Gå til innhold

Hvordan si dette?

Anbefalte innlegg

Gjest ulike behov

Kjæresten min (vi bor ikke sammen, men det er på trappene) har så mye å gjøre, med jobb og trening. Jeg er IKKE sur eller noe pga. det, jeg har tatt han for det han er. MEN saken er at mellom slagene synes jeg at han ringer litt lite og jeg savner en "god" SMS innimellom.

Vi er ganske forskjellige på dette området. Jeg på min side trenger bekreftelser og oppmerksomhet mens han - i travle perioder - "glemmer" det og er ikke så opptatt av det.

Dette er ikke noe stort problem, men jeg har lyst å få formidlet til han at på min side tar jeg han for det han er med godt og vondt. Men at han også tar meg for det jeg er og ta hensyn til mine behov selvom det ikke er helt naturlig for han alltid.

Jeg ønsker rett og slett tips på hvordan si dette til en mann uten at det blir klagete og surt (for det vil jeg absolutt ikke!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189452-hvordan-si-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper at mange vil kjenne seg igjen i dette, og jeg tror det har noe med ulikhet mellom kjønnene å gjøre.

Jeg skal gi deg et eksempel på hvordan menn og kvinner tenker ulikt omkring dette:

En mann hadde vært på to ukers fjelltur uten kjæresten og uten mobildekning.

Hun visste når han kom hjem, og ventet på telefon.

Denne kom, men et par timer seinere enn hun forventet. Dette unnlot hun ikke å bemerke. Han sa da at han både hadde tatt et langt og varmt bad, laget mat og spist, gjort noen ærender og sett litt på TV før han ringte.

Hun ble såret og trodde forelskelsen hans var borte. Hvordan kunne han?

I motsatt situasjon ville hun ha kastet seg over telefonen så fort hun var inne av døra, ja, før hun fikk tatt inn posten.

Han forsto ikke hennes reaksjon. Hva galt hadde han gjort? Han ringte jo ?

........

Det du eventuelt kan gjøre, er for det første å prøve å forstå at menn ofte er litt annerledes enn kvinner på dette punktet, og for det andre kan du sende ham små, søte SMS`er som han da forhåpentlig vil svare på.

Du kan også prøve å beskrive det du føler, men pass på å ikke bebreide ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189452-hvordan-si-dette/#findComment-1305770
Del på andre sider

Gjest ulike behov

Jeg tipper at mange vil kjenne seg igjen i dette, og jeg tror det har noe med ulikhet mellom kjønnene å gjøre.

Jeg skal gi deg et eksempel på hvordan menn og kvinner tenker ulikt omkring dette:

En mann hadde vært på to ukers fjelltur uten kjæresten og uten mobildekning.

Hun visste når han kom hjem, og ventet på telefon.

Denne kom, men et par timer seinere enn hun forventet. Dette unnlot hun ikke å bemerke. Han sa da at han både hadde tatt et langt og varmt bad, laget mat og spist, gjort noen ærender og sett litt på TV før han ringte.

Hun ble såret og trodde forelskelsen hans var borte. Hvordan kunne han?

I motsatt situasjon ville hun ha kastet seg over telefonen så fort hun var inne av døra, ja, før hun fikk tatt inn posten.

Han forsto ikke hennes reaksjon. Hva galt hadde han gjort? Han ringte jo ?

........

Det du eventuelt kan gjøre, er for det første å prøve å forstå at menn ofte er litt annerledes enn kvinner på dette punktet, og for det andre kan du sende ham små, søte SMS`er som han da forhåpentlig vil svare på.

Du kan også prøve å beskrive det du føler, men pass på å ikke bebreide ham.

Takk for et utrolig bra svar!

Du beskriver situasjonen akkurat på kornet! Det er nettopp slik vi kvinner er!!!! Kjærsten min kan si "kom så sent hjem ville ikke vekke deg", mens jeg i en slik situasjon sender en SMS (for da vekker jeg han ikke). he he...

Takk for godt svar nok en gang. Jeg skal ta det på en fin måte med han. Eller kanskje jeg bare burde la det ligge? Jeg vet nemlig at det er et h... på jobben hans om dagen. Og det er jo bare 2 uker til vi skal ha ferie og se hverandre masse!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189452-hvordan-si-dette/#findComment-1305803
Del på andre sider

Takk for et utrolig bra svar!

Du beskriver situasjonen akkurat på kornet! Det er nettopp slik vi kvinner er!!!! Kjærsten min kan si "kom så sent hjem ville ikke vekke deg", mens jeg i en slik situasjon sender en SMS (for da vekker jeg han ikke). he he...

Takk for godt svar nok en gang. Jeg skal ta det på en fin måte med han. Eller kanskje jeg bare burde la det ligge? Jeg vet nemlig at det er et h... på jobben hans om dagen. Og det er jo bare 2 uker til vi skal ha ferie og se hverandre masse!!!!!

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Ja, egentlig synes jeg du skal la det ligge. Vis ham kjærlighet i ferien, så vil jeg tippe du får det samme tilbake.

Og det er jo ingen grunn til å uroe seg, de er bare slik, disse herlige hanndyrene.

Før mobiltelefonens dager, var det mange nyforelskede jenter/kvinner som kunne holde seg hjemme hele kvelden, i tilfelle HAN skulle ringe.

Jeg har flere ganger vært en av dem.

Men jeg har sjelden hørt om mannfolk som har gjort det samme. Det betyr ikke at de er mindre forelsket eller mindre interessert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189452-hvordan-si-dette/#findComment-1305820
Del på andre sider

Gjest ulike behov

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Ja, egentlig synes jeg du skal la det ligge. Vis ham kjærlighet i ferien, så vil jeg tippe du får det samme tilbake.

Og det er jo ingen grunn til å uroe seg, de er bare slik, disse herlige hanndyrene.

Før mobiltelefonens dager, var det mange nyforelskede jenter/kvinner som kunne holde seg hjemme hele kvelden, i tilfelle HAN skulle ringe.

Jeg har flere ganger vært en av dem.

Men jeg har sjelden hørt om mannfolk som har gjort det samme. Det betyr ikke at de er mindre forelsket eller mindre interessert.

"Ja, egentlig synes jeg du skal la det ligge. Vis ham kjærlighet i ferien, så vil jeg tippe du får det samme tilbake."

Ja jeg tror jeg skal forsøke det. Heller være forståelsesfull når han har sånn press på jobben nå enn å mase at han må ringe meg mer! :-) Det tror jeg "virker" bedre på han...

"Men jeg har sjelden hørt om mannfolk som har gjort det samme. Det betyr ikke at de er mindre forelsket eller mindre interessert. "

Nei ikke sant! Og "min" er ikke av den verbale kjærlighetserklærende typen. Men jeg ser jo på hele han at han bryr seg MASSE om meg. Det er bare så lett å glemme det når det går noen dager mellom hver gang vi ser hverandre!!!!

Da klarer jeg i hodet mitt å lage "historier" av alt! Men jeg er gudsjelov "erfaren" nok til å holde kjeft til jeg har tenkt meg om!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189452-hvordan-si-dette/#findComment-1305832
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...