Gjest økonor Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Min mann er en svært kjekk og grei mann.En person alle liker,han tar i et tak og hjelper til overalt der det trengs. Han er også særdeles gavmild og gir tips for det meste,også der det ikke er natulig å gjøre det. Om en drosjetur koster eks 60 kroner,betaler han hundre kroner. Han tipser frisør,billetør,ekspiditør,servitør,stuepiker osv med i mine øyne alt for høyt beløp. Jeg er også vant med å gi tips,men da er beløpet i samsvar dem den servicen som er gitt. Jeg har kommentert dette en gang,men fikk følelsen av at han syntes jeg var smålig... Må innrømme at dette kanskje kan komme til å irritere meg med tiden... Gir dere mye tips og hvem tipser dere? Bare ved spesielt god service eller tipser dere for usmakelig mat også? (mulig jeg ER smålig..) 0 Siter
Gjest ikke så ofte Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Her i Norge gir jeg vel bare tips på restaurant, og ikke så veldig mye. Er maten (eller servicen) nærmest uspiselig gir jeg selvsagt ikke tips. Tipser ikke frisører eller drosjesjåfører (men gjorde det før). 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Tips når de fortjener det. Jeg er litt kjip. De eneste jeg tipser "usett" er stuepiker. De gjør en kjempejobb for lav timebetaling. De får så godt som aldri tips heller. Legger alltid igjen på senga til dem, i Norge også. 0 Siter
org Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 I mitt snart 34-årige liv har jeg tipset to ganger i Norge. Jeg tror ikke det er flere ganger. Ene gangen ga jeg kr 4,- over (summen var velkr 196,- tror jeg). Andre gangen ga jeg en hel tier!!! Og nei, jeg føler meg slett ikke smålig. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg gir bare tips på restauranter hvis servicen er spesielt god. Vi var ute og spiste på en dyr restaurant for noen uker siden. Maten var knallgod, men de somlet vanvittig med den på kjøkkenet. De fikk ikke en krone i tips. Hvis jeg gir tips, er det vel i størrelsesorden 10-30 kr, så jeg er vel litt knegen på det. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg gir nesten alltid litt tips til taxisjåfører, servitører og stuepiker. Jeg gjør et unntak hvis servicen har vært skikkelig dårlig, men det er skjelden. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg syns tips er noe uberegnelig skitt. Har nettopp en irriterende diskusjon med en som syns jeg er gjerrig med tips. Vedk skal bry seg med hva jeg gir og skal gi tips enten det er gjort en god jobb eller ikke, og alt for mye. Jeg gir ikke tips når jeg får sand i salaten eller masse ølsøl på bordet som ikke blir tørket, eller noen tørker med en sur klut på bordet og ser på meg som et hår i suppa når jeg påpeker det. No way. Tips er for ekstra service der de ansatte ikke lever av kun av det. Får de lønn, skal de ikke ha tips når de gjør en dårlig jobb (uprofesjonelt). 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Her til lands tipser jeg etter servicenivå. Kjip service = null tips. Ved god service, kan jeg godt rive i en del. Jeg tipser bare på restaurant og av og til etter en hyggelig drosjetur. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg tipser alltid, og mener at å ikke tipse når en har spist ute er det samme som å be stedet/servicepersonen om å dra til helvete..:-o Det hører liksom med,selvom jeg er klar over at det ikke er som i USA her, kelnere, frisører&drosjesjåfører tjener egne penger, og lever ikke av tipsen sin. Men jeg ville fortsatt følt meg lusen om jeg ikke tipset. Jeg synes ikke folk har råd til å spise ute, kjøre taxi, eller går til frisøren om de ikke kan avse et par tiere i tips, liksom. Jeg synes dessuten det er sympatisk å tipse. JEG blir flau om jeg er sammen med folk som ikke tipser/tipser for lite. Men alt med måte selvsagt..Å slenge rundt seg med nypressa sedler til gud og hvermann, da skal man vel være rockestjerne eller mafiamedlem eller noe..;-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Jeg syns tips er noe uberegnelig skitt. Har nettopp en irriterende diskusjon med en som syns jeg er gjerrig med tips. Vedk skal bry seg med hva jeg gir og skal gi tips enten det er gjort en god jobb eller ikke, og alt for mye. Jeg gir ikke tips når jeg får sand i salaten eller masse ølsøl på bordet som ikke blir tørket, eller noen tørker med en sur klut på bordet og ser på meg som et hår i suppa når jeg påpeker det. No way. Tips er for ekstra service der de ansatte ikke lever av kun av det. Får de lønn, skal de ikke ha tips når de gjør en dårlig jobb (uprofesjonelt). Jepp!! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Jeg tipser bare på restaurant. Synes det er "inflasjon" i tipsingen, det står jo til og med en tiggekopp på disken når du skal kjøpe deg en kopp kaffe... Slikt gjør meg irritert, og av prinsipp legger jeg aldri vekslepengene mine i den koppen. Tipser ikke etter å ha bestilt en kaffe på utekafé el.l heller. Mulig jeg er kjip, men mener dette med tipsing er en idiotisk greie som er importert fra f.eks USA der det regnes som en del av lønnen. Jeg regner det ikke som ekstraservice når noen gir meg kaffen jeg har bedt om. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Å, er det vanlig å gi tips til frisører? Det har aldri falt meg inn engang. Jeg tipser som regel på restaurant, men ikke hvis maten/servicen er dårlig. Tipser stort sett ikke på café. Kjører sjelden taxi, og da runder jeg kanskje opp til nærmeste 50 eller 100-lapp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.