Tullerull Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Jeg er gravid i uke 21 og de siste dagene har jeg hatt vondt nederest i magen 2-3 ganger om dagen. Husker jeg hadde det de to siste månedene i mitt første svangerskap, og da hadde jeg avflatet livmorhals 4 uker før termin. Er redd disse smertene jeg har nå påvirker livmorhalsen (som er litt kort fra før), men det er vanskelig å kjenne om det er vonde kynnere eller bare luftsmerter. de blir noe bedre når jeg beveger meg eller går på toalettet, og kommer oftest når jeg sitter. Jeg er sykemeldt pga. kynnere og disse kynnerene gjør jo magen hard. Det gjør ikke disse smertene. Magen blir liksom bare hard helt nederst, midt mellom navlen og skambenet.Smertene kan beskrives som en strammende følelse. Jeg er så redd nå for at noe er "på gang" allerede. jeg har mistet sent tidligere. Kan ellers nevne at morkaken ligger helt nede ved indre mormunn og at jeg har hatt en liten blødning i forbindelse med dette. Hva synes du jeg skal gjøre? Er så engstelig. Og hvis det viser seg at noe er skjedd med livmorhalsen, er det noe som kan gjøres da? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18910-litt-vondt-i-magen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Det er klart at kynnere kan man ha, men de skal ikke være smertefulle i uke 21, noe du er smertelig klar over. Hvis du kjenner at smertene kommer utenom sammentrekningene/kynnerne, er det ikke sikkert at smertene kommer fra livmoren. Det kan tenkes at det kommer fra urinblæren. Kanskje har du en urinveisinfeksjon. Du bør uansett få din lege til å vurdere deg. For sikkerhetsskyld bør en spesialist vurdere livmorhalsen din, for å sjekke om den blir påvirket av kynnerne dine. Når du allerede er sykemeldt p.g.a. kynnere, er det allerede noen som har tatt dette på alvor. Man bør fortsette å være litt på vakt og være tidlig ute med tiltak hvis de blir så kraftige at de har effekt på livmorhalsen. Når morkaken ligger så lavt, og du allerede har hatt en liten blødning, må man heller ikke utelukke at smertene kan komme derfra. Jeg vil uansett anbefale deg å ta kontakt med din lege/jordmor så du blir vurdert ut i fra det du forteller meg nå. Jeg synes ikke du engste deg for mye over dette. Smerter som kommer og går er ikke så uvanlig. Det er først når det øker i omfang og styrke at det kan være fare på ferde. Uansett bør man være på vakt i.o.m. at forholdene tilsier en viss forsiktighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18910-litt-vondt-i-magen/#findComment-84124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.