Gjest snødama Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har aldri klart å bryte ut av et forhold når den eneste grunnen er å avslutte forholdet. Dvs. forholdene har tatt slutt men en gang var det fordi han var utro og hadde funnet seg en ny, med en annen fordi jeg hadde vært utro, med en tredje fordi jeg var forelsket i en annen... Opptil flere av disse forholdene har allerede gått dårlig en stund før disse tingene har skjedd, men jeg innså aldri at det beste var å gjør det slutt før jeg traff en ny eller ble tvunget til å tenke anderledes. Og nå er jeg der igjen: Betatt av en annen. Problemet er at denne gangen ser jeg ikke de tingene som feil med forholdet jeg er i, som innebærer at det egentlig burde blitt slutt for en stund siden. Det er jo nemlig helt fint. Har lyst til å finne en god grunn til å bryte, så jeg kan slippe å føle meg så dårlig fordi jeg er betatt av en annen. Har lyst til å ende forholdet for forholdets skyld, og ikke pga en annen (for en gangs skyld). For min egen selvrespekts skyld kunne jeg trenge det.. Eller så vil jeg finne ut at jeg virkelig vil være sammen med kjæresten min og være fornøyd med det. Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke skulle ville det, han er jo en bra fyr. Noen som har noen råd om hvordan jeg skal finne ut hva jeg egentlig vil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweet honey Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Du høres ut som typen som ikke klarer å slå deg til ro med en kjæreste. Føler vel at gresset alltid er grønnere på den andre siden? Skal man kunne ha et godt langvarig forhold må man faktisk ha _vilje_ til å satse på den ene. Og ikke åpne opp for å forelske seg i andre hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snødama Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Du høres ut som typen som ikke klarer å slå deg til ro med en kjæreste. Føler vel at gresset alltid er grønnere på den andre siden? Skal man kunne ha et godt langvarig forhold må man faktisk ha _vilje_ til å satse på den ene. Og ikke åpne opp for å forelske seg i andre hele tiden. Jeg har begynt å mistenke at jeg er en slik person selv... Det er litt rart, for innerst inne så drømmer jeg jo om evig kjærlighet, en sjelefrende, og å gå å leie mannen jeg har delt livet med når jeg er 80. Men hvordan skal jeg klare å finne igjen denne _viljen_ til å satse på den ene? Og hvordan skal jeg ikke åpne for å forelske meg i andre hele tiden? Det er jo ikke slik at jeg har lyst til det. Forsåvidt dreier seg som alltid om én annen over lang tid, og ikke mange andre forelskelser.. (men det er jo ille nok). Skulle jo ønske jeg klarte slå meg til ro.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sweet honey Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har begynt å mistenke at jeg er en slik person selv... Det er litt rart, for innerst inne så drømmer jeg jo om evig kjærlighet, en sjelefrende, og å gå å leie mannen jeg har delt livet med når jeg er 80. Men hvordan skal jeg klare å finne igjen denne _viljen_ til å satse på den ene? Og hvordan skal jeg ikke åpne for å forelske meg i andre hele tiden? Det er jo ikke slik at jeg har lyst til det. Forsåvidt dreier seg som alltid om én annen over lang tid, og ikke mange andre forelskelser.. (men det er jo ille nok). Skulle jo ønske jeg klarte slå meg til ro.. Kanskje du er av den typen som stadig søker bekreftelser fra nye menn? At det ikke holder med den ene? At du ikke klarer å slutte å jakte? Du sender sannsynligvis ut noen slike signaler. Tror ikke det er så mye du kan gjøre annet enn å finne en du virkelig er glad i og bestemme deg for å satse på ham. Men du må altså ha _vilje_. De fleste mennesker har vel lyst å skifte ut partneren innimellom. Det er der _vilje_ kommer inn. Det virker ikke som du ønsker det sterkt nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har begynt å mistenke at jeg er en slik person selv... Det er litt rart, for innerst inne så drømmer jeg jo om evig kjærlighet, en sjelefrende, og å gå å leie mannen jeg har delt livet med når jeg er 80. Men hvordan skal jeg klare å finne igjen denne _viljen_ til å satse på den ene? Og hvordan skal jeg ikke åpne for å forelske meg i andre hele tiden? Det er jo ikke slik at jeg har lyst til det. Forsåvidt dreier seg som alltid om én annen over lang tid, og ikke mange andre forelskelser.. (men det er jo ille nok). Skulle jo ønske jeg klarte slå meg til ro.. Jeg har datet flere siden jeg ble singel, men ved alle datene (med et par unntak) følte jeg at - "hva om jeg blir sammen med denne fyren og så dukker det opp en annen som er bedre?" Så dukket Han opp. ) Jeg er kjempeforelsket og andre menn er totalt uinteressante nå. Så kanskje du rett og slett ikke har funnet den ene rette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snødama Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Jeg har datet flere siden jeg ble singel, men ved alle datene (med et par unntak) følte jeg at - "hva om jeg blir sammen med denne fyren og så dukker det opp en annen som er bedre?" Så dukket Han opp. ) Jeg er kjempeforelsket og andre menn er totalt uinteressante nå. Så kanskje du rett og slett ikke har funnet den ene rette? Tror du _den ene_ finnes? Har begynt å miste litt troa på det etter endel havarerte forhold. Man kan jo ha det bra med mange forskjellige. Nå er tenker jeg mer at "hva om jeg gjør det slutt med denne fyren også, så dukker det aldri opp en som er bedre?" De fleste opplever jo perioder hvor de er betatt av andre. Synes dessuten de fleste gutter er totalt uinteressant, bortsett fra han jeg er betatt av nå. Han har jeg dessuten kjent siden før jeg traff kjæresten min, så jeg lurer på om jeg bare er vant til å se på han på denne måten.. Og om _den ene_ finnes, hva om kjæresten min er han, og jeg bare gir opp for lett? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Tror du _den ene_ finnes? Har begynt å miste litt troa på det etter endel havarerte forhold. Man kan jo ha det bra med mange forskjellige. Nå er tenker jeg mer at "hva om jeg gjør det slutt med denne fyren også, så dukker det aldri opp en som er bedre?" De fleste opplever jo perioder hvor de er betatt av andre. Synes dessuten de fleste gutter er totalt uinteressant, bortsett fra han jeg er betatt av nå. Han har jeg dessuten kjent siden før jeg traff kjæresten min, så jeg lurer på om jeg bare er vant til å se på han på denne måten.. Og om _den ene_ finnes, hva om kjæresten min er han, og jeg bare gir opp for lett? Nei, jeg tror ikke at det finnes kun _en_eneste_en_ for hver av oss, men noen er riktigere enn andre. ) Og jeg tror man kjenner det når man treffer en av de riktige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snødama Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Nei, jeg tror ikke at det finnes kun _en_eneste_en_ for hver av oss, men noen er riktigere enn andre. ) Og jeg tror man kjenner det når man treffer en av de riktige. Lurer på om jeg hadde skjønt det jeg. Kan ikke skjønne hvorfor han jeg er sammen med nå ikke kjennes ut som en av dem. Han er virkelig en skikkelig bra fyr. Kanskje sensorene mine er ødelagt av dårlige vaner og manglende pågangsmot... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Må bare spørre, det første det ofte blir spurt om... Men HAR du prøvd å gjøre noe for at forholdet skal bli bedre? Har du snakket med kjæresten din om hvordan du har det og hvordan han har det i forholdet? Hvis ja, så høres ikke dette ut som det er liv laga. Håper du finner noen som kan ta bedre vare på deg. Både når du trenger det mest, men også ellers... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snødama Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Må bare spørre, det første det ofte blir spurt om... Men HAR du prøvd å gjøre noe for at forholdet skal bli bedre? Har du snakket med kjæresten din om hvordan du har det og hvordan han har det i forholdet? Hvis ja, så høres ikke dette ut som det er liv laga. Håper du finner noen som kan ta bedre vare på deg. Både når du trenger det mest, men også ellers... Tema var oppe for diskusjon for en stund siden. Ting har blitt bedre, men motivasjonen til å jobbe hardt med saken mangler litt siden jeg ikke vet om det er noen vits (om jeg elsker han). Litt ond sirkel det der.. Det er et vanskelig tema å diskutere siden jeg ikke klarer finne noe spesielt å sette fingeren på som er problematisk. Han er forresten veldig flink til å ta vare på meg, både når jeg trenger det og ikke. Problemet er vel heller at jeg ikke klarer sette pris på det som jeg burde. Kanskje er det derfor jeg ikke klarer bryte også. Han er en veldig snill mann, og ved å miste han mister jeg også min beste venn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knotten Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Nei, jeg tror ikke at det finnes kun _en_eneste_en_ for hver av oss, men noen er riktigere enn andre. ) Og jeg tror man kjenner det når man treffer en av de riktige. Enig med deg, Lillemus. Man bare vet at HAN er det man har lett etter Jeg har også funnet min! Han fant jeg for ca. 9 år siden, og dette blir bare bedre og bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189485-hvordan-vet-man-om-det-er-p%C3%A5-tide-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/#findComment-1306868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.