Gjest ser oprah tv3+ Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Helt uforståelig. Hvordan kan noen drepe barn? Sier det bare klikk i hjernen? 0 Siter
Sør Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det er vel like mange årsaker som det er drap? Noen er psykotiske, andre er onde, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det skal nok veldig mye til, mer enn "bare" en psykose. Ulevelelig livssituasjon, økonomi, lite mentale ressurser, ensomhet, pluss kraftig mental forstyrrelse. Kanskje sadistisk personligehtsforstyrrelse.. Ren ondskap tror jeg ikke på. 0 Siter
Sør Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det skal nok veldig mye til, mer enn "bare" en psykose. Ulevelelig livssituasjon, økonomi, lite mentale ressurser, ensomhet, pluss kraftig mental forstyrrelse. Kanskje sadistisk personligehtsforstyrrelse.. Ren ondskap tror jeg ikke på. En psykose kan jo nettopp være hva-som-helst. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 En psykose kan jo nettopp være hva-som-helst. Med vennlig hilsen En psykose er ikke hva-som-helst... Mange faktorer kan utløse en psykose, for noen skal det "lite" til og for andre skal det mer til, objektivt sett. Men jeg tror det skal være noen tilleggsbelastninger til stede for at noen blir i stand til å drepe sitt eget barn. Uten at jeg vet det sikkert, er ikke utdannet i dette.. 0 Siter
Sør Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 En psykose er ikke hva-som-helst... Mange faktorer kan utløse en psykose, for noen skal det "lite" til og for andre skal det mer til, objektivt sett. Men jeg tror det skal være noen tilleggsbelastninger til stede for at noen blir i stand til å drepe sitt eget barn. Uten at jeg vet det sikkert, er ikke utdannet i dette.. Hei, Det skal kanskje mye eller lite til for å utløse psykosen, men poenget var mer at når man først er psykotisk så er man psykotisk, og da kan man ofte tro/gjøre nærmest hva-som-helst. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest vrooooom Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Hei, Det skal kanskje mye eller lite til for å utløse psykosen, men poenget var mer at når man først er psykotisk så er man psykotisk, og da kan man ofte tro/gjøre nærmest hva-som-helst. Med vennlig hilsen Jamen, det er forskjell på psykoser da... Det er ikke enten-eller.. 0 Siter
Sør Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Jamen, det er forskjell på psykoser da... Det er ikke enten-eller.. Hei, Enig. Med vennlig hilsen 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Svært, svært, svært alvorlig fødselsdepresjon kan få en kvinne til å ta livet av sitt eget barn. (må ikke missforstås med babyblues, eller det å ikke føle seg lykkelig etter å ha født) men jeg tror det er oftere at kvinnene ønsker å gi barnet bort eller tar livet av seg selv, en at de kun tar livet av ungen. Har lest om en bok om en kvinne som fikk fødseslsdepresjon og prøve å ta livet sitt og unges, siden ingen trodde henne når hun forklare hvor vondt hun hadde det inni seg, så hun ingen annen utveig. Enda hun skjøt seg i hjertet overlevde hun mirakleløst og ble firsk fra depresjonen og må leve med å vite at hun tok livet av et annet menneske, sitt eget menneske. (boken er en biografi og heter jeg drepe mitt barn) Fedre som deper barn, eller mødre som deper (så lang tid etter fødselen at det ikke kan skyldes fødselsdepresjon) har nok store psykiske problemer, hadde man visst hvilke helt nøyaktig så hadde ikke slike katastofer skjedd. Jeg tror feilen ligger 100% i drapsmannen, ikke at barna er usedvanlige umulige å hanskes med. Dette er et grusomt tema, men intresant å lese om. Man kan nok aldri forstå disse personene helt. 0 Siter
org Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Uff, grufullt tema! Jeg tror ikke normale mennesker klarer å sette seg inn i så syke sinn at vi kan forstå... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.