Gå til innhold

Betale for mye skatt for å spare

Anbefalte innlegg

Gjest trallallalla
Skrevet

Er det en smart måte å spare på?

Sikkert kjekt å få igjen mangemange tusen til sommeren, men hvordan er det med renta?????

Skrevet

Det er smart hvis du betaler mye ekstra på slutten av året.

Da får du full rente på et beløp du bare har hatt utestående i seks måneder.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har pleid å gjøre det, fordi det er så hyggelig å få penger før ferien. Men ulempen er at du ikke får rentene.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Jeg har pleid å gjøre det, fordi det er så hyggelig å få penger før ferien. Men ulempen er at du ikke får rentene.

bedre rente hos futen enn i banken?

Gjest Aimabel
Skrevet

bedre rente hos futen enn i banken?

Nei, nå mente jeg at futen ikke skulle tjene på at jeg sparte hos dem.

Gjest trallallalla
Skrevet

Det er smart hvis du betaler mye ekstra på slutten av året.

Da får du full rente på et beløp du bare har hatt utestående i seks måneder.

Hvilken rente er det?

Gjest lille rosinen
Skrevet

Man får jo rentene da...? Men antagelig ikke noe spesielt bra rente riktignok...

Gjest Wiggum
Skrevet

Hvilken rente er det?

3,1%.

Adskillig mer enn du får i banken - spesielt når man tar hensyn til at renteinntekten er skattefri (og at du slipper eventuell formuesskatt)!

Gjest hvordan gjør man det da?
Skrevet

Hvordan går man fram for å betale ekstra skatt da, dersom man er fast ansatt et sted? Ber man lønningskontoret om å trekke så og så mye mer en måned?

Skrevet

Rente får du da. Mye bedre rente enn i noen bank til og med faktisk.

Skrevet

Hvordan går man fram for å betale ekstra skatt da, dersom man er fast ansatt et sted? Ber man lønningskontoret om å trekke så og så mye mer en måned?

Jepp. Du kan alltid be om å trekke mer i skatt, men for å trekke mindre må du få nytt skattekort.

Be de trekke en ekstra tusenlapp i mnd f,eks, hvis du klarer deg. ;)

Skrevet

Man kan enten be ligningskontoret om nytt skattekort med høyere trekk, eller be arbeidsgiver trekke et fast ekstra-beløp (Det har jeg gjort - veldig greit, og veldig greit å "oppheve" når det gjøres sånn - slipper å få nytt skattekort liksom)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...