Gå til innhold

Hva kreves av en fullmakt? (haster)

Anbefalte innlegg

Rhea Silvia
Skrevet

Kan noen si meg hva som kreves av en fullmakt?

Jeg skal reise bort og trolig kommer det et brev som jeg må svare på før jeg kommer hjem igjen.

Jeg kan gi min mor fullmakt til å skrive under i mitt sted, men hva bør vi ha med i en fullmakt? Og bør jeg ta kopi av pass el på fullmakten?

Jeg regner med at den som tar imot svarbrevet/fullmakten kjenner oss, men vi må likevel gjøre det formelt riktig.

Skrevet

De gangene jeg har skrevet fullmakt, blant annet når noen har måtte tatt penger ut av kontoen min og satt over til en annen, har jeg skrevet at NN herved får fullmakt til å utføre dette av XX årsak. Deretter signert.

For sikkerhets skyld kan du jo kontakte vedkommende som du tror kommer til å ta imot fullmakten. Da er du i alle fall sikker.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Skriv dato og sted dere befinner dere på. Og f.eks "jeg Ola Olsen gir min mor Olga Olsen fullmakt til å signere brevet i mitt sted." Og så underskriver du, og legger ved kopi av gyldig legitimasjon.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg, Kari Nordmann, født xx.xx.xxxx, gir med dette Beate Nordmann, født xx.xx.xxxx fullmakt til å...........

Sted, dato, signatur.

Dette har jeg gjort flere ganger.

Rhea Silvia
Skrevet

Jeg, Kari Nordmann, født xx.xx.xxxx, gir med dette Beate Nordmann, født xx.xx.xxxx fullmakt til å...........

Sted, dato, signatur.

Dette har jeg gjort flere ganger.

Takk!

Jeg visste jeg fikk svar her inne!

Jeg har aldri gjort dette før jeg nemling:-)

Rhea Silvia
Skrevet

Skriv dato og sted dere befinner dere på. Og f.eks "jeg Ola Olsen gir min mor Olga Olsen fullmakt til å signere brevet i mitt sted." Og så underskriver du, og legger ved kopi av gyldig legitimasjon.

Kopi av gyldig legitimasjon er sikkert lurt ja! Takk!.

Rhea Silvia
Skrevet

De gangene jeg har skrevet fullmakt, blant annet når noen har måtte tatt penger ut av kontoen min og satt over til en annen, har jeg skrevet at NN herved får fullmakt til å utføre dette av XX årsak. Deretter signert.

For sikkerhets skyld kan du jo kontakte vedkommende som du tror kommer til å ta imot fullmakten. Da er du i alle fall sikker.

Takk!

Vedkommende som skal ta imot/behandle dette er ikke tilgjengelig før jeg reiser, men det går nok bra!!!

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...