Gå til innhold

Hjælp - angrer bruktbilkjøp - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Føler meg ikke så lur i dag.....
Skrevet

Huff og huff!

Jeg har signert en kjøpekontrakt hos en 'nesten'-forhandler om kjøp av en bruktbil. Men så viser det seg altså at jeg har vært dum kjerring på bilhandel.

Jeg var alt for godtroende, og ser først nå i etterkant at mye som sto inne på finn.no ikke stemte i det hele tatt, blant annet antall hestekrefter og diverse ekstrautstyr til bilen osv. Det viser seg også ved en liten telefonsamtale at bilen har vært inne på verksted for karroseriskader, noe som jeg spurte selger om....men han sa at bilen ikke hadde vært ute for noe. Pluss litt sånn småting.

Dette greiene gjør nå at jeg fryser på ryggen med tanke på hva annet som kan dukke opp, og jeg stoler overhodet ikke på selgeren lenger, og vil helst glemme hele greia. Jeg signerte kontraken for noen dager siden, men pengene har ikke blitt overført og jeg har ikke overtatt bilen enda.....

Hva gjør jeg?? Hjælp!!

Gjest MrPimmel
Skrevet

Er ikke bilen som beskrevet, har du rett til å heve kjøpet.

Skrevet

Hvis jeg ikke tar feil, så har du faktisk angrefrist ved bruktbilkjøp. I tillegg er det en selvskreven grunn til å heve kontrakten hvis opplysningene du har fått om bilen ikke stemmer.

"..................................."

Skrevet

Du beholder pengene, han beholder bilen, og han har en dårlig sak hvis han prøver seg.

Skrevet

IKKE overfør pengene.

Skriv en opphevelse av kontrakten hvor du refererer til de tingene du har nevnt her. Send den til firmaet.

Uansett IKKE overfør penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...