greit at en 100% legal seksuell legning som homofili får blåst seg litt. For øvrig trodde jeg dere i Høyre var så dannet og liberale at homofili skulle være den naturligste sak i verden ;-) Det er selvsagt på alle måter en privatsak hva folk gjøre med hverandres kropper, så lenge det er frivillig. Denne frihet tilkommer også homser..naturligvis. Og mener homsene at en slik "holmenkolldag" er det rette virkemiddel i kamp for anerkjennelse og frihet, så for all del. Jeg er noe usikker på virkemiddelbruken her, men vil/kan ikke argumentere sterkt for eller imot. Og i Høire har vi lenge tatt i mot homser, om ikke med åpne armer (man passer seg jo), så i alle fall med aksept og inkludering. Bare se på Pikken Foss for eksempel. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Gjesp. Det er verre i New Orleans. Hele gata var full midt på blanke formiddagen midt i uka. De ble heller litt overrrasket når det var noe hetrogreier. Til og med strippersken var mann så jeg til slutt. En litt beruset svenske gikk bananas, siden han hadde stappet dollaresedler i trusa til "dama", han skulle ha igjen penga! :) De var det morsomste av alt, de eier ikke humor disse svenskene. 0 Siter
favn Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Det er selvsagt på alle måter en privatsak hva folk gjøre med hverandres kropper, så lenge det er frivillig. Denne frihet tilkommer også homser..naturligvis. Og mener homsene at en slik "holmenkolldag" er det rette virkemiddel i kamp for anerkjennelse og frihet, så for all del. Jeg er noe usikker på virkemiddelbruken her, men vil/kan ikke argumentere sterkt for eller imot. Og i Høire har vi lenge tatt i mot homser, om ikke med åpne armer (man passer seg jo), så i alle fall med aksept og inkludering. Bare se på Pikken Foss for eksempel. Når det gjelder homseparader og den slags, oppfatter jeg dem med mange bunner, doble og mulig triple for den saks skyld... Få er feks så flinke til selvironi som homsene, ta'n helt ut med homofakter, transegeskjefter og den slags. Jeg ser på paradene som en slags 'åja, dere trodde dere gjorde narr av oss, men nå skal vi vise dere _skikkelige_ homofakter!!' Dessuten er tog en fin og fredelig metode i demokratiet for alle (marginale) grupper som vil markere seg og sin sak. Men du, her kan du lese at CIH har danset fugledansen i full offentlighet. Det er jo grovere enn grovt, og mannen burde på dette grunnlaget promte vært fratatt uttalelsesrett om _andres_ festligheter http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281863 :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Du kan vel like så godt si at du snur deg bort når et par kliner. For du stiller deg vel ikke opp og glor på jente-gutt-klining heller? Sånn har i alle fall jeg det. På en ferie var jeg for øvrig vitne til et par som fullstendig usjenert blant folk, ja nærmest på utstilling, høylydt slafset og slafset på hverandre, to digre tunger som roterte rundt og rundt og rundt og fram og tilbake... rett og slett ekkelt. Da datteren min nokså høyt sa 'Se, de kliner!', smilte paret og intensiverte virksomheten. Uff, jeg mistet helt lysten på kyssing for en stund. Sant nok - klining er en privat aktivitet jeg ikke er interessert i å bli vitne til. "...................................." 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hva gjør vel det? Kjempeflott når minoriteter får komme "fram i lyset". Det er sikkert kjempefint for homsene å for en gangs skyld føle seg like synlige som majoriteten. Som døv, stortrives jeg når vi er maaaange døve samlet på ulike arrangementer. Helt hærlig å kjenne på følelsen av å være i "flertall" :-) Ang homseparader osv, gjør det meg personlig ingenting. Jeg er allikevel en smule bekymret for at folk som har negative oppfatninger av homofile, kan få forsterket disse holdningene. Selv tror jeg neppe jeg ville detatt i homseparade om jeg var homofil... 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Blir du engsetlig for at de skal komme å klype deg i pompen?;-) Nei, jeg synes ikke det er for mye "homsefokus".. Gøy at det er liv og morro i Oslo. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Når det gjelder homseparader og den slags, oppfatter jeg dem med mange bunner, doble og mulig triple for den saks skyld... Få er feks så flinke til selvironi som homsene, ta'n helt ut med homofakter, transegeskjefter og den slags. Jeg ser på paradene som en slags 'åja, dere trodde dere gjorde narr av oss, men nå skal vi vise dere _skikkelige_ homofakter!!' Dessuten er tog en fin og fredelig metode i demokratiet for alle (marginale) grupper som vil markere seg og sin sak. Men du, her kan du lese at CIH har danset fugledansen i full offentlighet. Det er jo grovere enn grovt, og mannen burde på dette grunnlaget promte vært fratatt uttalelsesrett om _andres_ festligheter http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281863 :-) *LOL* :-) Javvist! Styggere blir det ikke! :-D 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hva gjør vel det? Kjempeflott når minoriteter får komme "fram i lyset". Det er sikkert kjempefint for homsene å for en gangs skyld føle seg like synlige som majoriteten. Som døv, stortrives jeg når vi er maaaange døve samlet på ulike arrangementer. Helt hærlig å kjenne på følelsen av å være i "flertall" :-) Ang homseparader osv, gjør det meg personlig ingenting. Jeg er allikevel en smule bekymret for at folk som har negative oppfatninger av homofile, kan få forsterket disse holdningene. Selv tror jeg neppe jeg ville detatt i homseparade om jeg var homofil... Fint at noen går i spissen og "rydder veien". Jeg ble lettet over at homser ikke var slik som den første jeg fikk mine følsomme uskyldige øyne på. Fyren er død, og godt er det. At han ikke ble låst inne er et under. De jeg har struffet senere har vært nesten seriøse :-) og helt uskadelige, svært hyggelige og gjestfri mot alle, mine partnere spesielt (kvinner dah). Men det føltes underlig at menn diskuterer mat, sminke og gardiner med kvinner, selv om man blir vant til det og. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Han er jo fantastisk, Carl Ivar, om dagen! Skyter fra hofta mot alt og alle - det er som om han har bestemt seg for å avslutte sin politiske karriere med et brak... Eller så sier det jo alt om hans kunnskapsnivå, når han sier at homofili "forherliges". Da avslører han jo at han tror at folk kan "lokkes" til å bli homofile fordi det fremstilles som så attraktivt. Og da viser han samtidig at han ikke vet at det er noe man ER ikke noe man velger... Makan. Mange sier det er en "motesak" og det er nok for enkelt. Jeg tror det fins flere homser enn de som vil komme fram, og at vi har alle grader av det. En har påstått at at alle kan bli homse som er psykisk egnet (svak? kontaktsøkende?) og treffer en homse med sterk nok personlighet, kanskje så mange som hver 5. mann. 0 Siter
Gjest enig med Grip Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=7781 Enig. Lei av å bli stemplet som intolerant tulling fordi jeg er heterofil. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Fint at noen går i spissen og "rydder veien". Jeg ble lettet over at homser ikke var slik som den første jeg fikk mine følsomme uskyldige øyne på. Fyren er død, og godt er det. At han ikke ble låst inne er et under. De jeg har struffet senere har vært nesten seriøse :-) og helt uskadelige, svært hyggelige og gjestfri mot alle, mine partnere spesielt (kvinner dah). Men det føltes underlig at menn diskuterer mat, sminke og gardiner med kvinner, selv om man blir vant til det og. Jeg kjenner flere homser og kun en av dem hadde passa til å gå i homsetog for å si det sånn ;-) "Homsehomsen" jeg kjenner er virkelig et studie verd og en skikkelig morsom fyr å kjenne! Hipp hurra for mangfoldet :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Nå er det bare å knipe sammen når du går i Oslo sentrum. Og det bør være stor valør på seddelen du finner liggende i gaten, før du tar sjansen på å bøye deg ned.....:-) *fnis* 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg kjenner flere homser og kun en av dem hadde passa til å gå i homsetog for å si det sånn ;-) "Homsehomsen" jeg kjenner er virkelig et studie verd og en skikkelig morsom fyr å kjenne! Hipp hurra for mangfoldet :-) Det fins få skruller, og heller ikke så mange "totale" eller "store", 95% er så usynlige at de er umulig å få øye på. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=7781 Enig. Lei av å bli stemplet som intolerant tulling fordi jeg er heterofil. Mindre kjent er at det fins en del hetrofobe. Homofile er heller ikke frie for fobier. 0 Siter
Gjest enig med Grip Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Ja, det gjelder å passe på. For øvrig tror jeg bestemt at jeg kommer til å holde meg i god avstand fra disse homsetogene. Det blir litt too much. (Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. Men det skjer heldigvis ytterst sporadisk) "Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. " Du er ikke alene Grip. Det er ikke deg det er noe feil med. Skikkelige mannfolk har aversjon mot perversiteter. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 "Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. " Du er ikke alene Grip. Det er ikke deg det er noe feil med. Skikkelige mannfolk har aversjon mot perversiteter. Jeg har hørt at det kommer av dere sånn heeelt på bunnen egentlig har litt lyst;-) De mest rabiate homofobene kan ofte ha både det ene og det andre gjemt i skapet, vet du..;-) 0 Siter
favn Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har hørt at det kommer av dere sånn heeelt på bunnen egentlig har litt lyst;-) De mest rabiate homofobene kan ofte ha både det ene og det andre gjemt i skapet, vet du..;-) *flire* 0 Siter
Gjest ramskall Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 "Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. " Du er ikke alene Grip. Det er ikke deg det er noe feil med. Skikkelige mannfolk har aversjon mot perversiteter. I arabiske land der det ikke så nøye. Marokkanske soldater har jeg sett kline offentlig en del ganger, og det er litt spesielt å se dem spasere hånd i hånd og se hverandre dypt i øyenene. I Egypt kan du oppleve som mann å bli sjekket opp av homsegutter på gata. Hvite gutter er visst snæks. 0 Siter
Gjest enig med Grip Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 I arabiske land der det ikke så nøye. Marokkanske soldater har jeg sett kline offentlig en del ganger, og det er litt spesielt å se dem spasere hånd i hånd og se hverandre dypt i øyenene. I Egypt kan du oppleve som mann å bli sjekket opp av homsegutter på gata. Hvite gutter er visst snæks. Løgnprat, ramskall. I fanatiske muslimske land følges Koranen til punkt og prikke. Det betyr absolutt nei til homsing. De skal i det minste har ros for sin aversjon mot homofili, men ikke for trakasseringen av homofile. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.