Gå til innhold

Litt vel mye homsefokus for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. "

Du er ikke alene Grip. Det er ikke deg det er noe feil med. Skikkelige mannfolk har aversjon mot perversiteter.

"Skikkelige mannfolk har aversjon mot perversiteter."

*Ler meg skakk*

Du, lillegutt - _skikkelige_ mannfolk tåler å se ting de ikke nødvendigvis føler for selv, uten å få aversjon. Å gå rundt og klage på homofile, og over at man blir kvalm av å se de kline etc., er et tegn på at man er en ganske så ynkelig, svak mann.

".................................."

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• Goliath

13

• Grip

8

• damedame

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest enig med Grip
Skrevet

Så kvinner skal heller ikke tale i forsamlingen?

Og for å bruke bibelens patriarkalske vinkling: man skal ikke ha sex med kvinnen (som om hun er et objekt) når hun menstruerer?

Ja, der finnes tusen eksempler på hva bibelen sier at man skal gjøre og ikke skal gjøre. Men, er det ikke lov til å tenke - og ikke minst FØLE - selv?

Hvorfor har bibelen mer gyldighet enn annet? Utelukkende pga din tro? Er din tro riktig?

Kan din tro være en smule avhengig av i hvilken kultur du er vokst opp i?

Think twice.

"Så kvinner skal heller ikke tale i forsamlingen ?"

Det der har ingenting med homomas eller islam å gjøre. Jeg var ikke ute etter å forsvare bibelen her. Det jeg skrev var svar på "juppjupp" sine spørsmål. Ellers er jeg helt enig med ateisten som kritiserte homofile kristne her på DOL for lang tid siden: Homofil levemåte kombinert med kristen tro er en selvmotsigelse !

"Ja, der finnes tusen eksempler på hva bibelen sier at man skal gjøre og ikke skal gjøre. "

Feil. I følge jødiske tolkning av GT finnes det 613 bud. NT er kun videreføring av dette, med mange gjentagelser. Visste du virkelig ikke bedre ?

"Men, er det ikke lov til å tenke - og ikke minst FØLE - selv?"

Ingen nekter deg å ha følelser og bruke egen kritiske vurdering. Feilen oppstår når du baserer dine valg på følelser, fordommer og kunnskapsmangel i stedet for fakta.

"Hvorfor har bibelen mer gyldighet enn annet?

Utelukkende pga din tro? Er din tro riktig?"

Hvorfor er dine motemeninger og fanatisme mer riktig ?

"Kan din tro være en smule avhengig av i hvilken kultur du er vokst opp i ?"

I så fall gjelder det deg også.

"Think twice. "

Ja, det burde du sannelig gjøre, damedame.

Skrevet

Nå er det bare å knipe sammen når du går i Oslo sentrum.

Og det bør være stor valør på seddelen du finner liggende i gaten, før du tar sjansen på å bøye deg ned.....:-)

Du skriver: "Nå er det bare å knipe sammen når du går i Oslo sentrum."

Og igjen er du igang med å spre fordommer.

Gjest enig med Grip
Skrevet

*Ler meg skakk*

Du, lillegutt - _skikkelige_ mannfolk tåler å se ting de ikke nødvendigvis føler for selv, uten å få aversjon. Å gå rundt og klage på homofile, og over at man blir kvalm av å se de kline etc., er et tegn på at man er en ganske så ynkelig, svak mann.

Dine meningsmotstandere finner nok deg mer ynkelig Prozac som må ty til perversiteter fordi du ikke er i stand til å finne deg et kvinnfolk.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Nja...en homse som påstår at hans/hennes seksuelle legning er mer normal enn heterofiles, er ikke helt på nett. Men hvorfor i hel.... skal alle være så "normale"?

"....................................."

Hehe.

Jeg er normal, men ganske provoserende hvis man ikke kjenner meg, sier mange.

Gjest MrPimmel
Skrevet

En skikkelig elendig rullet trompet-spliff er vel omtrent det mest nyttige man kan bruke det til, ja :-) (og gjør du det bra nok, så får du kanskje samme inspirasjonen som det forstyrrede individet som skriblet ned originalen også)

"..................................."

Det tynne, tette glatte papiret i en bibel var akkurat så tykt at en kollega kunne bruke det som avstandsstykke inne i et instrument under en membranfot. Mange så de små silikonerte papirbitene og etterhvert var det noen som så at det var bibelord på dem. Et par stykker lurte på hvorfor hun brukte bibelen, og det var fort å forklare. Det ble visst mange "shims" av en gammel bibel :) De kunne kjøpes og var laget av et keramisk materiale, men de var dyre, sprøe og nesten umulig å dele opp riktig.

Skrevet

Dine meningsmotstandere finner nok deg mer ynkelig Prozac som må ty til perversiteter fordi du ikke er i stand til å finne deg et kvinnfolk.

"Dine meningsmotstandere finner nok deg mer ynkelig Prozac som må ty til perversiteter fordi du ikke er i stand til å finne deg et kvinnfolk."

*LATTERBRØL*

Skrevet

Og det bør være stor valør på seddelen du finner liggende i gaten, før du tar sjansen på å bøye deg ned.....:-)

Hører du, Goliath? Nå driver du og sprer fordommer? For du spøkte vel ikke, gjorde du? :-)

"...................................."

Gjest MrPimmel
Skrevet

I et borettslag er det innpå 50% homser, og nesten alle bor i en blokk. Der er det mye homsefokus og vanvittig mye festing. Oslos svar på Sodoma og Gomorra. Vet ikke hvorfor det ble sånn, men de sier de tipset hverandre når noe var til salgs. De lo seg visst nesten i hjæl hver gang noen flytta pga homofobier :-)

I følge to radioprogram om "problemet".

Vet ikke hvor det er, men kanskje noen andre vet.

Gjest MrPimmel
Skrevet

"Dine meningsmotstandere finner nok deg mer ynkelig Prozac som må ty til perversiteter fordi du ikke er i stand til å finne deg et kvinnfolk."

*LATTERBRØL*

Det er da ikke noe å le av?

:-)

Skrevet

Det er da ikke noe å le av?

:-)

Jo :-)

Akkurat som rævve mi ler av det underutviklede intellektet til denne trollen, så ler kjeften min av hans vurderinger av meg :-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

*Ler meg skakk*

Jeg regner neg selv for å være temmelig fordomsfri, jeg reagerer ikke på noen former for avvik, da jeg anser det for å være personlige saker. Men innenfor anstendighetens grenser, overdrivelser kan være morsomt eller ubehagelig.

Og ikke minst må alle ta hensyn til at noen blir støtt, eller at barn ikke skal ha utidig påvirkning eller opplevelser de kan få men eller feil oppfatninger av.

Sjøl liker jeg ikke å se to mannfolk eller to kvinnfolk kline, og ikke hetroer heller, det blir for barnslig og er egentlig private handlinger. Hvis noen gjør det likevel, blir det bare å drite seg ut offentlig og det må de få lov til. Men da går jeg.

Vi har en norsk kultur og den vil jeg beholde. Prøver noen å undergrave den, må de tåle kritikk. At folk oppfører seg forutsigbart og etter visse regler er behagelig og beroligende. Til og med homser har kultur, og prøver ikke overføre den på hetrofile. Noen har en ganske spesiell adferd som ikke alle utenfor miljøet kan like eller akseptere, og det vet de fleste.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jo :-)

Akkurat som rævve mi ler av det underutviklede intellektet til denne trollen, så ler kjeften min av hans vurderinger av meg :-)

Kvinnfolk vokser på trær har jeg funnet ut.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Du skriver: "Nå er det bare å knipe sammen når du går i Oslo sentrum."

Og igjen er du igang med å spre fordommer.

Noen eier ikke humor, men ytrer bare enspora bombastiske og firkanta anklager dagen lang.

Ikke du da, men alle andre.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hvis du er overbevist om at enhver homse er interessert i å kaste seg over deg om du bøyer deg framover, overvurderer du sannsynligvis din egen seksuelle tiltrekningskraft :)

Skrevet

*Ler meg skakk*

Å joda, skikkelig mannfolk knuller heller bikkjer og lik framfor andre mannfolk. Å få homseklining opp er følgelig ubehagelig.

Skrevet

Å joda, skikkelig mannfolk knuller heller bikkjer og lik framfor andre mannfolk. Å få homseklining opp er følgelig ubehagelig.

Din sammenligning av homser og knulling av hunder og lik er litt mer komisk enn tragisk.

Jo, det er ynkelig, svakt og pysete å gå rundt å ikke tåle å se ting man ikke liker. Sveklinger, kaller jeg slike.

"......................................"

Skrevet

Kvinnfolk vokser på trær har jeg funnet ut.

De gjør det, og de er overalt. Det kryr av dem :-)

"....................................."

Gjest Aimabel
Skrevet

Det var et innlegg Dagbladet, fredag tror jeg det var. Husker ikke navnet, men det var en homse som kritiserte artikklen med bilder av mannlige a, b, og c kjendiser ikledd kvinneklær. Dette gjorde de for å støtte homofile. Som mannen kommenterte er ikke homofile og transvesitter en og samme sak. Han mente dette satte han og andre homofile i dårlig lys.

Når det gjelder artikkelen om Carl I Hagen sitt syn på saken, så forsto jeg det som om han har misforstått helt. - "Skjønner ikke hvorfor man skal feire at man er homo", sa Hagen. Tror nok de heller feirer at de endelig kan stå frem med sin legning. Men antrekkene deres kan nok provosere folk som Hagen.

Skrevet

Din sammenligning av homser og knulling av hunder og lik er litt mer komisk enn tragisk.

Jo, det er ynkelig, svakt og pysete å gå rundt å ikke tåle å se ting man ikke liker. Sveklinger, kaller jeg slike.

"......................................"

Er du hetrofil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...