Gå til innhold

Hoven lymfekjertel? eller noe annet

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk
Skrevet

Er litt engstelig for datteren min på 15.

Hun har plutselig nå nylig fått en hoven kjertel (lymfekjertel? kanskje) øverst i halsen. Kan kjenne den når jeg tar utenfra, øverst på siden under kjeven. Kan også se den når hun gaper høyt.

Er det vanlig at man plutselig kan få slike ting? Hun kjente den i går.

Den er vond å ta på, og hun kjenner det når hun ligger på den ene siden.

Er ikke syk ellers, men har hostet en del i helga. Er ikke forkjølet eller har vondt i halsen ellers.

Blir engstelig det skal være noe alvorlig.

Skrevet

Ville ikke vært så bekymret! Jeg har ofte hovne lymfekjertler i halsen, og så vidt jeg vet er jeg ikke alvorlig syk...(bank i bordet!)

Tror dette er veldig normalt, både med og uten påfølgende vond hals... :)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ville ikke vært så bekymret! Jeg har ofte hovne lymfekjertler i halsen, og så vidt jeg vet er jeg ikke alvorlig syk...(bank i bordet!)

Tror dette er veldig normalt, både med og uten påfølgende vond hals... :)

Har du da også vondt i den hovne kjertelen.

Hun har ganske vondt også.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde en svær, vond lymfekjertel på halsen for flere år siden. Legen så på den og sa jeg bare skulle se det an litt. Etter et par ukers tid forsvant den av seg selv.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg hadde en svær, vond lymfekjertel på halsen for flere år siden. Legen så på den og sa jeg bare skulle se det an litt. Etter et par ukers tid forsvant den av seg selv.

Ok, takk for svar.

Vi få se det an noen dager i allefall.

Hun har vondt nå, så hun har litt problemer med å sovne (eller det kommer kanskje av at hun sov til nærmere 12 i dag? :-))

Men godt å høre at andre har hatt noe liknende uten at det har vært noe alvorlig. Blir lett engstelig når det gjelder kuler og slike ting.

Gjest Notnick
Skrevet

Har du da også vondt i den hovne kjertelen.

Hun har ganske vondt også.

Legen ble sint på oss da vi ville vente med å ta med avkommet til legen pga en slik stor kul på halsen i sin tid. Som han sa til oss(vi ble selvfølgelig dritskremt!) kunne det være kreft.Det er nemlig en krefttype som har akkurat det samme symptomet.

Heldigvis var det heller ikke noe alvorlig hos vårt barn, men det er allikevel kjempeviktig å sjekke for å utelukke alvorlige ting sa legen.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Legen ble sint på oss da vi ville vente med å ta med avkommet til legen pga en slik stor kul på halsen i sin tid. Som han sa til oss(vi ble selvfølgelig dritskremt!) kunne det være kreft.Det er nemlig en krefttype som har akkurat det samme symptomet.

Heldigvis var det heller ikke noe alvorlig hos vårt barn, men det er allikevel kjempeviktig å sjekke for å utelukke alvorlige ting sa legen.

Ble dere sendt videre til undersøkelse da, eller kunne legen der og da si at det ikke var noe farlig?

Gjest togli
Skrevet

Ok, takk for svar.

Vi få se det an noen dager i allefall.

Hun har vondt nå, så hun har litt problemer med å sovne (eller det kommer kanskje av at hun sov til nærmere 12 i dag? :-))

Men godt å høre at andre har hatt noe liknende uten at det har vært noe alvorlig. Blir lett engstelig når det gjelder kuler og slike ting.

Jeg mener å ha hørt at evt ondartede kuler ikke er vonde og heller ikke bevegelige. Kjenner meg godt igjen i det å bekymre seg, ja :-/

Dette går nok fint!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at evt ondartede kuler ikke er vonde og heller ikke bevegelige. Kjenner meg godt igjen i det å bekymre seg, ja :-/

Dette går nok fint!

Hun hadde veldig vondt i morges.

Så da ringte jeg legen og fikk time med en gang. Måtte ringe hjem å vekke jenta slik at hun rakk å sykle ned til legen.

Legen sa hun hadde virus, var også rød i halsen.

Så da trenger jeg ikke bekymre meg mer. :-)

Vi reiser på ferie i morgen, så greit å slippe bekymringer da!

Igjen, takk for svar

Gjest togli
Skrevet

Hun hadde veldig vondt i morges.

Så da ringte jeg legen og fikk time med en gang. Måtte ringe hjem å vekke jenta slik at hun rakk å sykle ned til legen.

Legen sa hun hadde virus, var også rød i halsen.

Så da trenger jeg ikke bekymre meg mer. :-)

Vi reiser på ferie i morgen, så greit å slippe bekymringer da!

Igjen, takk for svar

Så flott at det ordna seg da :-)

Skrevet

Det har jeg også akkurat nå. Det er mandlene som ligger der du beskriver, og når datteren din i tillegg har vondt i halsen, er det nok temmelig sikkert ikke noe annet som er i veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...