Gjest Dagdrømmeren Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Er bare 21 og føler at det ennå er mye av "egne ting" jeg vil ha ut av livet, fordi om jeg også drømmer om å møte drømme mannen og få barn i dette ti året. I det siste har flere og flere i kretsen min blitt forlovet, gravide, osv. De hadde så store planer for livet for 3 år siden, studere utenlands, reise alle mulige steder i verden og gjøre mange ting. Jeg vet at det er typisk ungdommer å ville redde verden, men det er ikke bare snakk om slike planer, men feks få seg utdannelse, skape karriere osv. Barn ville vi alle ha, men når økonomien tilot det slik at vi kkunne kjøpe de tingene vi ville til ungene. Noen av de håper å gå til bake til studiene etter permisjonen, men statistisk sett er det vel liten sjagse for det, å ha barn og studere er hardt hvær for seg om man ikke skal kombinere disse, økonomien må jo også spille inn... To av parene som er blitt forlovet er svært høyt utdannet, men det ene har knapt kjent hværandre i et år! Når de gifter seg to. Er det vanlig at alle bare gir opp drømmene sine for fremtiden når de blir voksne? Selv har jeg ikke kunnet reise dit jeg hadde planlagt pga familien trengte meg her, ellers hadde jeg gjort det, men nå har jeg bestemt meg for at det blir ferie der neste år, og familien her har det bedre så kansje jeg kan flytte en gang alike vel.. ( jeg blir ikke nektet noe, men har ikke samvittighet, det er 100% mitt valg) å skale en trygg økonomisk fremtid for meg selv, å kjøpe de tingene jeg alltid har drømt om, å se deler av verden, før jeg slår meg til ro som fotball, balettdanser mor eller hva fremtiden måtte bringe. Er det valig at alle gir opp drømmene sine? Hau du oppfylt dine? Gitt de opp? 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror ikke jeg har hatt så svære drømmer jeg. Skjønt jeg har en ungpikedrøm og den har jeg ikke gitt opp, den skal realiseres før eller senere! ) Og den ser stadig ørlite grann mer og mer realistisk ut, så hvem vet om noen få år er det kanskje jeg som kan titulere meg som hesteeier... ) 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 De gir vel ikke akkurat opp drømmene sine, de bare får nye og andre drømmer enn det de hadde før. Jeg skulle også reise mye og se hele verden. Jeg reiste litt og fikk sett noe. Så _valgte_ jeg å få barn fordi det føltes riktig og etterlengtet. Noen ofrer vel reising for å få barn. Det er synd, for man vokser mye på reising og får erfaringer og opplevelser som kan komme godt med siden. 0 Siter
muriel Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 De gir vel ikke akkurat opp drømmene sine, de bare får nye og andre drømmer enn det de hadde før. Jeg skulle også reise mye og se hele verden. Jeg reiste litt og fikk sett noe. Så _valgte_ jeg å få barn fordi det føltes riktig og etterlengtet. Noen ofrer vel reising for å få barn. Det er synd, for man vokser mye på reising og får erfaringer og opplevelser som kan komme godt med siden. Det ene utelukker vel strengt tatt ikke det andre. Jeg har gjort det aller meste av reising ETTER at jeg fikk barn, og SAMMEN med dem. I sommer, riktignok, skal jeg alene til Praha. Delvis fordi jeg kom i skade for å bli skilt (og dermed må sende ungene til faren sånn dann og vann) og dernest fordi jeg har vriene venner som enten IKKE er skilt, eller ikke vil reise med barn. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Det ene utelukker vel strengt tatt ikke det andre. Jeg har gjort det aller meste av reising ETTER at jeg fikk barn, og SAMMEN med dem. I sommer, riktignok, skal jeg alene til Praha. Delvis fordi jeg kom i skade for å bli skilt (og dermed må sende ungene til faren sånn dann og vann) og dernest fordi jeg har vriene venner som enten IKKE er skilt, eller ikke vil reise med barn. neida.såklart man kan reise med barn. men for meg som reiser mest på type ryggsekkturer og interrailer og lignende, vil jeg heller vente til ungene er ganske store før jeg drar dem med på det..... 0 Siter
muriel Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 neida.såklart man kan reise med barn. men for meg som reiser mest på type ryggsekkturer og interrailer og lignende, vil jeg heller vente til ungene er ganske store før jeg drar dem med på det..... Det må være opp til enhver hva en velger, men umulig er det ikke! Jeg har reist på charter, med ryggsekk eller med forhåndsbestilt hotell - og det har vært like spennende hver gang! Det kan selvsagt være fornuftig å gå litt i seg selv før en reiser, blir det svett og kav og mas - eller ferie? Som alene voksen og med fire unger på slep, velger jeg nå for tiden å gjøre det lettvint: Bestiller en pakke, så kan jeg konsentrere meg om å slappe av sammen med ungene isteden for å stresse rundt etter overnattingsmuligheter. Tror faktisk det blir rart når jeg skal reise alene, det er jeg definitivt IKKE vant til ) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg reiste lite før jeg fikk barn, men nå reiser vi mye. Barn er ingen hindring. 0 Siter
Piraye Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Noen av drømmene mine er akkurat det ja...drømmer som ikke akkurat må realiseres, men som hadde vært gøy å gjennomføre om sjansen bød seg engang.. I tillegg så forandrer også drømmer seg ettersom man forandrer seg. jeg har jo ikke nå de samme drømmene som jeg hadde for noen år siden, selv om det ikke er kommet noe fysiskt i veien for å gjennomføre de. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg nekter hvertfall så godt jeg kan å bli "voksen" (les : satt&kjedelig&tilfreds;_))) Men det tynnes kraftig i rekkene, ja..Første frafall merktes rundt 20, og når man rundet tretti er det, tja, ca tre tilbake, som ikke viste seg å være skapdølle. For meg ser det ut til at sørgelig mange mennesker viser seg å mene at tilværelsens hjørnestener er oppussing av kjøkken og tacokveld på fredag og punktum finale, uansett hvor idealistiske, spretne,livsultne og morsomme de nå engang latet som de var... Men : I`ll never surrender;-) Ikke snakk om. :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg nekter hvertfall så godt jeg kan å bli "voksen" (les : satt&kjedelig&tilfreds;_))) Men det tynnes kraftig i rekkene, ja..Første frafall merktes rundt 20, og når man rundet tretti er det, tja, ca tre tilbake, som ikke viste seg å være skapdølle. For meg ser det ut til at sørgelig mange mennesker viser seg å mene at tilværelsens hjørnestener er oppussing av kjøkken og tacokveld på fredag og punktum finale, uansett hvor idealistiske, spretne,livsultne og morsomme de nå engang latet som de var... Men : I`ll never surrender;-) Ikke snakk om. :-) "For meg ser det ut til at sørgelig mange mennesker viser seg å mene at tilværelsens hjørnestener er oppussing av kjøkken og tacokveld på fredag og punktum finale, uansett hvor idealistiske, spretne,livsultne og morsomme de nå engang latet som de var..." Og ekstra ille blir det når disse menneskene begynner å kommentere at det snart er på tide at også vi som ikke ennå har overgitt oss til A4-livet skal gjøre som dem å bli kjedelige vi også. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 "For meg ser det ut til at sørgelig mange mennesker viser seg å mene at tilværelsens hjørnestener er oppussing av kjøkken og tacokveld på fredag og punktum finale, uansett hvor idealistiske, spretne,livsultne og morsomme de nå engang latet som de var..." Og ekstra ille blir det når disse menneskene begynner å kommentere at det snart er på tide at også vi som ikke ennå har overgitt oss til A4-livet skal gjøre som dem å bli kjedelige vi også. Hva er det for noe morsomt du gjør da, som vi andre kjedelige A-folk ikke gjør, mener du? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Hva er det for noe morsomt du gjør da, som vi andre kjedelige A-folk ikke gjør, mener du? Alt det vanlige folk gjør før de blir satt. 0 Siter
snø Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Det er vel kanskje bare så enkelt som at drømmene endres etter hvert som man blir eldre? Man gir ikke opp drømmene sine, men begynner å drømme om helt andre ting, og en drøm er ikke bedre enn en annen :-) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Alt det vanlige folk gjør før de blir satt. Og det blir alle når man gifter seg og får barn? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Og det blir alle når man gifter seg og får barn? Det har jeg da overhodet ikke sagt. Jeg svarte på lagunas innlegg og siktet naturligvis til de hun snakket om. Ikke alle. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg har da ting jeg drømmer om selv om jeg har mann og barn. Og det går fint an å realisere noen av de tingene jeg drømmer om selv om jeg har barn. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Det har jeg da overhodet ikke sagt. Jeg svarte på lagunas innlegg og siktet naturligvis til de hun snakket om. Ikke alle. Nei, jeg bare spurte jeg altså. Litt fornærmet kanskje bare;o) 0 Siter
favn Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Er du 21 - tjueen - år og betuttet over det 'ennå er mye' du vil ha ut av livet *ler* Kjære vene, du har jo såvidt kommet deg ut fra barndommen, og har så godt som hele livet foran deg. Med den innstillingen der, risikerer du å ende opp som satt i en alder av 29. Jeg er mye eldre enn deg, og har flere drømmer enn noen gang. Høyt oppe på drømmelista står drømmehuset på drømmelandet, ved drømmefjorden. En annen og minst like høythengende drøm er seiltur til Karibien. Drømmejobben... *sukk* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Nei, jeg bare spurte jeg altså. Litt fornærmet kanskje bare;o) Nope, men man skal være rimelig kørka for å påstå at samtlige som gifter seg og får barn blir asosiale tacospisere, så det vil jeg naturligvis ikke ha på meg. 0 Siter
Gjest swix Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg har fått barn under studiene, men studerer fortsatt. FDet er bare tull at det er vanskelig å studere med barn i bildet. Kjenner mange som tar "tunge" fag og har barn. Har ellers ikke sluttet å drømme om noe som helst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.