Gå til innhold

SPA-hotell nære Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest Årsdag
Skrevet

Vi har årsdag på fredag, og tenkte å overraske min kjære med noe litt ålreit.. Kjedelig å bare spise ute liksom, og det er begrensa hva vi kan gjøre siden jeg er gravid.

Hva koster en natt eller to på SPA-hotell i nærheten av Oslo, og hvor er det SPA-hotell?

Har dere andre forslag om hva vi kan finne på? Har ikke så grusomt mye penger, men kan bruke noen tusen.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg har aldri vært på SPA men innebærer ikke det boblebad og badstu og sånn? Det skal jo helst gravide holde seg unna da.

Jeg og min sambo var ute og feira 2 årsdagen vår på en spesiell restaurant i Oslo. Du sier at det er kjedelig å bare dra ut og spise, men dette her var en spesiell restaurant. Her var det show og sang og dansende kelnere. Bordene var satt opp rundt en scene og oppover så alle hadde god utsikt til scenen, og der dreiv kelnerne på og opptrådte mellom serveringene og sånt! Veldig spesielt og underholdende, for å ikke snakke om koselig og minnerikt. Og man følte seg jo litt fin da. Husker ikke hva dette stedet heter men kan sikkert finne det ut. Kvelden vår kom på rundt 2000 kroner, og da drakk vi begge alkohol.

Man må reservere bord der.

Skrevet

Holmsbu Spa-hotel!!

Priser, info og alt her:

http://www.holmsbuspa.no/

For øvrig et nyyydelig sted, bare ca 45 min. fra Oslo. Sørlandsk idyll uten å reise helt til sørlandet. Og det er bygget som et spa-hotell (ikke ombygget vanlig hotell). En fantastisk badeavdeling! (Har ikke prøvd behandlingene, men de er nok fantastiske de også!)

Og om dere vil oppleve noe annet mens dere er der, så er det mange kunst- og brukskunst-utstillinger og -utsalg i Holmsbu om sommeren. Kanskje også en konsert et sted der. Holmsbu Billedgalleri er flott beliggende og verdt et besøk.

Skulle ønske jeg hadde noen tusen jeg kunne bruke på en helg der... :-)

Skrevet

Jeg har aldri vært på SPA men innebærer ikke det boblebad og badstu og sånn? Det skal jo helst gravide holde seg unna da.

Jeg og min sambo var ute og feira 2 årsdagen vår på en spesiell restaurant i Oslo. Du sier at det er kjedelig å bare dra ut og spise, men dette her var en spesiell restaurant. Her var det show og sang og dansende kelnere. Bordene var satt opp rundt en scene og oppover så alle hadde god utsikt til scenen, og der dreiv kelnerne på og opptrådte mellom serveringene og sånt! Veldig spesielt og underholdende, for å ikke snakke om koselig og minnerikt. Og man følte seg jo litt fin da. Husker ikke hva dette stedet heter men kan sikkert finne det ut. Kvelden vår kom på rundt 2000 kroner, og da drakk vi begge alkohol.

SPA kan også innebære behandlinger, som massasje osv., ikke bare badeanlegget.

Vil tro de kan tilpasse behandlingene (ikke bruke eteriske oljer som frarådes gravide osv).

Gjest Årsdag
Skrevet

Du mener sikkert Wallmanns salong ved Mølla. Der har vi vært før, og det holdt med en gang.. :)

Da han hadde bursdag var vi først ute å spiste, så på Saturday nigth fever, var hyggelig det, men ikke noe sånt vi er ute etter nå.

Trenger å komme bort fra heimen en dag eller to, og bare kose oss. Helst et sted hvor vi kan slappe av og nyte sommeren og hverandre.

Gjest Holmen Fjordhotell
Skrevet

Du mener sikkert Wallmanns salong ved Mølla. Der har vi vært før, og det holdt med en gang.. :)

Da han hadde bursdag var vi først ute å spiste, så på Saturday nigth fever, var hyggelig det, men ikke noe sånt vi er ute etter nå.

Trenger å komme bort fra heimen en dag eller to, og bare kose oss. Helst et sted hvor vi kan slappe av og nyte sommeren og hverandre.

Holmen Fjordhotell i Asker har SPA-avdeling.

http://www.holmenfjordhotell.no/

Skrevet

Harman salonger, på gamle Mølla i Oslo?

Har hørt MASSE skryt om den plassen!

Skrevet

Wallmanns salonger! ;)

Skrevet

Wallmanns salonger! ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Holmen Fjordhotell er fantastisk. Ikke bare spa-anlegget, men også det nydelige området rundt der.

Du finner ikke bedre i Oslo-området.

Gjest Kos dere!!
Skrevet

Arena Hotell på Lillestrøm. 10 min med tog fra Oslo s. De har sikkert sommerpriser nå.

Et helt nytt og veldig OK hotell. Det ligger et par svært bra restauranter i gåavstand fra hotellet.

Skrevet

Wallmanns salonger! ;)

Stemmer det. Harman salonger er her i byen :P

Skrevet

Jeg anbefaler Gemini sitt forslag om Holmsbu. Det er paradis på jord.

Foruten selve SPA-hotellet, som er flott, er det et nydelig sted, med kunstnermiljø og båthavn. Riktig en perle i beste sørlandsstil uten å ligge på Sørlandet.

Det er vel deilig å komme litt vekk fra byen?

Og hvis dere kjører via Asker, Nærsnes og Rødtangen (?) får dere også en koselig biltur. Veien er vel ikke noen autostrada, akkurat, men det er så koselig nedover der.

Skrevet

Jeg anbefaler Gemini sitt forslag om Holmsbu. Det er paradis på jord.

Foruten selve SPA-hotellet, som er flott, er det et nydelig sted, med kunstnermiljø og båthavn. Riktig en perle i beste sørlandsstil uten å ligge på Sørlandet.

Det er vel deilig å komme litt vekk fra byen?

Og hvis dere kjører via Asker, Nærsnes og Rødtangen (?) får dere også en koselig biltur. Veien er vel ikke noen autostrada, akkurat, men det er så koselig nedover der.

Rødtangen ligger ennå lenger ut enn Holmsbu, faktisk het ytterst på Hurum-landet, så man kjører ikke via Rødtangen for å komme til hotellet. Mer eller mindre utenfor Rødtangen møtes Drammens- og Oslofjorden. Men anbefaler absolutt en tur ut til Rødtangen også mens man er på de kanter, veldig idyllisk der, et par strender og svaberg der man kan sole & bade++... :-)

Skrevet

Holmen Fjordhotell er fantastisk. Ikke bare spa-anlegget, men også det nydelige området rundt der.

Du finner ikke bedre i Oslo-området.

Det spørs hvor nære Oslo man vil være. Holmsbu er ikke i Oslo-området kanskje, men nære nok Oslo for en sånn type helg... :-)

Og det er MYE finere i Holmsbu-området enn ved Holmen! hehe

Skrevet

Rødtangen ligger ennå lenger ut enn Holmsbu, faktisk het ytterst på Hurum-landet, så man kjører ikke via Rødtangen for å komme til hotellet. Mer eller mindre utenfor Rødtangen møtes Drammens- og Oslofjorden. Men anbefaler absolutt en tur ut til Rødtangen også mens man er på de kanter, veldig idyllisk der, et par strender og svaberg der man kan sole & bade++... :-)

OK. Men Nærsnes blir riktig? Du vet hvilken vei jeg mener?

Å kjøre E 6 og Drøbakstunnelen er i alle fall en heller trasig opplevelse. E 18 via Drammen likeså.

Eller er jeg helt på bærtur nå? Er det den "gamleveien" jeg først nevnte som er den vanligste til Holmsbu?

Skrevet

OK. Men Nærsnes blir riktig? Du vet hvilken vei jeg mener?

Å kjøre E 6 og Drøbakstunnelen er i alle fall en heller trasig opplevelse. E 18 via Drammen likeså.

Eller er jeg helt på bærtur nå? Er det den "gamleveien" jeg først nevnte som er den vanligste til Holmsbu?

Den koseligste veien går ikke via Asker, men via Holmen (tar av fra E18 der), Vollen, Slemmestad, Nærsnes, Sætre osv. Da kjører man mer langs sjøen enn om man kjører via Asker.

Men jeg har ofte kjørt via Asker og Heggedal fordi det er litt raskere.

Men - uansett - det viktigste er jo at man finner til Holmsbu, der er det koselig uansett hvordan man kom seg dit :-)

Anbefaler kartsøk/kjørerute på gulesider for de som evt. har blitt nysgjerrig nå... :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det spørs hvor nære Oslo man vil være. Holmsbu er ikke i Oslo-området kanskje, men nære nok Oslo for en sånn type helg... :-)

Og det er MYE finere i Holmsbu-området enn ved Holmen! hehe

Jeg må innrømme at jeg ikke har vært i Holsmbu, men det hotellet skal være sinnssykt fint dersom det overgår Holmen Fjordhotell og hotellets område! :)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke har vært i Holsmbu, men det hotellet skal være sinnssykt fint dersom det overgår Holmen Fjordhotell og hotellets område! :)

Ta deg en tur utover en dag! Anbefales virkelig. Det er som å komme til Sørlandet, uten å behøve å reise så langt. Svaberg, båtliv, hvite hus, kunstnermiljø, kafeer osv. Og spa-hotellet er i en helt egen klasse! Jeg har vært både på Holmen og Holmsbu (på omvisninger ifbm. jobben min), og det er ingen tvil hos meg hvilket som er best, både selve hotellet, og omgivelsene.

Som sagt, ta deg en tur utover en dag, du vil ikke angre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...