Gå til innhold

Han vil ikke ha flere barn på lenge enda -buhu...

Anbefalte innlegg

Gjest Får ikke en gang prøve!

Sukk, føler bare for å syte litt her nå.

Har en nydelig sønn på to år. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å stresse så mye m nr 2 enda, men så hadde vi et "uhell" for ei stund sida, og da trodde jeg kanskje at jeg var gravid i noen dager -helt til mensen kom.

Men disse få dagene da jeg igjen begynte å tenke på babyer og utstyr og regne på termin og rett og slett GLEDE MEG var mer enn nok! Plutselig gikk det opp for meg at jeg virkelig sterkt ønsker et barn til, og gjerne så fort som mulig.

Men samboeren min vil ikke!!! Ikke enda, helst ikke før om tre-fire år! Kankskje aldri...Han mener det så sterkt at han ikke lenger vil ha samleie med meg, i tilfelle jeg skal prøve å lure han (noe jeg sant å si snart er desperat nok til å gjøre...)

Jeg fatter det egentlig ikke? Det hadde jo vært fint for gutten vår å få søsken snart, og jeg tror ikke vi går konk økonomisk heller.

Syntes han svangerskapet var så forferdelig? Var jeg så fæl?

Jeg synes virkelig ikke spedbarnstida var så ille, alle vi kjenner sier vi har en kjempesnill unge(ungen er fortsatt snill, spør du meg), men han må jo ha syntes det var utrolig slitsomt etter som han ikke orker tanken på å prøve en gang til? Dette er veldig sårende!

Fortsetter under...

Gjest livet er mer enn å være småbarnsforeldre

Mange, kanskje flere menn enn kvinner, synes litet har langt mer å by på enn kun å drive med småbarn.

Hva er så ekstra stas med mange?

Ved å ha få (1-2) barn får en oppleve gleden ved å ha barn, men samtidig også ha tid til alt det andre livet har å by på.

Synes alt for mange kvinner er opptatt kun av avl.

Han vil vel gjerne få lov til å være delaktig i avgjørelsen om dere skal ha flere barn. Og det kan jeg godt forstå!

Om du er villig til å lure ham for å få barn, syns jeg faktisk det er forståelig at han setter seg på bakbeina og tar helt motsatt standpunkt.

Du kan jo f.eks overlate til ham å stå for prevensjonen inntil han føler seg klar for ett barn til. Kanskje det ikke tar så lang tid om du klarer å la være å presse ham.

Mange, kanskje flere menn enn kvinner, synes litet har langt mer å by på enn kun å drive med småbarn.

Hva er så ekstra stas med mange?

Ved å ha få (1-2) barn får en oppleve gleden ved å ha barn, men samtidig også ha tid til alt det andre livet har å by på.

Synes alt for mange kvinner er opptatt kun av avl.

Det er nå greit å ihvertfall ha to da. Tenk når foreldrene dør, da må det jo være forferdelig å ikke ha noen søsken å støtte seg til, en står jo da helt aleine. Greit at du har venner og kanskje annen slekt rundt seg, men det er noe annet med søsken i en sånn situasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...