Gå til innhold

Når noen ikke ser deg i øynene

Anbefalte innlegg

Gjest hemlighetenvår

I går flørte og kyssa vi, og i dag traff vi hverandre igjen tilfeldigvis gjennom felles venner. Han så nesten ikke på meg en gang. Prøvde å møte blikket hans for å minne han på hemligheten vår, men han så aldri på meg.

Lurer på om det var fordi han var skamfull og angra, fordi han er sjenert eller flau, eller om det rett og slett er fordi han ikke syns det var så spesielt i går (eller vil jeg skal tro det var det). Hva tror dere?

Ps. det var ingen date vi var på, og ingen av oss var fulle. Vi var venner som hang sammen, når det plutselig ble litt mer intimt. Det er heller ikke første gang slik skjer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189252-n%C3%A5r-noen-ikke-ser-deg-i-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hemlighetenvår

Helt umulig å si hvorfor dette skjedde uten å kjenne ham bedre. Det kan være alle alternativene du nevnte. Regner med du må ha en magefølelse?

Magefølelsen sier at han angrer på det som skjedde og at han prøver å understreke at det ikke var noe viktig med å ikke vise meg noen oppmerksomhet i dag.

Han har sagt til meg før at han ikke er interessert i fast forhold, men har sendt forrvirrende signaler i det siste. Dessuten var han veldig søt når dette skjedde i går, og også edru (det hender mest i fylla). Så jeg hadde lyst til å tro at han kanskje hadde ombestemt seg.

Men han er en generelt forvirrende, mystisk type, og jeg hadde ikke blitt overrasket om han ble litt flau over å ha vist litt følelser edru også. Er en stund siden sist nemlig, og han har litt tøff-type imaget. For hva om han plutselig har innsett at det var hyggeligere enn han hadde lyst at det skulle være...?

Magefølelsen sier at han angrer på det som skjedde og at han prøver å understreke at det ikke var noe viktig med å ikke vise meg noen oppmerksomhet i dag.

Han har sagt til meg før at han ikke er interessert i fast forhold, men har sendt forrvirrende signaler i det siste. Dessuten var han veldig søt når dette skjedde i går, og også edru (det hender mest i fylla). Så jeg hadde lyst til å tro at han kanskje hadde ombestemt seg.

Men han er en generelt forvirrende, mystisk type, og jeg hadde ikke blitt overrasket om han ble litt flau over å ha vist litt følelser edru også. Er en stund siden sist nemlig, og han har litt tøff-type imaget. For hva om han plutselig har innsett at det var hyggeligere enn han hadde lyst at det skulle være...?

Det er bare en måte å finne ut av hva han vil: SPØR HAM! Vær ærlig og si: "Jeg synes det var veldig fint å kysse deg, og jeg oppfattet at du også likte det. I og med at vi bare er venner blir jeg usikker på hva som skjer når vi ikke kommuniserer om det i etterkant. Derfor lurer jeg på hva du tenker om det?"

Jeg vet at du kanskje tenker at hvis du ikke gjør noe med det, ikke konfronterer ham - så er det en sjanse for at interessen hans kan vekkes for deg (Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt slik selv). Men som en annen doler rådet meg til: det er bedre å bli respektert enn likt - eller hva du tror må til for at han skal like deg. For din egen selvrespekt sin skyld: snakk med ham! Vis ham at du er en person som har rett til å vite, og at du ikke aksepterer at noen "leker med deg" på den måten. Da vil du vise ham hvem du egentlig er og hva du føler, og han kan formidle om han liker deg eller ikke.

Jeg har vært oppe i nøyaktig samme situasjon selv, og jeg konfronterte ham. Han sa han ikke var interessert i noe forhold. Trist, selvfølgelig, men følelsen jeg sitter med nå er hundre ganger bedre enn da jeg gikk rundt i uvisshet!

Lykke til!

Gjest Elextra

Minner meg om da jeg var 15-16 år og råklinte med gutter på fest, som jeg ikke turte å se i øynene etterpå. Grunnen til det var jo at jeg var så sjenert, egentlig ønsket jeg jo ofte å fortsette kliningen eller i det minste tørre å se fyren i øynene.

Men nå regner jeg med dere er litt mer voksne og erfarne. Alle mulighetene du skisserer er mulig, du må lese av kroppsspråket og evt. snakke med ham.

restlessgirl

Kanskje han rett og slett er litt usikker på hva han vil, er vel lov det?

Mitt råd er å gi han litt tid, se hva som skjer, eventuelt sende han en hyggelig sms eller noe sånt foreløpig, bare for å holde litt kontakten liksom + se hvordan/om han svarer.

Min erfaring er at om du pusher på når noen er usikre får du gjerne et nei (ang. interresert i forhold...), men om du gir personen litt tid kan det hende ting endrer seg...

Du skriver at han er en litt 'tøff' type, - kanskje er det slik at han føler at han har 'utlevert' seg litt for mye (vist følelser i edru tilstand), og derfor trenger å trekke seg litt unna akkurat nå, roe det litt ned, slik at han ikke føler at han gir deg for store forventninger foreløpig, + at han får litt tid til å tenke seg litt om...

Slik var det med kjæresten min og meg før vi ble sammen, masse fram og tilbake, ganske lenge.

Men selfølgelig, skjer dette gang på gang på gang på må du konfrontere han med det tilslutt, ellers blir man jo gjerne litt småsprø etter en stund...;)

Annonse

Gjest hemlighetenvår

Traff han igjen i går med felles venner. Da møtte blikket hans mitt flere ganger. Vi tok følge hjem, og fortsatte flørten og småkyssinga da. Prøvde å snakke litt med han, men han var ikke interessert i noen seriøs diskusjon, og gav tydelig uttrykk for at han heller ville ligge med meg.

Prøvde å forklare at jeg ikke vil involvere meg dypere, om han bare leker med meg. Vi er tross alt omgangsvenner, og må omgås ved senere anledning. Han nektet fortsatt å snakke, så jeg gikk hjem.

Litt lei meg i dag. Hade håpet han skulle si han var interessert i meg også. Må vel bare innse det kun er spenningen snart. Burde ha gjort det for lenge siden. Snufs.

Vi er 25 forresten..

Traff han igjen i går med felles venner. Da møtte blikket hans mitt flere ganger. Vi tok følge hjem, og fortsatte flørten og småkyssinga da. Prøvde å snakke litt med han, men han var ikke interessert i noen seriøs diskusjon, og gav tydelig uttrykk for at han heller ville ligge med meg.

Prøvde å forklare at jeg ikke vil involvere meg dypere, om han bare leker med meg. Vi er tross alt omgangsvenner, og må omgås ved senere anledning. Han nektet fortsatt å snakke, så jeg gikk hjem.

Litt lei meg i dag. Hade håpet han skulle si han var interessert i meg også. Må vel bare innse det kun er spenningen snart. Burde ha gjort det for lenge siden. Snufs.

Vi er 25 forresten..

Kjedelig.... Han virker enten uinteressert eller umoden, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...