Gjest lurulf Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 For de som måtte være interessert: Nå virker fryseskapet mitt igjen! En hyggelig reparatør kom innom. Han viste meg at det var en knapp jeg måtte trykke på (en sånn som man må stikke en penn inn i for å få kontakt med). Det eneste som var gåent var den knappen. Knappen spratt ut igjen etter noen minutter (og fryseren sluttet å funke igjen). Men reperatøren tipset meg om å skru i en liten skrue som holder den på plass. Dette var visstnok en kjent feil på Miele-skap. Nå burde alt være fryd og gammen. Men hvorfor kunne ikke reperatøren ha tipset meg om dette pr telefon???? Nå måtte jeg betale ham 1000 kr for oppmøte, og han var inne hos meg i maks 10 min! Ikke kunne han skylde på lang kjøreavstand heller, da jeg ringte sa de at det passet bra, reperatøren var alt i området. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Han måtte kanskje se skapet før han kunne stille en sikker diagnose? Lettere å vise deg knappen enn å prøve å forklare deg det pr tlf? Uansett, tusen spenn er billigere enn et nytt skap. Men tusen??? Det var mye for titten. 0 Siter
Line Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvor gammelt er dette skapet da? Husk at det er ti-femten års garanti på Mieleprodukter... . husker ikke i farta. Innen fem år skal du vel få dekket fabrikeringsfeil også. Jeg fikk fikset elektronikken som var gåen på vaskemaskina mi, to måneder før det var gått fem år. Jeg henviste til garantien deres, og de slettet regninga som de "ved en feiltagelse" sendte meg. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvor gammelt er dette skapet da? Husk at det er ti-femten års garanti på Mieleprodukter... . husker ikke i farta. Innen fem år skal du vel få dekket fabrikeringsfeil også. Jeg fikk fikset elektronikken som var gåen på vaskemaskina mi, to måneder før det var gått fem år. Jeg henviste til garantien deres, og de slettet regninga som de "ved en feiltagelse" sendte meg. Det er IKKE "ti-femten års" garanti på Miele. Miele har 2 års garanti, og det er 5 års reklamasjonsrett på hvitevarer generelt. Hva som sies i en reklametekst og hva som står i garantibestemmelsene er to forskjellige ting.... 0 Siter
mrxx Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det er dyrt som f... å ha slike på besøk. De gjør ofte det man kunne ha gjort selv ved litt veiledning. Du burde ha feid over han for den prisen der:-) 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det er dyrt som f... å ha slike på besøk. De gjør ofte det man kunne ha gjort selv ved litt veiledning. Du burde ha feid over han for den prisen der:-) "Du burde ha feid over han for den prisen der" Han var veldig søt og sjarmerende, så jeg tenkte tanken Men nå er jeg engang en trofast bigamist. *SUKK* 0 Siter
mrxx Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 "Du burde ha feid over han for den prisen der" Han var veldig søt og sjarmerende, så jeg tenkte tanken Men nå er jeg engang en trofast bigamist. *SUKK* Du tenkte tanken ja?... Trofast bigamist? Er du gift med to? 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hvor gammelt er dette skapet da? Husk at det er ti-femten års garanti på Mieleprodukter... . husker ikke i farta. Innen fem år skal du vel få dekket fabrikeringsfeil også. Jeg fikk fikset elektronikken som var gåen på vaskemaskina mi, to måneder før det var gått fem år. Jeg henviste til garantien deres, og de slettet regninga som de "ved en feiltagelse" sendte meg. "Hvor gammelt er dette skapet da? Husk at det er ti-femten års garanti på Mieleprodukter..." Jeg mener at fryseskapet er 8 år gammelt. Men om du har rett i at Mieleprodukter har 10 års garanti, så forklarer det noe jeg stusset over. Reperatøren så på skapet og sa uoppfordret: "Dette er nok over ti år gammelt". Jeg lurte for meg selv på hvorfor han sa det siden jeg antok at det var 5 års garanti... Nå kan jeg ikke bevise hvor gammelt fryseskapet er siden jeg bare tar vare på kvitteringer i fem år. 0 Siter
Gjest lurulf og mrsxx Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Du tenkte tanken ja?... Trofast bigamist? Er du gift med to? "Trofast bigamist? Er du gift med to?" Nei, nå skuffer du meg! Har du glemt at vi to er gift? Eller har du tatt ut en skillsmisse jeg ikke har fått med meg? 0 Siter
mrxx Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 "Trofast bigamist? Er du gift med to?" Nei, nå skuffer du meg! Har du glemt at vi to er gift? Eller har du tatt ut en skillsmisse jeg ikke har fått med meg? Hehe, neida, men da må du være gift med en til. Men jeg vet at du er gift da, så da blir vel dette riktig:-) Ikke så lett å holde styr på alt dette, hehe. 0 Siter
Line Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det er IKKE "ti-femten års" garanti på Miele. Miele har 2 års garanti, og det er 5 års reklamasjonsrett på hvitevarer generelt. Hva som sies i en reklametekst og hva som står i garantibestemmelsene er to forskjellige ting.... Nei, Miele har lenger garanti. Da er det fem år, for jeg rakk akkurat å få maskina reparert innen fristen. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Nei, Miele har lenger garanti. Da er det fem år, for jeg rakk akkurat å få maskina reparert innen fristen. Du tar feil: http://www.miele.no/text.cfm?path=4,27 0 Siter
Line Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Du tar feil: http://www.miele.no/text.cfm?path=4,27 Ok, men det er i alle fall fem år på fabrikasjonsfeil. Min maskin var fire år og ti måneder da elektronikken røyk, og den fikk jeg byttet gratis. Mener bestemt at garantien har vært lenger enn det der tidligere... 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Ok, men det er i alle fall fem år på fabrikasjonsfeil. Min maskin var fire år og ti måneder da elektronikken røyk, og den fikk jeg byttet gratis. Mener bestemt at garantien har vært lenger enn det der tidligere... Du fikk det kanskje på reklamasjonsfristen, som jo er fem år, siden det var fabrikkfeil. Men så lenge man slipper å betale for reparasjon er det vel kanskje ett fett hvilken regel som gjelder 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hehe, neida, men da må du være gift med en til. Men jeg vet at du er gift da, så da blir vel dette riktig:-) Ikke så lett å holde styr på alt dette, hehe. Ok, hvis det var det andre (RL) ekteskapet mitt du var usikker på, så er du tilgitt! *SMASK* 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Ok, hvis det var det andre (RL) ekteskapet mitt du var usikker på, så er du tilgitt! *SMASK* Hehe, ja det var det jeg lurte på. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 "Hvor gammelt er dette skapet da? Husk at det er ti-femten års garanti på Mieleprodukter..." Jeg mener at fryseskapet er 8 år gammelt. Men om du har rett i at Mieleprodukter har 10 års garanti, så forklarer det noe jeg stusset over. Reperatøren så på skapet og sa uoppfordret: "Dette er nok over ti år gammelt". Jeg lurte for meg selv på hvorfor han sa det siden jeg antok at det var 5 års garanti... Nå kan jeg ikke bevise hvor gammelt fryseskapet er siden jeg bare tar vare på kvitteringer i fem år. Ikke umulig at du kan bevise hvor gammelt skapet er for det. Det står et skilt et eller annet sted på skapet, der står serienummeret. I det nummeret så står det som regel produksjonsår. Eller så vet leverandøren årstallet når de får vite nummeret. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Ikke umulig at du kan bevise hvor gammelt skapet er for det. Det står et skilt et eller annet sted på skapet, der står serienummeret. I det nummeret så står det som regel produksjonsår. Eller så vet leverandøren årstallet når de får vite nummeret. Produksjonsår står det ikke, men serienummeret er der. Takk for tipset. Det hadde jo ikke gjordt noe om jeg klarte å få refundert 1000 kroningen, alternativt forlange at den sjarmerende reperatøren skal dukke opp igjen og gjøre mer nytte for pengene 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Produksjonsår står det ikke, men serienummeret er der. Takk for tipset. Det hadde jo ikke gjordt noe om jeg klarte å få refundert 1000 kroningen, alternativt forlange at den sjarmerende reperatøren skal dukke opp igjen og gjøre mer nytte for pengene Det er type- og serienummer, som sier noe om produksjonsår. Men hvis du ønsker besøk så kommer han nok, bare å henvise til siste besøk, men at det nå har begynt å bli litt hott igjen. Hva som er hott trenger du jo ikke å si før han er innenfor døra, da er det bare å slå til:-) Husk å lås døra først, så han ikke kan stikke av, selv om det er tvilsomt at han vil det. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Det er type- og serienummer, som sier noe om produksjonsår. Men hvis du ønsker besøk så kommer han nok, bare å henvise til siste besøk, men at det nå har begynt å bli litt hott igjen. Hva som er hott trenger du jo ikke å si før han er innenfor døra, da er det bare å slå til:-) Husk å lås døra først, så han ikke kan stikke av, selv om det er tvilsomt at han vil det. He,he! Syns jeg ser meg lure meg bak ham, låse døra og stappe nøkkelen i lomma! Nå havner jeg midt i serien "Frustrerte fruer" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.