Gjest lurulf Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 En lastebilsjåfør ble alvorlig skadet da hun kjørte inn i en barnehage: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article415118.ece Det som forundrer meg, er at det står at ulykken skjedde like ved Bærum Sykehus. Likevel ble den skadde sjåføren fraktet helt til Ullevoll sykehus. Hvorfor i alle dager ble hun ikke bare tatt med til sykehuset rett ved? Forstå det den som kan... 0 Siter
Atene Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Antagelig fordi Ullevål har et bedre akuttmottak. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Antagelig fordi Ullevål har et bedre akuttmottak. Er ikke Bærum sykehus akutt-mottak for Asker og Bærum da? Jeg lurte på om sjåføren kunne være fra Oslo, og derfor ble sendt dit. Altså at man ser på hvor en person bor i stedet for hvor ulykken skjer... 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Det er nom gjort utfra en vurdering av skadens alvorlighetsgrad. Det er faktisk hel vanlig å frakte folk til Ullevål fra store deler av Sør-Norge av den enkle grunn at der er ekspertisen og spisskompetansen, og dermed er mulighetene for å redde livet på sterkt skadde mennesker større. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Er ikke Bærum sykehus akutt-mottak for Asker og Bærum da? Jeg lurte på om sjåføren kunne være fra Oslo, og derfor ble sendt dit. Altså at man ser på hvor en person bor i stedet for hvor ulykken skjer... Det er alvorlighetsgraden de ser på. Større kompetanse på Ullevål. Og da større sjangse for å overleve for den skadde. Helt vanlig å frakte skadde til Ullevål fra hele Østlandet. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Det er alvorlighetsgraden de ser på. Større kompetanse på Ullevål. Og da større sjangse for å overleve for den skadde. Helt vanlig å frakte skadde til Ullevål fra hele Østlandet. Ok. Da lærte jeg noe nytt i dag også 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Det er alvorlighetsgraden de ser på. Større kompetanse på Ullevål. Og da større sjangse for å overleve for den skadde. Helt vanlig å frakte skadde til Ullevål fra hele Østlandet. Og med helikopter til og med. 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Sannsynligvis fordi en fryktet at han hadde hodeskade. Nevrokirurgiske tjenester er sentralisert til de største sykehusene. 0 Siter
Velouria Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Er ikke Bærum sykehus akutt-mottak for Asker og Bærum da? Jeg lurte på om sjåføren kunne være fra Oslo, og derfor ble sendt dit. Altså at man ser på hvor en person bor i stedet for hvor ulykken skjer... Bærum sykehus har akuttmottak, men de sender mange videre til både Rikshospitalet og Ullevål. Bærum Sykehus har f.eks ikke barneavdelig og sender alle barn til Rikshospitalet. Rikshospitalet sender videre store brannskader til Haukeland sykehus f.eks Samarbeid på tvers av kommuner og regioner er supert for oss pasienter, det gjør jo at vi får bedre hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.