Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem for ca 45 minutter siden, og siden det har strømmen i hele leiligheten gått sikkert 50 ganger. Først i en periode på 3-4 minutter gikk den kanskje 10 ganger, så av og til en liten stund, så en ny runde på noen få minutter hvor all strøm ble borte og kom på igjen helt sykt, sikkert 20-30 ganger. Sikringene går ikke, men alle knapper på video, dvd, forsterker, modem, ruter står og blinker, og tv hopper av og på, av og til rekker det ikke å gå på før det er borte igjen.

Nå har det vært rolig i noen minutter, kanskje et kvarter.

Lyset i oppgangen blinket også, de andre som også bor i 1.etasje er ikke hjemme, og i 2.etasje var de bare hjemme i 1 av leilighetene, og der merket de ingenting. Vaskemaskinen som gikk i kjelleren hikka litt også...

Hva kan det være? Bør jeg ringe noen? Skulle ikke sikringene gått hvis det var noe alvorlig galt?

Det har vært litt problemer her med strømminntaket til huset før, men trodde det var i orden nå. Sikringsskap er byttet nå i vår, og alt helt ut til hovedinntaket. Det er bygging på to steder (eller fler?) rett i nærheten, kan de gjøre noe galt? Men da burde det vel vært i hele huset?

Noen som har peiling?

Gjest vær forsiktig
Skrevet

Spør noen med ordentlig peil du! Strøm kan lage ildebrann og ugreie.

Skrevet

Skaff deg en fagmann, få målt og megget anlegget.

Det kan være alt fra en defekt jordfeilsikring, til overspenningsvern og brente kontakter. Har du i tillegg dårlig jordelektrode til huset kan de være "farlig". Ikke la slikt ligge, ring fagmann. Hilsen en som opplever skader daglig pga. defekter i det elektriske anlegg.

Skrevet

Skaff deg en fagmann, få målt og megget anlegget.

Det kan være alt fra en defekt jordfeilsikring, til overspenningsvern og brente kontakter. Har du i tillegg dårlig jordelektrode til huset kan de være "farlig". Ikke la slikt ligge, ring fagmann. Hilsen en som opplever skader daglig pga. defekter i det elektriske anlegg.

Ok, takk for svar.

Er du lege eller elektriker? ;)

Må vel nesten høre med lederen i borettslaget da, om de dekker sånt... tror du det? Ringer jeg en vanlig elektriker eller strømleverandøren?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Du da.

vet ikke om jeg tør lese flere innlegg fra deg jeg.... jeg rakk akkurat lese ditt innlegg, og svaret poltergeist, så forsvant strømmmen her også... spooky.

men den kom tilbake nesten med en gang....

Skrevet

vet ikke om jeg tør lese flere innlegg fra deg jeg.... jeg rakk akkurat lese ditt innlegg, og svaret poltergeist, så forsvant strømmmen her også... spooky.

men den kom tilbake nesten med en gang....

Scary... ooooohoooo...

Muhahaha!

Skrevet

Ok, takk for svar.

Er du lege eller elektriker? ;)

Må vel nesten høre med lederen i borettslaget da, om de dekker sånt... tror du det? Ringer jeg en vanlig elektriker eller strømleverandøren?

Strømleverandøren har ikke noe med dette å gjøre. Nettleverandøren din har ansvar for ledningsnettet fram til veggen din, og elektrikeren er den rette å kontakte om det er problemer i huset der du bor. I ditt tilfelle høres det ut til å være det.

Skrevet

Strømleverandøren har ikke noe med dette å gjøre. Nettleverandøren din har ansvar for ledningsnettet fram til veggen din, og elektrikeren er den rette å kontakte om det er problemer i huset der du bor. I ditt tilfelle høres det ut til å være det.

Det var nettleverandøren jeg tenkte på når jeg skrev strømleverandøren. Her er det samme serru.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...