Gjest lurulf Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Hvor lenge kan man forvente at et fryseskap skal vare? Jeg har et Miele kombinert frys/kjøl som var toppmodellen for åtte år siden. I dag oppdaget jeg at frysedelen er gåen mens kjøleskap-delen fortsatt er i orden. Jeg vet at garantien er på fem år, men hadde forventet at det skulle vare mye lenger enn åtte år! Fryseskapet var selvfølgelig helt fullt av grillmat som jeg nå ikke våger å spise. Irriterende!!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Jeg synes ditt har vart lenge jeg. Jeg har aldri hatt en kjøl/frys så lenge. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Miele er designet til å vare i 20 år. Klag! 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det kombiskapet vi nylig bytta ut fordi det ble for lite er 19 år gammelt. Funker fortsatt. Og det er _ikke_ Miele. 0 Siter
Gjest Nettopp Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Du kan jo alltids forsøke å klage, men reklamasjonsfristen gikk ut for tre år siden. 0 Siter
Gjest gladiol Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Syntes det var litt tidlig, men det hjelper nok ikke å klage etter så mange år. Vil tro det er stor sannsynlighet for at termostaten er ødelagt og den får du byttet for noen hundrelapper. 0 Siter
Gemini Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Tror innboforsikringen dekker tap av frysevarer i slike tilfeller. Sjekk i alle fall forsikringsvilkårene. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Miele er jo veldig bra og koster ekstra, så derfor hadde jeg også forventet at det skulle holde lenger. Ta en tlf til Miele og spør dem. Blir vinen varm? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg synes ditt har vart lenge jeg. Jeg har aldri hatt en kjøl/frys så lenge. Til å være av merket Miele så var det veldig kort levetid. Miele er laget til å vare mye lenger enn dette. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Miele er jo veldig bra og koster ekstra, så derfor hadde jeg også forventet at det skulle holde lenger. Ta en tlf til Miele og spør dem. Blir vinen varm? Nei, det går bra med vinen siden den ligger i kjøledelen som er i orden! Vinflasken får forresten god plass i en sidebag til en motorsykkel sammen med et pledd. Bare synd at sjåføren ikke kan smake 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Syntes det var litt tidlig, men det hjelper nok ikke å klage etter så mange år. Vil tro det er stor sannsynlighet for at termostaten er ødelagt og den får du byttet for noen hundrelapper. Takk for tipset om bytte av termostat! Det skal jeg undersøke nærmere. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Nei, det går bra med vinen siden den ligger i kjøledelen som er i orden! Vinflasken får forresten god plass i en sidebag til en motorsykkel sammen med et pledd. Bare synd at sjåføren ikke kan smake Men det er da mye annet sjåføren kan smake på da, som er minst like velsmakende og ikke minst spennende:-) 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Men det er da mye annet sjåføren kan smake på da, som er minst like velsmakende og ikke minst spennende:-) Høres ut som en god arbeidsfordeling 0 Siter
favn Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Syntes det var litt tidlig, men det hjelper nok ikke å klage etter så mange år. Vil tro det er stor sannsynlighet for at termostaten er ødelagt og den får du byttet for noen hundrelapper. Hm, bytte av termostat høres interessant ut. Vårt kombiskap er helt ok - bortsett fra at frysedelen (den er nede), gror den ekstremt over av is på no time. Er bytte av termostat en komplisert affære? Kan det gjøres på 'alle' skap, tror du? Jeg vet dessverre ikke hvilket merke det er, da det fysiske merket på døra har ramlet av eller noe... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Hm, bytte av termostat høres interessant ut. Vårt kombiskap er helt ok - bortsett fra at frysedelen (den er nede), gror den ekstremt over av is på no time. Er bytte av termostat en komplisert affære? Kan det gjøres på 'alle' skap, tror du? Jeg vet dessverre ikke hvilket merke det er, da det fysiske merket på døra har ramlet av eller noe... *blander meg inn* Termostaten på kombiskapet vårt gikk, og vi ventet i 14 dager før en reparatør hadde tid til å innfinne seg. Han tok ut et slags kort og satte inn et nytt, noen hundrelapper skiftet eier, og det hele var gjort på ca fem minutter. Både kjøle og frysedelen var affisert av termostatsvikten da. 0 Siter
favn Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 *blander meg inn* Termostaten på kombiskapet vårt gikk, og vi ventet i 14 dager før en reparatør hadde tid til å innfinne seg. Han tok ut et slags kort og satte inn et nytt, noen hundrelapper skiftet eier, og det hele var gjort på ca fem minutter. Både kjøle og frysedelen var affisert av termostatsvikten da. Kan skjønne at kaffenpiken kan være med :-) Takk for svar! Men det du sier nå, er at termostatbytte må (?) utføres av reparatør. Av erfaring vet jeg at reparatører koster mange, mange, mange penger :-/ Jeg skal uansett sjekke ut muligheten for bytte av termostat, kan hende det ikke er nødvendig med nytt og dyrt skap. 0 Siter
Freya Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Kan skjønne at kaffenpiken kan være med :-) Takk for svar! Men det du sier nå, er at termostatbytte må (?) utføres av reparatør. Av erfaring vet jeg at reparatører koster mange, mange, mange penger :-/ Jeg skal uansett sjekke ut muligheten for bytte av termostat, kan hende det ikke er nødvendig med nytt og dyrt skap. Termostaten gikk på vårt kombiskap, tok vel en halvtimes arbeid, og betalte ca 1500 kr, tror jeg. 0 Siter
favn Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Termostaten gikk på vårt kombiskap, tok vel en halvtimes arbeid, og betalte ca 1500 kr, tror jeg. Nei, sier du det? 1500? Da kjøper jeg heller nytt. 0 Siter
Freya Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Nei, sier du det? 1500? Da kjøper jeg heller nytt. Er vel billigere enn å kjøpe nytt uansett? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.