Gå til innhold

Sa legen min feil? Litt skremmende...

Anbefalte innlegg

Gjest Silja19år

Kan Diane p-piller brukes alene som prevensjon? Fikk disse skrevet ut av legen min, men i felleskatalogen står det at disse pillene ikke bør brukes som prevensjon alene... Kan ikke spørre legen min nå, for han er på ferie. Syntes dette er litt skremmende, noen som vet mer enn meg her, og som vet når Diane pillene begynner å virke? Det sa nemlig heller ikke legen min noe om....

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189189-sa-legen-min-feil-litt-skremmende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cherise

Mener bestemt at de fungerer som prevensjon alene. Men vet de er annerledes enn en del andre merker. Hjelper bl. a. mot kviser og problemer med huden. De er sterkere enn vanlige p-piller og anbefales ikke brukt hvis man ikke har behov for dem av andre grunner enn prevensjon.

Vil tro de har effekt etter 14 dager, som andre p-piller. Men dette må du sjekke i pakningsvedlegget.

De fungerer nok alene som prevensjon mot graviditet, men ikke mot andre uhumskheter...mulig det er det som menes:)

En stund siden jeg gikk på p-piller selv, men synes å huske at de "virker" etter ca uker...

Forventes det at prevensjon skal fungere mot "andre uhumskheter", da?

Det er vel ingen p-piller som virker preventivt mot noe annet enn graviditet. Eller hva mener du?

Prevensjon= beskyttelse mot graviditet.

Forventes det at prevensjon skal fungere mot "andre uhumskheter", da?

Det er vel ingen p-piller som virker preventivt mot noe annet enn graviditet. Eller hva mener du?

Prevensjon= beskyttelse mot graviditet.

Jo, faktisk, akkurat Diane virker veldig godt mot kviser visstnok.

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest Silja19år

Jeg har brukt Diane i 6år og er foreløbig ikke blitt med barn

Hehe, det taler vel for seg selv... Har nå begynt på dem, men jeg lurer på en ting. Legen min er fortsatt på ferie, så jeg tenker kanskje du kan hjelpe meg du som har brukt dem selv:

Når man er ferdig med ett brett, skal man da vente i syv dager før man begynner på det neste brettet, eller venter man til første mens-dag? (Jeg tenker da på at syklusen min pleier være et par dager ustabil her).

Er det syv dager etter siste brett uansett, eller er det første mens-dag man begynner på det neste brettet?

Mvh

Gjest Silja19år

Ja, de fungerer alene som prevensjon. Har brukt dem selv i ca 5 år.

Hehe, da stoler jeg på det! Har nå begynt på dem, men jeg lurer på en ting. Legen min er fortsatt på ferie, så jeg tenker kanskje du kan hjelpe meg du som har brukt dem selv:

Når man er ferdig med ett brett, skal man da vente i syv dager før man begynner på det neste brettet, eller venter man til første mens-dag? (Jeg tenker da på at syklusen min pleier være et par dager ustabil her). Er det syv dager etter siste brett uansett, eller er det første mens-dag man begynner på det neste brettet?

Mvh

Hehe, det taler vel for seg selv... Har nå begynt på dem, men jeg lurer på en ting. Legen min er fortsatt på ferie, så jeg tenker kanskje du kan hjelpe meg du som har brukt dem selv:

Når man er ferdig med ett brett, skal man da vente i syv dager før man begynner på det neste brettet, eller venter man til første mens-dag? (Jeg tenker da på at syklusen min pleier være et par dager ustabil her).

Er det syv dager etter siste brett uansett, eller er det første mens-dag man begynner på det neste brettet?

Mvh

Du skal alltid ha 7 dager opphold. Ellers gir ikke pillene sikkerhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...