emin Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg er ei jente på snart 24 som begynner å bli rimelig desperat nå. Saken er den at jeg har prøvd flere hormonelle prevensjonsmidler, men det ser ikke ut til at jeg tåler noen av dem. Det som går igjen er blødningsforstyrrelser, hodepine, kvalme, vektøkning, kviser og ikke minst: Jeg blir en helt vill hormonbombe, og dette går dessverre utover mann og barn. Jeg føler rett og slett ikke at jeg er meg selv. Det jeg har prøvd tidligere er Trinordiol kombinasjonspille, hormonspiral, p-plaster og Cerazette minipille, og jeg reagerer likedan på alt. Begynner å bli rimelig fortvila nå... Lurer derfor på om det er noen vits i å prøve vanlige minipiller, eller om det bare er bortkastede penger og jeg kan forvente de samme problemene? Eller må jeg bare ligge unna alt med hormoner? Da står jeg igjen med kobberspiral (jeg blør kraftig når jeg ikke bruker hormonprevensjon), pessar (ikke aktuelt) og kondom (absolutt ikke aktuelt). Jeg har planer om å sterilisere meg etter nestemann, men det blir nok et par år til og jeg må uansett fylle 25 først. Håper noen har et godt råd. *sukker* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189199-rimelig-frustrert-og-irritert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Minipillen inneholder jo bare ett av de to hormonene som er i vanlige p-piller. Så kanskje det funker bedre. Et annet alternativ du ikke har prøvd er p-implantat, men det er kanskje for likt andre hormonelle prevensjonsmidler. Det finnes vel også måleapparater man kan bruke, som sier om man har trygge eller utrygge perioder. Om man bruker disse, og har sex uten prevensjon i trygge perioder, og så enten avstår fra å ha sex, evt. bruker kondom (hvorfor så uaktuelt?) i utrygge perioder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189199-rimelig-frustrert-og-irritert/#findComment-1303756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emin Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Minipillen inneholder jo bare ett av de to hormonene som er i vanlige p-piller. Så kanskje det funker bedre. Et annet alternativ du ikke har prøvd er p-implantat, men det er kanskje for likt andre hormonelle prevensjonsmidler. Det finnes vel også måleapparater man kan bruke, som sier om man har trygge eller utrygge perioder. Om man bruker disse, og har sex uten prevensjon i trygge perioder, og så enten avstår fra å ha sex, evt. bruker kondom (hvorfor så uaktuelt?) i utrygge perioder. Mannen steiler bare jeg nevner ordet kondom. P-staven (implantat) og minipiller inneholder jo egentlig det samme som den minipilla jeg bruker nå som har større hormonmengde (Cerazette). Eneste forskjellen på Cerazette og vanlige minipiller er mengden hormoner. Tror kanskje jeg skal prøve vanlige minipiller for å ha det prøvd liksom, og så evt. prøve kobberspiral. Vurderer også å prøve Persona, som er en av disse monitorene. Takk for svar! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189199-rimelig-frustrert-og-irritert/#findComment-1303859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.