AngelRose Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Heisann. Jeg har kommet i en økonomisk krise hvor jeg har altfor mange smålån og slikt jeg betaler på (ikke klarer å betale på lenger). Jeg får ikke lån i noen bank.. og jeg vet ingen jeg kjenner har lyst til å ta opp lån på huset sitt for min skyld. Jeg har tenkt å ta en tur på sosialkontoret å høre om de kan gi meg et lån hvor de kan trekke avdrag fra min lønn/trygd. Noen som vet om mennesker som har fått dette innvilget? har fått innvilget depositum på 5 og 10 000 før.. men trenger denne gangen 75000 kr for å få økonomien i orden. Men det er vel å foretrekke enn å dra meg gjennom en gjeldsordning hvor stat eller sosialkontor må betale mine regninger? Noen som vet? 0 Siter
Ginniey Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Hei, jeg vet at Jussbuss i Oslo hjelper mennesker i gjeldskrisa... 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Så du syns det er rett og rimelig at vi skattebetalere skal ta regningen for at du ikke har klart å styre økonomien din? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Så du syns det er rett og rimelig at vi skattebetalere skal ta regningen for at du ikke har klart å styre økonomien din? Det var jo snakk om et lån her da, ikke sletting av gjeld! 0 Siter
AngelRose Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Så du syns det er rett og rimelig at vi skattebetalere skal ta regningen for at du ikke har klart å styre økonomien din? Kødder du med meg? Jeg spør her om et LÅN.. hvor jeg skal betale hver forbanna krone tilbake. Hva tror du jeg er... en snylter? Om jeg ikke får dette i boks.. ja da blir skattebetalerne å betale mine regninger gjennom gjeldsanering.. så du får inderlig håpe at jeg får lån. 0 Siter
tiliti Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Tror sansynligheten er ekstremt liten, men er spent på å høre åssen det gikk. Er store forskjeller fra kommune til kommune. 0 Siter
AngelRose Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Tror sansynligheten er ekstremt liten, men er spent på å høre åssen det gikk. Er store forskjeller fra kommune til kommune. du tror sannsynligheten er liten fordi at du vet noe om dette? Eller fordi du bare sitter hjemme å synser? 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Jeg tviler sterkt på at du får noe hjelp på sosialkontoret hvis du ligger over normen. Her hadde du ikke engang fått søknadsskjema men her er sosialkontoret så strenge at de ikke engang betaler penger de skylder klientene. 0 Siter
tiliti Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 du tror sannsynligheten er liten fordi at du vet noe om dette? Eller fordi du bare sitter hjemme å synser? Fordi jeg har sett og hørt mye dritt fra sosialkontor rundt i Norges land, og vært sammen med en som hadde en gjelds-krise i 100 000 kroners klassen og ikke fikk noen hjelp. Det er riktignok nesten 6 år siden, men allikevel. Og selvfølgelig blir det synsing, uansett, siden reglene, resultatet og saksbehandlingen er forskjellig fra kommune til kommune, fra saksbehandler til saksbehandler og fra sak til sak. 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Kødder du med meg? Jeg spør her om et LÅN.. hvor jeg skal betale hver forbanna krone tilbake. Hva tror du jeg er... en snylter? Om jeg ikke får dette i boks.. ja da blir skattebetalerne å betale mine regninger gjennom gjeldsanering.. så du får inderlig håpe at jeg får lån. Hvordan skal noen tro på deg når du ikke kan styre penger? Du har kredittverdighet lik null. 0 Siter
AngelRose Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Skrevet 30. juni 2005 Hvordan skal noen tro på deg når du ikke kan styre penger? Du har kredittverdighet lik null. hva har det med saken å gjøre? du vet ikke hva som ligger bak smartingen.Du høres ut som en åpen og grei person altså... Og de får jo alle avdraga sine ettersom de trekker rett fra inntekt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Kødder du med meg? Jeg spør her om et LÅN.. hvor jeg skal betale hver forbanna krone tilbake. Hva tror du jeg er... en snylter? Om jeg ikke får dette i boks.. ja da blir skattebetalerne å betale mine regninger gjennom gjeldsanering.. så du får inderlig håpe at jeg får lån. Du får ikke gjeldsanering på en så liten sum uansett og så må du ha sikkerhet. Men du kan slå deg selv konkurs. 0 Siter
AngelRose Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Skrevet 1. juli 2005 Du får ikke gjeldsanering på en så liten sum uansett og så må du ha sikkerhet. Men du kan slå deg selv konkurs. slå meg selv konkurs for 70 000kr og aldri noen gang få lov til å ta opp huslån og sånn? så dum er jeg ikke. da er det faktisk bedre og la det gå sin gang og få dårlig kreditt og trekk fra lønna.. og ihvertfall kunne kjøpe meg hus om 20år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.